• frutro­stek
    Äldre 9 Dec 12:58
    6825 visningar
    46 svar
    46
    6825

    Från sambos till borgerlig eller kyrklig vigsel

    Mitt namn är Ida och jag är sedan sommaren 2008 gift med min man Hans. Jag studerar på Högskolan och håller för närvarande på med en B-uppsats som handlar om olika livsförhållanden.

    Frågor jag kommer att beröra handlar om:
    ¤ Sambosförhållande
    ¤ Borgerlig vigsel
    ¤ Kyrklig vigsel

    Är du sambo med någon? Eller planerar du att gifta dig borgerligt eller kyrkligt? Vilka tankar ligger bakom ditt val?

    Lämna gärna en rad eller två om hur just du tänker.

  • Svar på tråden Från sambos till borgerlig eller kyrklig vigsel
  • frutro­stek
    Äldre 9 Dec 16:09
    #31
    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-09 15:52:19 följande:
    jag känner mig också ung och med ett kort förhållande. Många av mina kompisar och släktingar har vääääldigt långa förhållanden bakom sig och är bara sambos. I släkten så "borde" ganska många gifta sig innan mig då de är äldre med längre förhållanden. Känns även lite konstigt att vara den första av syskonen när jag är yngst......Vi har varit tillsammans i 2år sambos i 1.5år. Giftemål känns rätt, jag har alltid velat gifta mig innan jag skaffar barn. Och vi vill ha barn snart förhoppningsvis redan på bröllopsnatten eller lite innan bröllopet. Sådär så inget syns och jag inget vet vi kommer vara 27 och 30 när vi gifter ossJag är nog ganska tråkigt traditionell.......
    Inte är du tråkig. Kör på om det känns rätt. Tycker inte att det finns något turtagande i denna fråga. Känns det rätt för er före någon annat par som egentligen borde gifta sig före kör på ändå. Det kan ju dröja år innan det känns rätt för dem medan det känns rätt för er nu. Kör på, det är mitt råd :)
  • Trista­n79
    Äldre 9 Dec 19:47
    #32