14:e augusti 2010
Finns fler som ska gifta sig den dag?
Finns fler som ska gifta sig den dag?
Vi ska gifta oss den 14 augusti i år. Beställde min klänning i fredags och köpte kostym och skor till honom igår på NK-rean.
Vi har bokat vigsel- samt festplats samt präst. Kommer att maila/skicka ut save-the-date inom kort. Inbjudningskorten ska jag göra själv, och utseendet är inte helt klart ännu. Planeringen har tagit ny fart senaste veckan efter att ha legat nere ett tag...
Vad tycker ni om vår meny?
Pepparots creme fylld rökt laxrullar serveras på krisprig salladsbädd.
Helstekt salt inbakad ryggbiff med soya glacerade schalotten lökar, rödvinssås och krämig potatisgratäng. (biffen är som rostbiff och serveras kall).
Bröllopstårta.
Egentligen är ingen av oss förtjusta i lax eller ryggbiff.
Tror ni man kan byta till fläskfile ist?
Absolut, visst borde man kunna byta.
Det låter kanongott i alla fall!
Själva är vi i princip tvingade att ha buffé då det är begränsat med uppvärmningsmöjligheter på stället vi ska vara. Så det lutar åt en italiensk buffe och så klart, en bröllopstårta till efterrätt!
Moi mokulat skrev 2010-01-11 18:13:21 följande:
Vi har heller ingen uppvärmnings sett tror jag. Men de kommer i bil med maten.
Eller jag vet faktiskt inte hur det funkar.
Åh! Jag är så glad, har precis fått reda på att den präst som vi önskade få har sagt ja! Känns som en viktig pusselbit i förberedelserna. Det är ändå han som ska leda oss genom dagens viktigaste punkt!
Hur ska ni andra göra. Gifter ni er i kyrkan eller borgerligt?
/Rebecka
Vi ska också gifta oss den 14/8!!
Vi bor i Stockholm men ska gifta oss i mina hemtrakter i Dalarna. Håller på med inbjudningskorten och nästa helg åker vi och tittar på två herrgårdar där vi kan ha våran fest, har ju så klart en favorit men det kan vara bra att jämföra lite. Sedan när det är bestämt ska inbjudningarna ut (gör dem själv).
Kyrkan är bokad och klänningsjakten startar till helgen... mycket som ska hinnas med!
/C & M
HEJ!
Hoppar in här, vi ska också gifta oss 14 augusti. Men vi har inte alls kommit lika långt som ni andra i förberedelserna. Vi har bokat kyrka och har börjat med inbjudningarna. Vi har svårt att hitta lokal som är tillräckligt stor.
* Bokat kyrka
* Bokat lokal
* Bestämmt gästlista
* Provat kläningar, men inte bestämt mig.
* Bokat fotograf
* Färgtema bestämmt Vitt och Silver. (tror jag, är inte helt säker)Kankse svart, men det är ju ett sommarbröllop.
Toppen! Så många! Redan 13 par ska gifter sig den 14:e augusti!
Love is
Leilani
Stina 100
PerochRebecka
Brudaug2010
himan
zorken19
emmipemi
moi mokulat
trollsländebrut
JennyochJohan2010
Carin och Mikael
gumman08
Hej, får också inställa mig i listan, vi har hunnit ganska långt. Bokat festlokal, hotel till gäster kyrka, band och fotograf. Vi bokade de stora sakerna ganska tidigt men nu har planeringen ledgat nere, nu ska vi ta tag i inbjudningarna...