Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Förövrigt har jag en ailien i min mage som ligger välidgt stilla idag. Men som ligger stiller rakt på urinblåsan och urinröret. Fy fasiken vad ont det gör. Vill varken sitta eller stå, hittar liksom inget läge som underlättar. Får hela tiden en känsla av att det skall släppa om jag går och kissar men hittills har det inte fungerat. ajajaj

Jag börjar förstå det ni sagt om att det "skall" vara jobbigt på slutet för att man bara skall vilja ha ut den lille. De tankarna har börjat infinna sig här.

• lanovia 08

Ingis vad jobbigt med katten. Mina kattkunskaper är väldigt nollstälda så jag har inget bra tips att ge, men hoppas du slipper lämna bort den.

• lanovia 08

Hvidis, har du kommit något längre i dina tankar om vad du skall bli när du blir stor?
    Vad är det för fel att välja framtid efter att du gillar stå i rampljuset? Om det är det du trivs med och blir lycklig av så är väl det perfekt??

• lanovia 08

Blommis jag orkade mig igenom ditt inlägg.
    Och sitter nu här hungring och dregglar över er måltid.

Nej nu skall jag försöka ta mig ut i regnet med hunden.

• lanovia 08

Ja säg det. Denna person får inte stoppa i mer slantar ialla fall.
    Det är ju detta som är ett stort problem med henne o kommer bli det sedan när barnet väl är ute också. har hon en åsikt så kan hon inte för sitt liv hålla inne med den den skall ut OCH hon skall dessutom argumentera och hålla på tills hon får rätt (vilket hon ju inte får så ofta så det blir långa diskussioner )
    Ibland kan det ju vara bra att få veta vad de tycker men där räcker det.

Fjällbruttan skrev 2009-11-22 17:15:00 följande:
    Lanovia, AAAAAHHHHHHHHHHHRRRRGGGGGGGGG Vem stoppar en slant i tanten så hon börjar om med samma saker??
    Vad härligt att städat klart och fått upp gardinerna.
  • lanovia 08

Gomorron gomorron! *gäspar*
    Här var det nästintill öken. Vad gör alla?

Jag sitter är på jobbet skall komma igång o jobba. Om ca 3h skall jag få massage. Längtar!! Hoppas on kan göra lite underverk för mig.

Spillevinken har haft vänligtheten att flytta lite på sig, trycker fortfarande nedåt men gör inte så förbenat ont i dag. Detta uppskattas.

Äh jag orkar nog inte hålla monolog idag. Är alldeles för trött, somnade för sent gick upp för tidigt.

• lanovia 08

Känner mig skyldig och minns precis hur jag var när jag bodde hemma.

Fjällbruttan skrev 2009-11-23 13:23:44 följande:
    Måste nog förtydliga mig... det är lilla vild som sitter på pallen och berömmer mig Hon vill gärna ha koll på mamma när vi är ensamma hemma...Alla andra skulle åkt ut med huvudet före fast de äldre döttrarna vill ALLTID nåt då jag går på toa så de skriker genom dörren... eller när man pratar i telefon... de kan var tysta i fem timmar, men ringer det så nog komer de på något som de bara MÅSTE ha svar på bums!
  • lanovia 08

Vi får besök av den fyrbenta svarta när vi är på toa. Så fort hon hör att vi närmar oss toan så kommer hon rusande, skulle vi stängt dörren står hon snopet och tittar på utsidan.
    Hon skall in och trycka sig emot oss o bli kliad. alla andra flyr toalukten hon drar sig till den.

*ler åt lilla vild som vill sitta med mamma på toa*

• lanovia 08

Undrar hur det går/ har gått för Leksi?? spännande med UL!!

• lanovia 08

Imorgn skall vi förresten på vårat andra aurorabesök. Jag längtar faktiskt. Skall bli skönt att få prata lite till med henne. Vi skall ha tänkt igenom önskemål inför förlossningen tills dess. Så igår kväll när vi skulle sova blev det lite prat om bedövning, o barnmorskor o allt möjligt däromkring.
    Undrar om vi får se förlossningsavdelningen imorgon? Hoppas nästan det, kan behöva se det och få tid att smälta miljön och intryck.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...