• Leksi

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

EA - Jag ÄLSKAR pilates!! Så bra för hållningen och hela core-muskulaturen. Och som nedstressning när man är uppe i varv. Men det ÄR svårt att lära sig alla detaljer så ge det minst fem gånger innan du väljer om det är något för dig eller inte. I början märker man inte så mycket resultat heller för att man ofta inte gör rätt. Men det är ger sig bit för bit och till slut kommer andningen på rätt ställe också!

• Leksi

Ingis - ett litet tips på ditt kattproblem, har ni ingen som kan ta hand om honom nu under det värsta flyttstöket den sista tiden i lägenheten och den första tiden i huset? När vi flyttade fick våra kissar bo hos mina föräldrar i två veckor, från dess att vi började packa och stöka på allvar i lägenheten till dess vi kommit i något så när ordning i huset (så sängen var ihopskruvad, toalådorna stod där vi visste att det skulle kunna stå, matplatsen var iordninggjord etc.). Katter är ju vanedjur och både att få bebis och flytta är stora omställningar för dem. Har han börjat äta igen?

Villemoa, det låter ju som du har riktigt goda chanser på jobbet! *håller tummarna*

Sonja, hoppas dagen bara blir bättre och bättre!

Oj, nu hinner jag inte kommentera mera men stora kramar till er allihop!

• Leksi

Hej girls!

Här sitter jag på ett spa vid havet och skriver! Ibland är det skönt att leva! Vi checkade in vid tre och åt en otroligt god sconesbuffé, sen blev det lite bubbelpool och bastu och softande i relaxavdelningen innan vi duschade och klädde oss fina inför kvällens middag, kronärtskocksmousse till förrätt och oxfilé till huvudrätt. Smarrigt! Imorgon är vi här hela dagen och sen blir det hemfärd på lördag. Halva vår vistelse här fick vi i bröllopspresent. En väldigt bra sådan!

Igår hade jag dock världens längsta, jobbigaste dag på länge. Var till Holland över dagen med jobbet. Gick upp fem och kom hem halv elva på kvällen, däremellan otroligt intensivt arbete. Så det passade verkligen bra med en långhelg efter det!

Nu ska jag läsa vad ni skrivit de senaste dagarna...

• Leksi

Åh, roligt med disco för blompojken! Hoppas han får en bra avslutning på veckan!

Ninnis - ha en underbar semester & ta det lugnt i backarna! Fy sjutton vad gott med semla förresten, det måste jag baka snart...

Hur gick det Villemoa? Ringde rektorn??

Lycka till Ingis med flytten! Och till EA med lägenhetsbudandet! Och Ankan med vagnen! Spännande på många håll nu!

Stora kramar till Daa och Bruttan.

Här har vi haft en underbar dag med kroppsinpackning och massor av god mat. Snart ska vi gå iväg och äta 3-rätters middag. Eftersom allt varit så gott hittills är förväntningarna höga!

Trevlig fredagskväll allihop!

• Leksi

Lanovia - jag tror det blir en pojke som kommer den 10 februari.

Hur går det med namn-diskussionerna förresten? Har ni bestämt er eller har ni lite olika förslag? Vi har totalt stilltje på idéfronten, speciellt pojknamn har vi svårt att enas om.

Det kommer bli spännande i april förresten:
    Ankan BF 8/4
    Leksi BF 18/4
    Bruttan BF 29/4

Då kan vi ha en riktig vadslagningstävling!

• Leksi

Åh då var man tillbaka hemma igen (sen igår em) och hela dagen har försvunnit med hemmastök. Har betalat räkningar & sorterat in alla årsbesked etc. och nu är det hög tid att börja med middagen. Det ska bli paj idag och det tar ju sin lilla tid.

Stort GRATTIS till jobbet Villemoa!! Så klart du fick det för att de verkligen tror på dig! Och så håller jag tummarna superhårt för att det ska bli ett plus den här månaden. *tycker också det är för jäkligt att vi inte har BF tillsammans den 18 april*

Ingen spillevink, men en liten Axel i alla fall. Vad skönt att allt gick bra för din kompis Bruttan!

Var ni på visning av det andra huset idag EA eller struntade ni i det? Hur går det med budgivningen av det första?

• Leksi

lanovia 08 skrev 2010-01-31 09:57:58 följande:

Vi har lite vi vill fixa här hemma men jag har ont i magen så vila kanske vinner...
    Oh, spännande spännande! Hur mår du nu Lanovia? Är du hemma?

Kramar till Daa, Blommis, Bruttan & alla andra som behöver!
  • Leksi

Hej hej!

Swishar in som hastigast för att kolla Lanovias status & det verkar ju onekligen spännande det här!!

Har sjukt mycket att göra på jobbet. Budgeten för 2010 är inte klar, bokslutet har vi inte ens börjat på och nu är det månadsskifte igen!! Förstår inte var januari tog vägen? Kan någon snälla skicka mig mer tid?

Välkommen tillbaka Ninnis! Låter som ni haft en underbar semestervecka!

Kram, kram

• Leksi
    Ninnnis skrev 2010-02-02 13:20:40 följande:
    Lilla Ellen föddes för ca. 2,5 timme sedan. Lanovia skriver att "förlossningen var inte ett dugg farlig. Vi är så lyckliga."
    Åhhhh... Blir alldeles tårögd... Gud så underbart att allt gick bra!!! En liten tjej... *hjärtar*

GRATTIS LANOVIA!!!! SUPERBRA JOBBAT - DU ÄR BÄST!!!

Och på lilla Ellen!
  • Leksi

Vikt? Längd? Hårfärg?
    Vill ha alla detaljer! *hoppar otåligt upp och ner*

Tänk att de ligger på förlossningen och snusar bebis nu...

• Leksi

God morgon!

Grattis i efterskott EA, hoppas du fick en fin avslutning på födelsedagen!

Jag har haft så fullt upp på sistone så jag hinner inte skriva så mycket men jag läser och är med er i tankarna.

Hur är det med blompojken nu? Tycker han fått sin beskärda del av jobbigheter nu på ett tag, och hans mamma med!

Lanovia, så roligt att läsa dina beskrivningar av lillan och hur det går med allting. *längtar* Funkar amningen bra nu? Hur blev det med tiden på BB förresten? Var din make kvar hos er eller åkte han och jobbade som svärmor tyckte?

Ingis - hoppas ni trivs bra i huset & att ni inte drunknar bland alla kartonger!

Ha en bra dag allihop!

• Leksi

Vi har förresten fått reda på att vår lilla bebis ska få en kusin i sommar! Tre månader blir det mellan dem så det känns jätteroligt! Vi bor inte jättenära varandra men kusin är ju ändå kusin.

• Leksi
    Sonja68 skrev 2010-02-10 08:46:41 följande:
    Hej Leksi!Hur länge är det kvar nu för dig?
    Är i vecka 30+2 idag så det är inte så himla långt kvar nu. Hörde om en bekants bekant som fick SJU veckor för tidigt i förra veckan! Så vad som helst kan ju hända. Eller så går vi över tiden två veckor... I så fall blir det igångsättning 3 maj! Så senast den 4 maj borde vi ha vår bebis hos oss.

Gick revisionen bra för er?
  • Leksi

Fru Bygg skrev 2010-02-10 12:02:09 följande:

Leksi, underbart med bebis inom kort. Förhoppningsvis dröjer det ett tag till innan den lilla/lille tittar ut!Vet ni om det är en flicka eller pojk?
    Nope, vi har inte tagit reda på könet så det blir en överraskning. Jag får dock höra hela tiden att jag har en typisk "pojkmage" och har undermedvetet börjat ställa in mig på att det är en kille.

Jag känner mig djärv och sticker ut hakan och tippar på tre bebispojkar i tråden i april! Det måste ju bli lite balans...
  • Leksi

Bruttan, jobbigt med så lågt järnvärde & sammandragningar! Men skönt att det inte var någon förlossning på gång. Liite tidigt för det tycker jag!

Ninnis, vad roligt att ni blev tillsammans på Alla hjärtans dag! Någon fin historia bakom det? Är glad för din skull att de kommer hem imorgon och är hemma en hel vecka!

Bra jobbat Blommis med avklarad kur!! Låter som ni har en bra plan för att följa upp den också. *hejar på*

Hej Lanovia! Gud, jag skulle bli jäkligt glad om min första kommentar efter förlossningen blir samma som din! Fast det ligger ju lite i det, om man förbereder sig för det värsta och är inställd på det så kan man ju inte bli negativt överraskad i alla fall. Jag börjar bli nervös men inte rädd (än). Hanterar det genom att läsa, läsa, läsa om förlossningar, smärtlindring & allt som kan hända.

Underbart att amningen fungerar bra nu! *gör vågen* Hoppas nu bara Minifom hjälper mot magontet också. Förstår att hjärtat brister av att se lilla E ha så ont. Stackars liten.

Misstänkte nog att svärmor skulle få fel...

• Leksi
    Sonja68 skrev 2010-02-10 11:30:32 följande:
    Leksi: Ja, det gick bra. Har inte fått rapporten ännu. Men de var inte här så många dagar som vi beräknat. Så det tar jag som ett gott tecken. Ekonomichefen sitter och syr ihop det sista detaljerna nu och jag avlutade januari igår och försöker hinna ikapp allt som blivit liggande. Känns som att man alltid ligger lite efter...Har varit hemma två halvdagar med lilla K som varit hostig.Bebbe i maj, NICE! Håller tummar att allt går bra.
    Ja shit förstår precis vad du menar, vi ligger så mycket efter att man nästan ger upp. Vi har revision vecka 8 så då måste vi ju ha något att visa upp i alla fall... Blä! Räknar ner veckorna tills jag ska sluta jobba - sju kvar nu! Skärtorsdagen (1 april) blir sista arbetsdagen och dit längtar jag!

Tack för tumhållning!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...