• Leksi

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Sonja68 skrev 2009-12-09 11:49:44 följande:
    Tack Leksi De två sista... menar du på tårtan och elden Jag har ju flera sidor i galleriet, du kanske bara kollade den första?
    Oops.. ja nr 17 och 18 menade jag men då hade jag inte tittat på sidan två och tre. Där fanns det ju ännu fler jättevackra bilder!!

Då har vi liknande jobb du & jag. Sitter på en ekonomiavdelning på ett företag med ca 60 anställda, fem bolag i koncernen. Det är bara jag och min chef.

Nu - lunch!!
  • Leksi

Hej allihop!

Oj vad alla verkar ha fullt upp med julstök! Jag älskar julen och njuter av den här tiden, speciellt nu när vi fått 2dm (!!) snö som gör hela världen så vacker och julig. Ikväll ska jag iväg med min mamma & syster på julklapps- och klänningsjakt. Ska bli kul!

Lanovia, himlans gran & jävlas med er! Jag har likadan historia... Min första egna gran när jag flyttat hemifrån välte när den redan var klädd och med julklappar under! Jag stod i hallen och skulle precis åka iväg när hela klabbet bara rasade. Barr, trasiga kulor (glas så klart, det här var innan jag hade katt) överallt och blöta paket...! Då var jag inte så glad kan jag säga.

Lilla pyret är fortfarande väldigt lugn och de få buffar jag känner är än så länge väldigt diskreta. Därför var det extra härligt att min man hade handen på min mage igår kväll när pyret buffade till jättetydligt! Så underbart att vi fick känna det båda två samtidigt! Kändes som en för tidig julklapp! Och den bästa!

Nej nu är det bäst jag jobbar vidare ett tag. Kramar till alla!

• Leksi

lanovia 08 skrev 2009-12-16 14:45:08 följande:

Efter idag är det 5 dar kvar. Beräknat till 27 januari.Vi konstaterade idag att den under normala förhållande kan komma mellan allt från 3 till 9 veckor nu.3 veckor låter skrämmande nära men 9 veckor hoppas jag inte att det tar.
    Wow! Gud vad spännande!! Det är ju riktigt nära nu...
  • Leksi

Vad skönt med en ledig eftermiddag Jenny! Och film framför brasan tillsammans med hunden låter supermysigt!

Vi ska också renovera lite under julhelgen. Det är vårt sovrum och blivande barnrummet som står på tur. Tapetsera om och måla tak, så ingenting jättejättejobbigt men det blir nog stor skillnad när det är klart.

Vi brukar hugga gran i min farfars skog, men i år känns det väldigt tufft att hinna med. I så fall måste vi ju göra det nu i helgen & shit, det är så mycket kvar att fixa ändå. Men en gran är ju väldigt trevligt för julstämningen...

• Leksi

GRATTIS DAA!!!!

Gud vad roligt!!!

Vilken underbar nyhet & vi hoppas nu att dina baciller smittar riktigt mycket runt om i tråden!!!

Blev så glad när jag loggade in & såg att du plussat...

• Leksi

Och hej alla andra!

Fortsätter hålla tummarna för EA & Villemoa och hoppas på ÄL för Jenny!

Är på underbart humör & här är julstämningen på topp. Jobbar bara idag och imorgon sen är jag ledig till 28/12. Jubel!
    Har ägnat hela helgen åt att julstäda varje vrå därhemma och åt sociala aktiviteter med släkten så egentligen är jag helt slut men är man på bra humör så är man..

Soliga, snöiga kramar!

• Leksi

Hej Lanovia och Daa!

Vad härligt med allra sista arbetsdagen Lanovia! Låter som ljuv musik i mina öron. Hoppas det går bra med städandet och att du känner att du hinner få ett bra avslut på allting.

Är fortfarande så glad för din skull Daa!! Hur känns det nu då när du fått smälta det några dagar? Kommer det gå bra att "mörka" i jul & nyår eller kommer ni berätta?

Själv är jag ledig idag och ska precis hoppa in i duschen. Min lilla guddotter fyller 2 år idag så vi ska dit på kalas. Här på förmiddagen har vi klätt granen och slagit in alla julklappar, myyysigt!!

Hoppas jag hinner titta in ikväll men om inte så passar jag på att önska alla EN RIKTIGT HÄRLIG JUL!!! Julefrid, snö, glögg, lussekatter, tomtegröt & chokladaskar till alla!

• Leksi

Välkommen hem Jenny!
    Något utslag på ÄL-testen ännu?

Hej Bruttan! Vad skönt att svärfar mår bättre och fick komma hem lagom till jul. Låter som ni hade en bra plan för julafton. Höll den?

Hur var Bellabus, Ellas och Lilla E´s första julfirande??

Vi har haft en lugn & skön jul. Kanske lite för mycket släkt på en gång så nu är det skönt att bara vara hemma vi två. Maken håller på att tapetsera barnrummet och vårt sovrum och jag passar på att få undan lite saker som har blivit liggande. Som att betala räkningar, göra iordning pärmarna lite snyggare (bytt ut etiketter och register), skriva in alla födelsedagar i almanackan för 2010, skriva i gravid-dagboken, borsta katterna (julbadet blir kanske till nyår istället...), beställa förstoringar på foton som ska upp på väggen m.m. m.m. Jag tycker det är så underbart att bara pyssla med såna småsaker härhemma. Det är verkligen att ladda batterierna! I eftermiddag blir det brödbak tror jag, bara vi kommer iväg till affären någon gång. Svårt att slita mannen från renoverandet när han väl kommit igång...

Hoppas ni alla har det bra & njuter av ledigheten! Visst fick alla en vit jul i år?

• Leksi

Oooh, lycka till med bebismakandet Villemoa! Härligt med glada gubbar...

Och Jenny - håller tummarna för att din cykel är på rätt väg trots utebliven ÄL denna månad. Och vem vet, kanske blir det som för oss, jag blev gravid på dag 44!!

Lanovia, låter hemskt jobbigt med sådana förvärkar! Hoppas det blir bättre snart nu när du är hemma & tar det lugnt. Spillevinken får väl hålla sig ett par veckor till iallafall.

Här är barnrummet nu färdigtapetserat och vi har påbörjat fixandet av vårt sovrum. Tekakor blev bakade igår men idag har jag inte gjort så mycket annat än att träna. Skönt att få svettas ut lite jul-kalorier!

Imorgon är det jobb igen för mig, men det är ju åtminstone bara tre dagar den här veckan. *försöker peppa mig själv* Och förhoppningsvis är det sista veckan som jag behöver cykla till jobbet (tar i det här väglaget ca 35 min enkel väg), efter nyår hoppas jag att jag kan samåka med mamma. Hennes jobb har flyttat närmare mitt, väldigt praktiskt.

• Leksi

Härligt med ledig dag Daa! Är du ledig hela veckan? Jag bus-skriver jag...

Lanovia, vad läskigt med Spillevinken! Men gud så skönt att allt var som det skulle!! Undrar undrar när h*n tänker komma till världen...

Vi har valt en grön tapet med små söta djur på. Ganska glest mönster. Till det en gul bård med ulliga vita får. lite ballonger och annat gulligt. Så jag hoppas den ska passa till barnet är 5 år eller så. Könsneutralt valde vi medvetet. Det blir så mycket sånt ändå.

*kramar om Ninnis jättehårt*

Hej Ingis! Bara en månad kvar till flytt - vad spännande!!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...