• Leksi

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Hej alla!

Oj, vilken kämpig vecka det varit! Har haft tusen järn i elden på jobbet, bl.a. suttit i möten heela onsdag och torsdag, så nu är jag väldigt glad för att det är fredag!

Har inte hunnit vara inne här alls men nu har jag läst ikapp!

Vad härligt att ultraljudet var bra Bruttan! Blir spännande att se vem som hinner få bebis först av dig och mig... Vi vet inte heller om lilla pyret (gud, vi har verkligen inte kommit på något bättre arbetsnamn och nu börjar det sätta sig...) är en kille eller tjej så vi får också en överraskning. Skönt också att du fick prata ut med din man, smart sätt by the way!

Ninnis, totalt avis på dig som städat så duktigt i veckan och nu kan adventspynta och glögga med gott samvete ikväll. Låter urmysigt! Liksom Sonjas kväll! Vi ska också äta tacos, men efter Dobidoo går som vanligt en trött byggare och en trött gravidis till sängs och *snaaaarkar*

Jenny, vad bra att du fått hjälp och kommit första steget på väg. Fast jag förstår att du är otålig och vill veta exakt vad det är för fel/alternativt här får du ett piller så kommer ÄL igång på en gång. Håller tummarna för dig!

Villemoa - grattis till ÄL! Ha det så kul ikväll!

Styrkekramar till Daa. Och så fortsätter jag vissla ett tag till för EA.

Bra tips om konserten Lanovia! Vi ska se Takida på Hovet imorgon och jag gör ALLTID bort mig vad gäller tiden. Står det 19.30 på biljetten så är jag där senast 19.00 och så får man vääänta skitlänge. Gjorde precis så i somras när vi såg Britney och höll på att falla i koma innan det äntligen drog igång. Är faktiskt inte så sugen på att gå på lördag just för att det blir så himla sent (efter konserten är slut tar det minst 1h innan vi är hemma), så maken har försökt att övertala div. kusiner och arbetskamrater att gå med honom men ingen har kunnat så nu blir det han & jag som det var tänkt från början. Det blir säkert jättekul när vi väl är där, men nu känner jag att jag hellre hade varit hemma och pysslat.

• Leksi

Hej!

Låter som de flesta haft en trevlig första advent!
    Kramar till Blommis och Daa som inte mår bra. Och till Lanovia, vad jobbigt!! Tur att din snälle man kunde hämta dig på jobbet. Jag ställde också in kvällens träning, kände mig så trött när jag cyklade hem och bara tanken på att ge sig iväg igen kändes övermäktig. Så nu blir det soffan och laptopen för mig också. Ska passa på att göra klart en fotobok från bröllopet som jag håller på med. Tänkte att den ska bli julklapp till mina föräldrar, farmor och svärmor. Jätteroligt är det!! Och går mycket fortare än att göra ett traditionellt fotoalbum eller scrapbooking.

*snor också åt mig en bit saffranskrans* Gud så gott!!

• Leksi

God morgon!

Nu är det december, tjohoo! Känns lite lättare än tråk-grå-november även om vädret bjuder på mulet och regn även idag. *ser mig förvånat om och letar förgäves efter snö & rimfrost som glittrar i morgonsolen*

Takida var superbra i lördags! Det var andra gången vi såg dem och jag giller verkligen dem, speciellt live. Dock kände jag mig fruktansvärt trött redan när vi åkte in och höll på att falla i koma innan de klev på scenen, men sen vaknade man ju till! Mindre kul att åka tunnelbana, pendeltåg och buss hem efteråt, var hemma kvart i ett! Det är sent även i vanliga fall men kändes som typ tre-fyra på natten nu.

Lanovia, grattis till klänningsköpet! Hur ser den ut och var hittade du den?! *nyfiken*

• Leksi

Vilka härliga nyheter Ankan!! Så skönt!

• Leksi

Och för Bruttan också så klart! Härligt med fina hjärtljud!

• Leksi

*håller tummarna för Ninnis lillasyster* Hejaheja!

Ska du till London & shoppa?! Gud vad kul!! Vem ska du resa med?

Tack för tipset Lanovia, tror jag ska ta en snabbsnabb sväng till H&M imorgon och se vad som finns i klänningsväg.

• Leksi
    Ankan80 skrev 2009-12-02 15:40:18 följande:
    Åhh va roligt lanovia!Vår lill* kommer få en jämnårig kusin och nästkusin. Jättekul!

Undrar om det är något som smittar? Min kusin ringde i fredags och berättade att hon också väntade barn! Tre veckor för oss har de BF så det blir två jämngamla sysslingar! Har vi tur kanske vi t.o.m. kan pricka samma dag om hon går över och jag får lite för tidigt.
  • Leksi

Nästkusin är det samma sak som syssling?

• Leksi

Måste ju bara skriva appropå att jag beklagade mig ang det gråa regniga vädret igår (som varat typ hela november), idag hade vi åtta (!) minus imorse, massor av rimfrost och SOOOL!! Det har varit en helt fantastisk vinterdag, nu är det redan mörkt men oj vad mycket det ändå gör för humöret!

• Leksi

Hej allihop!

Har superstressigt på jobbet just nu och även hemma så det här blir en kort hälsning. Men jag läser allt ni skriver, hinner bara inte skriva så ofta just nu.

Sonja, vilka jättefina bilder och vad vackra ni var! Jag tyckte bäst om de två sista bilderna... Jobbade du förresten också med ekonomi? Själv sliter jag med november-bokslut och budget inför nästa år just nu. Min kollega är sjuk så det är bara jag, och då blir det mycket!! Längtar till jul...

Visst är det mysigt med sällskap under filten i tv-soffan Ninnis?! Vår ena katt smyger upp varje kväll och vill basta en liten stund, så myyysigt!! Me like!

Näpp, nu hinner jag inte skriva mer men stor kram till alla och välkommen hit Heloise!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...