• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

lanovia 08 skrev 2009-12-21 12:36:36 följande:

Jag hoppas också på mer plus här! Mer plus till folket!Sonja är ni nöjda med 2 barn?
    Jag är nöjd och belåten. Inte min man. Eller jo, men han accepterar ju att jag inte vill ha fler, men han pratar ofta, halvt på skämt om att vi borde skaffa en tredje, en POJKE. Men det är mest för att retas för han vet att jag inte oooooorkar tänka tanken ens.
    Jag är ju 41 och det känns som att jag har gjort det ganska bra som fött två flickor relativt tätt och relativt sent (biologiskt sett)i livet. Men jag vet att han skulle bli jätteglad om jag sa att OKEJ, vi provar igen
  • Sonja68

Jag VET att 41 är ingen ålder. Men jag vet också att jag har redan tre barn därhemma. Två små och ett stort. Det stora tar mest ork och energi.

• Sonja68

Men biologiskt sett så är 41 faktiskt en ganska hög ålder att föda barn. Och man ska ju orka ta hand om dem, uppfostra, och framför allt orka när de kommer upp i skolan, behöver hjälp där, tonåren osv.

• Sonja68
    Sonja68 skrev 2009-12-21 12:46:04 följande:
    Jag VET att 41 är ingen ålder. Men jag vet också att jag har redan tre barn därhemma. Två små och ett stort. Det stora tar mest ork och energi.
    Med detta menar jag inte att vara elak mot min man, men jag drar ett ganska stort lass därhemma vad gäller barn, hem och barnuppfostran. Han är från ett annat land med en liten annan kultur och familjestruktur... Nog för att han tar ansvar och "hjälper till", han har försvenskats rätt mycket, men ändå. Det är inte alltid en självklarhet.
  • Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-12-21 12:48:17 följande:

Sonja, ok då vet jag. Ja två små underbara flickor är inte dåligt jobbat.Funderade på det för ett tag sedan. Om du hängde i den här tråden för att ni försökte få barn eller om du "bara" (missuppfatta mig inte för tycker det är underbart att ha dig här) var här för att förgylla vår tillvaro.Och nu fick jag bra tillfälle att fråga.
    Jag kom in här för att ni är så trevliga att hänga med. Jag såg också att ni hade många frågor och funderingar kring barn, graviditet osv. som jag själv haft, så jag tänkte att man kanske kunde dela med sig lite av sina erfarenheter ibland.
  • Sonja68

Katja är 4 år och 7 månader och Tanja blir 7 i januari.

• Sonja68

Nej jag tar inte illa upp, Lanovia. Jag förstår att ni undrar

Jo, Jenny, NU har de verkligen glädje av varandra! De leker hela dagarna med varann och de har alltid en lekkamrat med sig när vi åker nånstans. Frigör lite tid för mig också eftersom de nuförtiden sällan hänger mig kring benen just vid middagstid, de har varandra. Men de kivas som attan också, men på det stora hela har de jättekul och saknar varandra när de är ifrån varann för länge. De är måna om varandra, kramas och den stora hjälper den lilla osv. Den syskonkärleken är verkligen underbar att se Jag ångrar inte att jag skaffade två tätt, även om det var jättejobbigt där ett tag. Det var bara så otroligt lyckat att det blev två av samma kön
    Jag har själv alltid drömt om en syster i min egen ålder... Men så vart det ju inte. Har en bror som är nio år äldre än mig.
    Det är bra det också! Han är farfar till en pojke som är 5 år, så våra "ungar" leker hur bra som helst. Tripp-trapp-trull

• Sonja68
    Villemoa skrev 2009-12-21 13:26:08 följande:
    Åh jag är så glad i mammahjärtat att jag håller på att spricka!När Moa var fem veckor gammal fick hon ju åka ambulans för att hon reagerat väldigt kraftigt mot mjölkprotein. Hon fick ett litet gosedjur av ambulanssköterskorna, en tupp som hon inte går nånstans utan. Innan Cypern i somras tänkte jag att jag skulle tvätta honom för att han var smutsig med det skulle jag ju inte gjort eftersom han tappade formen totalt (fastän det stod att man kunde tvätta i 40 grader). Nåväl, vi mailade till företaget som tillverkar gosedjuret men de hade inga kvar eftersom Falck bytt profilprodukt så vi mailade Falck och fick veta att tuppen skulle nog vara väldigt svår att få tag på. Vi sa att vi betalar (nästan) vad som helst bara vi får en. Så idag fick Moa ett stort kuvert adresserat till sig och när jag öppnade låg tuppen däri med en önskan om en god jul till Moa!! Jag blev så glad att jag började grina och jag vet en liten tjej som kommer bli superglad på julafton Den gamla tuppen får hon slita med hälsan och dra med sig överallt. Den nya tuppen får tjänstgöra hemma tills den gamla är obrukbar.Hoppas nån orkade läsa! Nu ska jag läsa vad ni skrivit.
    Åhhh, vad härligt! Vilken julklapp för Moa ♥
    Jag förstår hur du känner. Mina har varsin kanin och vovve som de drar med sig över hela världen. Som de haft sen de var bebisar.
    En dag skulle de ta med sig sin käraste leksak och berätta om den på Sexårs. Tror du inte T glömde sin kanin där Ve och fasa vilken sorg det var den kvällen!!! Men tur som var hittade hon den nästa dag.
  • Sonja68

Hej på er!

Kikar in som hastigast och skickar kramar

Nu har jag det hektiskt på jobbet och hemma.
    Så ifall jag inte hinner in här innan dess vill jag passa på och önska alla en riktigt Fridfull och Avkopplande julhelg med mycket mys, ljus, värme och kärlek.

Eftersom jag inte har tillgång till nätet sedan heller på ett par veckor så önskar jag även Gott slut på 2009 och Gott nytt 2010!

• Sonja68
    Daa skrev 2009-12-22 15:00:54 följande:
    Sonja: detsamma till dig. (hur var det: blev jag erbjuden att följa med till Moskva eller?) Många kramar.
    Jo men visst blev du det! Om du tar dig till flygplatsen i St.Petersburg för egen maskin samt bokar flygbiljett Kram och sköt om dig!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...