• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Ja visst! Och blir mamma finns ju på plats redo med stora famnen att trösta och stötta. Hon kommer vara världen sötaste lilla fjäril (jag är inte alls partisk ) ♥

Igår fick jag se presenten hon hade gjort till mormor: En liten långstyngstavla med en människa, blomma, stjärna. Så himla fin!! Hon har tydligen kämpat och hållit på med den ett bra tag sa Fritidsfröken, och t.o.m gjort presentpappret själv av brunt inslagspapper som hon klistrat bilder på.

Lilla K hade också gjort en present. Ett litet hjärta i en massa färger av såna där pärlplattepärlor som man stryker på baksidan. Och satt i ett snöre till ett halsband eller en prydnad att hänga i fönsret, granen eller vart som helst.

Tror ni mormor blev glad?! Gissa EN gång

• Sonja68

*mumsar pepparkaka med kristyr*

Vi fick pepparkakor o glögg på jobbet till morronfikat.
    Sympatiskt va?!

• Sonja68

Hon är inte blyg, snarare tvärtom. Och hon är ju van att stå längst fram och sjunga i kyrkan och så där. Men ändå. Ibland kan det ju liksom bara bli för mycket och det hakar upp sig i maskineriet.
    Håll tummarna ikväll! Jag kommer sitta i publiken med lillasyster och hejja på vår vita fjäril

• Sonja68

Jag tar inlägg 925!!!
    Klart Ninnis ska gå på fest och sen ska hon visa sin outfit till oss !!!!

• Sonja68

Daa: jag frågade T om hon är nervös. Näää, var svaret.
    Igår sa hon att "endel barn har scenskräck, men jag äääälskar att stå på scen" (hur vet hon det )

Visst är det härligt med lite snö och minusgrader!

• Sonja68

Jag har suttit i möte och nu måste jag äta snabbt och jobba vidare (månadsskifte, bokslut, massor att göra, samt utvecklingssamtal på skolan med T kl 14:15)

• Sonja68

God morgon!
    Här uppe heter det småkusin eller tremänning.
    Visst Daa?

Lilla fjärilen var helt fantastisk. Hade ingen aning om att min elefantvirvelvind där hemma kunde röra sig så lugnt och graciöst och koncentrerat! T.o.m ända ut i fingerspetsarna!
    Den flickan som skulle gå först in hade blivit sjuk eller nåt så dansfröken frågade om någon annan kunde gå in först och "leda" isället för henne. Tystnad. Hon frågade igen, "är det verkligen ingen?" Tystnad. Sen säger min T lugnt: "JAG kan göra det" Jag blev helt förskräckt Frågade VET du verkligen vad ni ska göra. "JAA, det vet jag. Det är ju precis samma som vi gjort när vi tränat på övningarna" Helt cool
    Hon såg hur lugn och samlad ut som helst! *sträcker stolt på mig*

NorrDans och Thomas Noone Dance's föreställningar var jättebra, men barnen blev lite less. NorrDans hade dock temat Alice i underlandet, så det var lite roligare, men Thomas Noone's från Spanien var riktigt modern dans till "konstig" musik. T.o.m vi vuxna hade lite svårt att förstå den.
    Men min 4-åring tyckte det var fantastiskt. Hon följde med, med stora tefatsögon, varje fiber och cell i hennes kropp tog in precis ALLT. Och sen applåderade hon överförtjust!
    Tror hon fick sitt livs kulturupplevelse igår

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...