• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Yes, småkusin. Norrländskt antagligen...

• Sonja68

Hej på er!
    Hinner inte kommentera alla, men många kramar till er, särskilt till Daa ♥

Igår var vi på julpyssel hela familjen på dagis. Där var många familjer. Flera av barnen i gruppen har storasyskon som OCKSÅ gått i samma grupp, tex. förra året eller tidigare (som vår sexåring t.ex.) Så det blev en liten "reunion" för dem. Åh, så roligt de hade. Och fröknarna kramade alla sina "gamla" barn.
    Oj, så vi pysslade och återigen var det min man som var mest engagerad och gjorde värsta grejerna, pimpande julgranar och tomtar med glitter osv. Fröknarna kallar honom för Pysselkungen Själv riktade jag in mig på fikat Nån girland och en apelsin med nejlikor gjorde jag dock, samt en glödlampa täckt med glitter och en upphängningsanordning av piprensare *ryser, men vad gör man inte för barnens skull*.

Bilen hämtade jag från verkstaden 3100 kr blev notan. Till det kommer då delar som maken köpt för 700 spänn samt hans jobb. Men det jobbet har jag betalat av in natura
    Bilen gick igenom besiktningen i alla fall. Piuhhhh...

Got to go!

• Sonja68

Godkväll!

Känner ni på doften vad vi gjort här i hustet idag *viftar febrilt med händerna mot datort*
    PEPPARKAKOR !!!

Flickorna var överförtjusta och maken vankade runt omkring oss och jag sååååg hur det kliade i fingrarna på honom...
    Tillslut så frågade jag; "Ni bakar väl aldrig pepparkakor i Ryssland?" "Nääää, jag åt det första gången när jag kom hit. Vi har några som liknar men det är inte samma". Sen kunde han inte hålla sig. Tog formarna och började stansa figurer. Han har ju liksom missat det i sin barndom

• Sonja68

Nej, för bövelen, INGA plussgrader!!! Det var så fint på morgonen med all snö

• Sonja68

Gå du och promenera Daa, det kommer göra dig gott!
    Jag borde, men kan inte. Tjejerna äter gröt och sen ska de i säng. Jag och maken ska dricka lite spetsad glögg och mumsa pepparkakor. B L O S S A, glöggen heter BLOSSA

• Sonja68

Imorgon blir det förhoppningsvis promenad *snälla Gode Gud låt snön få ligga kvar så flickorna kan åka bob*

• Sonja68

Kram till alla som behöver, Daa, Villemoa m.fl!

Jag har fått bilder från bröllopet som min kompis tog. Så jag ska rensa ur bilderna ur mitt galleri (de flesta) och försöka peta in några av de som hon fotade.

Ikväll ska jag på dansavslutning på Kulturskolan. Bl.a T:s grupp ska ha en liten uppvisning för föräldrar, syskon och andra nära o kära. Sen blir det fika Fikadrottningen är i farten igen.

I går tillredde vi Vildsvin för första gången. Åh, JÖSSES vad gott det blev!!
    Sen på kvällen provade vi glögg med blåbär och lingonsmak, lite spetsad förstås. Och det var också JÄTTEGOTT! Rekommenderas

Nu kurrar magen och det är LUNCH.

• Sonja68

Nej, jag har inte hunnit lägga in dem, måste ju förminska dem först så de inte tar sån plats.

Vi hade ett bakben liksom. skar snitt i det, körde in vilök och katrinplommon, smorden in steken med en blanding av timjan, rosmarin, salt peppar och olivolja.
    Eftersom vi inte kunde bryna köttet i en panna då steken/skinkan var för stor, så gjorde maken det på grillen. Naturligtvis var grillkolen slut, men han tog björkved.
    Det visade sig vara en höjdare för det blev en sån där härlig "rökt-kött-smak" av det.
    Sedan in i folie och in i ugnen på 170 grader.
    Supergott. Skyn som blev använde jag till sås.

• Sonja68

Blomman ♥ You're back !
    Härligt vad mycket ni fått gjort.

• Sonja68

Blomman, hade du vodka med på listan? Provade Vodka Mango förra helgen och det var GOTT!

Just nu kör vi glögg i nya smaker hemma som vi spetsar med just Vodka Mango

Psssst, nu har jag lagt in några av kompisens foton från bröllopet. Fanns fler förstås, men här är några av de bästa enligt mig.
    Vet inte vilket jag ska välja till 1) Tack-kort 2) Gebortijulklappförstoring 3) Tidningen (min mamma propsar och vill sätta in)
    Hjälp mig!

Andbeyond: och alla ni andra också förstås.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...