Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Iza är tolv, Moa 9 och Saga 2...

Sa åt syrran att duscha hett och samtidigt pumpa ur, det brukar rinna lättare då... pröva att byta grepp på bebisarna, Saga fick ligga under min arm ibland för att få ur allt ur ena bröstet..
    Sova och hålla sig varm! och så inte ta nåt ur frysen utan handskar på och jacka, låter vansinnig, men är man känlig så kan det ställa till det....
    Fetvadd och polotröja på bums och att sitta i drag är aja-baja..

• Fjällbruttan

Sonja är en mycket klok kvinna!!!!

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-11-18 13:12:58 följande:
    Namnet Sofia betyder vishet, det vet ni va´?!

Mmmm... jag hoppas det kommer till Iza, hon heter Sophia i 3:e namn..
    och igår var hon en vidrig tonårssnärta som fick både mig och maken att gå i taket!
    Men det gick över och slutade med kramkalas
    Och i morse ville hon bara sova med mamma i min säng... hon vet nog inte hur gammal hon är riktigt

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-11-18 13:21:15 följande:
    Hvidis hjärtat, det är precis Det Stora i hela livet, både i att födas och i att bli mor och ge liv, som ryms i den där Blicken. Det är bottenlöst och lika stort som universums stjärnor, dem du ser spegla sig i hennes ögon. Belöningen i att vara mamma ligger helt och hållet i att se det glittret stanna kvar genom åren. Som i Sonjas flickors som även fröknarna ser. Som i min sons när han har lyckats på planen eller busar med sin pappa.Det är vackert så det skär i hjärtat och en stackars mammakropp undrar om man inte skulle behöva ett hjärta några storlekar större, då det känns som att allt inte ryms däri, som det sväller och svämmar över gång på gång på gång...

Det som är otroligt facinerande är att kärleken inte tar slut.. den räcker till flera barn och blir lika enorm till alla, fast på olika sätt, eftersom de är små underbara individer

Igår höll jag på att gårta över vart min lilla tjej tagit vägen när den där trotsiga skiten i gympabrallor och hood-tröja med händerna i fickorna bara stod och blängde och väste f´låååt då....

Och imorse vart jag tårögd då den där trotsiga skiten var min lilla tjej igen som ville vara nära mamma, svor över sina glosor, kastade på sig kläderna sch stormade ut genom ytterdörren för att hinna med skolbussen och skrek ÄLSKAR DIG när hon rusade nerför backen.... Jag älskar allt.. mer eller mindre
    Men jag älskar alla barnen hur mycket som helst och det är så skönt! Och de älskar faktiskt mig! det är nog det största "wowet"

• Fjällbruttan

Tjing!

Allvetande skräphögen på Fraggelberget är tillbaka i rymden....
    Men har ont i armen, mer än förra gången, och har tre döttrar som numera inte ska riskera trynen men varav de två äldre ser lite spökaktiga ut och har ont i armen de med... och med en man med tennisarmbåge ser v rätt lustiga ut när vi sk plocka i och ur diskmaskin eller så....

Igår var jag VANSINNIGT STOLT!!!!
    Var på utvecklingssamtal med Iza (ni vet den där sura tonåringen??) och hennes lärare som är en riktigt uppstoppade gubbe med stålpinne uppkörd i rumpan ÖSTE beröm över ungen Alla hennes omdömen var super, utom i slöjd där det "bara" vad bra...
    Ja, men jag vill ju bli läkare så det är ju bäst jag börjar satsa nu säger dottern...
    Stolta modern kommer att jubla så länge det håller i sig!!
    Dessutom gör hon faktiskt läxorna utan tjat, bara det är en ny upplevelse

Hoppas allt är bra med er och att allt elände stormat över!!

Ninnis, extrakramar till dig!!!

Nu ska de enarmades förbund mysa i soffan och sjunga till Singing Bee

• Fjällbruttan

Sitter här och skrattar för mig själv
    Kunde ju inte låta bli att sjunga fraggelsången högt, varpå Saga stirrar på mig och kommer fram, lägger huvudet i mitt knä och säger:
    -men maaaaammaaaaaaaa, de e ingen faja!
    Och klappar mig på benet

Stackars barn, hon tror nog det brutit löst totalt för mig nu

Är det nån som har koll på om man kan ligga på spikmatta och vara gravid?

Jag är fortfarande så stolt över Iza, speciellt som vi har haft typ 5 år med: hon är lite lat på lektionerne, busar/pratar för mycket, närvarande men ändå frånvarande, duktig och klarar allt med verkar uttråkad och less....osv...
    Nåt har lossnat denna termin och det är så kul för hennes skull också

Klok du är Blomman som pratade omkull tjejen, det skulle kunna varit Iza om jag inte sagt åt henne att jag vil inte höra ett pip för då skrämmer du Saga! Vi vaccinerades familjevis.
    Dock satt det en finnig lång drasut i 15-års åldern och talade om för alla hur ONT det skulle göra, men se då fick han tanten på sig och tillslut medgav han att han bara ville skrämmas! Han tyckte nog jag förstörde hans dag

Kram till alla!

• Fjällbruttan

Ohh Glömde ju berätta, jag överger familjen ikväll och sticker på tjejmiddag, så trevligt så!!

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2009-11-20 09:19:19 följande:
    Bruttan, jag har blivit avrådd från spikmatta, men det är ju bara från "lekmän" så det är väl inget att lita stenhårt på.Härligt att dottern har hittat lite motivation i livet.Bra att du tog hand om tonåringen som bara ville skrämmas.

Oki, jag är ju själv dipl.massageterapeut och eftersom spikmattan går ner över bäckenet och man INTE ska massera där på vissa sätt när man är gravid så har jag tvekat till att använda den, och inte heller hittat nån info om det...
    Alltså blir reslultatet att jag får sparka lite på mannen så han masserar mig istället

Tack för snabbt svar!

Blomman, hoppas du får en trevlig helg, men städa inte ihjäl er, se till att det luktar gott, då luras sinnet till att tro att det är rent (häll ajax i ett glas och göm nånstans så det luktar rent)

Vi ska göra adventsfint
    Stora töserna är hos sin pappa nästa helg så vi fixar i helgen, och på lördag kommer vår kompisar hit och då ska  vi äta plankstek, dregglar redan

• Fjällbruttan

Hej

Nu är jag hemma från tjejmiddagen som var urtrevlig
    Borde väl gå och nanna men jag ärså varm att jag kokar, så nu sitter jag i underkläderna för att svalka av mig... tyvärr sover redan maken och han vaknar inte så lätt

Jenny, urgulliga kläder!! Me like a lot!
    Jag har en hel del Villervalla till Saga och så lite IdaT så då förstår du att jag gillar din kollektion

Blomman, KRAM!!! Ställer inte en kopp varm choklad med vispgrädde så du får lugna dina nerver! Hoppas det blir lite lugnare i morgon!

Hoppas allt är bra med er andra och att ni får en skön natt!

Kram

• Fjällbruttan

Tjofs!!

Nu är hela huset justädat och gardinerna uppe och jag orkar inte mer just nu!!!
    Men nu är det klart så nu kan julen komma i lugn och ro
    (jag låtsas inte om att jag ska jobba, julbaka , irra runt på Lucia på skolan och julavslutning och klämma in mitt julfika..)

Lanovia, AAAAAHHHHHHHHHHHRRRRGGGGGGGGG Vem stoppar en slant i tanten så hon börjar om med samma saker?? Skönt att ni kunde "kräkas" i bilen så man blir av med lite frustration

Ingis, maken var inte så svårväckt igår morse, inte heller i morse
    Jobbigt med kissemiss, men om han kan såt ut ett tag till kanske det blir bättre när ni flyttar till huset?
    Sen blir väl han och ballabuset vänner och kan busa tillsammans?
    Även om han kanske inte vill bli klappad av henne...

Blomman,hoppas helgen blev bättre än starten på den
    Jisses, att behöva lugna ner dem med öl.. phu!!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...