Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Hej tjejer!!

Jag hittade allt åt er
    Min plånbok vrider sig nui dödsånggest och kontona ekar tomma, men vi har haft en underbar helg i Umeå!
    Bara ett enda problem, det finns inte långkalsonger i äldsta dotterns strl, så jag får beställa på nätet
    Vi har ätit gott, träffat vänner och fikat, ätit middag och brunch i olika omgångar, myst på rummet och i söndags åt jag våffla till fukost!
    Enda smolket var att lill-puffen inte hörde av sig på 3 dygn... och jag började stressa upp mig men i lördags kväll smällde h*n till mig igen En puff om dagen och jag är nöjd!

Hoppas att allas huvudvärk försvinner NU och att alla provresultat är toppen!!!

Ska se om jag hinner läsa ikapp gamla tråden sen...phu!

• Fjällbruttan

Jo, en sak till!!

Fru bygg, sist jag låg på BB så kom det in en tjej som just fött tvillingar (hon hann inte till BB utan det blev sjukstugan i Vilhelmina), dagen efter kom hon till matsalen i sina JEANS!!! Kan tala om att vi höll på att stena henne
    En månad är ingenting, och man ska INTE banta då man ammar! Äta nyttig, ja!! Men glöm inte fettet, för annars kan inte kroppen utvinna vitaminer ur många grönsaker och mjölken kan bli som ett blask=inte bra för bebis!
    Dessutom så när man bränner bort fett via bantning så utsöndras också allt skrot som ligger lagrat i fettet (typ tungmetaller och dyl) och det vill bebis inte heller ha!

Ät bra hederlig husmanskost med nyttigt fett, promenera och gympa med bebis, då mår ni toppen ihop
    gamla mormor kan dra nåt gammalt över sig!

Kramen från hon som faktiskt en gång läst näringslära... men inte praktiserar det

• Fjällbruttan

Lanovia, låter jobbigt med sammandragningar, du kanske gjorde för mycket i helgen i alla fall?+ förlåt men jag har faktiskt glömt, när tänker du leverera din underbara bebis??

Skönt att få vara hemma efter jul

Och du, hört talas om de där hamburgerkejorna där man köpa med sig mat hem?
    Eller pizzor klara i en kartong, man kan tom äta på kartongen

• Fjällbruttan

Hllå, jag har inte alls uppfattat det som om du bantat, ville mest bara ge dig jkött på benen fr att slå undan fötterna på de som har mage( ) att upphöva sin stämma och överhuvudtaget kommentera hur du ser ut!

För övrigt kan jag försåt det där med kakor
    Var bara tvungen att köpa ballerina pepparkaka för att blomman skrivit om det, ska testas ikväll

Fru Bygg skrev 2009-11-17 15:10:07 följande:
    Så, då var man tillbaka från en promenad med Ella. Det är riktigt fint väder här i skåne idag! Jag tror att ni har missförstått mig lite här i tråden. Jag bantar inte och har aldrig bantat och kommer aldrig att banta. Jag har alltid varit smal och kan ju inte säga att jag är särskilt stor nu heller (blev inte så stor när jag var gravid heller, bara en mage). Jag har inte bråttom att gå ner i vikt alls, men jag har som mål att ngn gång i framtiden gå ner till min inskrivningsvikt (alltså 5 kg till). Vi äter rätt så bra mat här hemma, men det är alla kakor och godis som jag vill sluta med. Har blivit att man har unnat sig detta, då man är trött efter nätterna mm. Så ni behöver inte vara oroliga för mig!

• Fjällbruttan

Blomman, grytor som går att värma, färdig pannkakssmet, färdiggjord pastasås, gratänger... finns massa bra som bara är att "skjuts in i ugnen,,"
    Vi som är fem med olika tider, träningar och varierande arbetstider lever med almenacka och whiteboard, annars kraschar allt....

Sonja´s tjejer är söta som socker!! De kommer att smälta om det regnar
    eller söta som havregröt som gubben har som standard "gulligochsnällkommentar"

ballerina pepparkaka är gott!! Det tyckte hela familjen, men vi åt bara en var!

• Fjällbruttan

Morrn!!

Vill inte vara vaken men väntar på att gyn ska ringa...
    De har inte lyckats skicka nån kallelse tll UL... så nu måste jag efterlysa den!
    Och VARFÖR har de bara telefontid på morgonen i sjukvården??
    Kan man inte blanda lite så det passar alla??
    Jag vill sova, inte sitta uppe och må illa!!! Så det så!! *surar*

Först måste jag ringa halv åtta, sen ringer inte de upp förrän 09.00... fast nu är klockan mer enligt datorn... vill till min sköna säng!

Ska sova en stund ina jag sätter ig och fnular med bilder som ska in på USB minnen, vi har köpt digitala ramar till grandparanteserna i julklapp.. verkade himla smart just då, mest jobbigt för mig just nu.....

Hoppas alla får en bra dag

• Fjällbruttan

Hej igen... ska försöka stava lite bättre i detta inlägg...

Näääää, jag mår fortfarande illa!!! Jag är så jävla less!! Jag kräks inte, fast i söndags ulkade jag i bilen så mannen HÄLLDE ut allt ur en plastpåse och kastade påsen på mig.. fräste att jag minsann har reflexer nog att INTE kräkas i bilen!!! Vi stod dessutom parkerade så det hade gått att öppna dörren...

Men nu har jag just pratat med en strålande glad och trevlig sköterska, så jag har UL-tid nästa torsdag och på em så jag slipper vingla i väg i ottan... visserligen kör älskling, men jag ska ju upp och ut till bilen på nåt sätt

Nu ska jag sova en stund och hoppas illamåendet släpper lite!

Bra att du tog det lugnt Lanovia, magen har ju börjat gympa, det kan bli rätt besvärligt ibland... men det går över

• Fjällbruttan

Så det är Blund&co som gör att det skiter sig!!
    Tack för förklaringen!! Som jag har undrat!
    Kan förklara de sjuka drömmarna också, jag fixar inte att drömma på indiska

Men sen fattar jag inte Blommans inlägg... vad gjorde Lanovia???
    Komer inte barn med storken? Eller som här upp, på snöskoter??
    Levereras väl av tomten eller nåt annat otyg?
    *Tittar mig förvirrat runt*

För övrigt så fixar inte Blund&co det dagtid heller....de stängde inte av telefon här.
    Ring,ring, bara du slog en signal...det slutade aldrig att ringa så jag gav upp!

Å andra sidan var då ett samtal viktigt, syster yster har fått mjölkstockning och ringde till mig, den allvetande skräphögen om råd
    Tur man bor på Fraggelberget

Ja, jag är trött och knäpp

• Fjällbruttan

Småtjejerna har nått upp i den eminenta vikten av 2300g och håller mamma och pappa vakna på natten
    Ett andra råd till yster var att eftersom mormor skulle ha äldsta dottern idag så skulle de skita i allt och sova när tjejerna sov, det rådet tänkte hon följa

Hvidis, du kommer att vara världens bästa mamma till lilla E, det är därför hon beundrar dig så nu!

• Fjällbruttan

Vi ska förresten vaccinera oss hela bunten imorgon, jag ska få en andra spruta eftersom jag tillhör tre riskgrupper (gravid, astma, lungsjukdom/allergi) och så alla barnen....
    Tack och lov så ska vi göra det på dagis, så Iza som har sprutskräck måste vara tyst och bara bita ihop (jag ska krama henne så hn inte ser sprutan och så får hon krossa min hand) så hon inte skrämmer de andra barnen

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...