Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Lanovia, smart att shaka lös på dansgolvet, skulle du inte göra åttor med höfterna?
    Snacka om att skaka ner Spellevinken

Är så tacksam för att mina barn dykt upp (ner?? ) lite tidigare än BF, jag har sluppit tjatet och väntan, ser ju hur det plågat mina vänner, så jag brukar vara utters försiktig med att fråga... men att vänta en VECKA medans L häckade på BB, det var faktiskt överkurs

• Fjällbruttan

Jag är här

Har varit hos L och snusat på liten liten liten Axel
    Att de kan va´så små (jag är en ÄKTA tant)

Gör som blomman sa, Lanovia, SOV!!!!
    Det hade L gjort så mycket hun kunde sista veckan då de bara väntade på BB och hon var så glad över det!

• Fjällbruttan

BLOMMAN!!!!
    SKÄRP DIG! *Tittar mycket strängt över glasögonkanten*
    Sök jobbet för bövelen, du är ju klockrent bäst för det, och skulle de inte fatta det är det ju deras förlust!

Förövrigt så måste du lära dig att låtsas
    Jag ligger i klassen kronvrak just nu, men det låtsas jag inte om och så färgade jag och plockade ögonbrynen förra veckan och igår klippte jag mig
    Vraket syns bara invändigt när jag är på byn...ibland...

Kramar om lite extra förresten, taskigt besked om Linnékliniken...
    och så antar jag att du har ont i halsen sen du rutit åt det lilla äcklet som sparkat sonen på benet!! Låter som hon är kär  honom ...

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-01-26 15:21:47 följande:
    Hej Bruttan!Vad mysigt med lille Axel. Jag skall faktiskt lyda er alldeles snart. Skall gå och lägga mig o läsa, hur bra boken än är så brukar jag somna väldigt fort.

Duktig kicka

bebisdoft är ljuvligt

• Fjällbruttan

Hvidis, stackars lilla E, som tur är brukar det gå över fort, och barn verkar inte bekommas alls lika mycket av feber som vuxna.

Hoppas det går över fort men att hon sover gott istället hela natten

• Fjällbruttan

Daa, kramar i massor och här....
    *rotar i stora väskan jag hade hos revisorn igår...*
    200g chokladkaka så hormonerna lugnar ner sig, vi låtsas som om att det inte ger några finnar

• Fjällbruttan

EA, hoppas ni får huset, ni skulle säkert göra det jättefint!!

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-01-26 20:37:25 följande:
     Då och då känner jag mig oerhört nöjd med mitt drag att gifta mig till ett hus.

Visst är det ett effektivt sätt

Dessutom som min då m2b höll på att renovera, så köket fick jag mer eller midre bestämma, så nöööööjd

Och hela övervåningen har jag raskt målat och möblerat om och M gillar det bättre än tidigare...phu!!

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-01-26 23:00:02 följande:
    Vilka bra män ni har lyckats gifta er med Daa och Sonja. Men Bruttan menar du att du fick behålla exets hus när ni skillde er???

Nä, jag fick behålla huset jag och exet byggde, för banken litade inte på honom, men på mig
    Skadeglad?? jag?? JA-A

Men sen flyttade jag ihop med nuvarande maken som har ett helt hemman, så jag gifte till mig gård och mark... som är lika mycket värt som en halv etta i sollentuna

Mitt hus hyrde jag först ut, sen sålde jag det och för pengarna som blev över (jo, vi hade högkonjuktur här ett tag) så betalade jag vår begagnade volvo, köpte en ny skoter till mig och en vedprocessor (vid det laget undrade min pappa om jag verkligen var hans dotter ) och sen la vi det sista på en thailandsresa för hela familjen!

Scwisch.. boorta, men glada och jag har inte ångrat ett dugg!!

Fast nu skulle jag behöva ett hus att sälja igen så vi kan köpa en beg. sjusitsig bil utan att behöva byta in volvon...

• Fjällbruttan

Hallå!

Här är det ko-lungt! Ett så stilla snöfall så man hinner räkna flingorna och alldels stilla i träden, ligger snö på dem så det är sådär fluffigt!
    Ingen storm här inte....
    Utom inombords, jag har en skitjobbig dag idag, gråter och tycker allt är pest...
    tror jag trillat ner i ett dike men gubben får väl dra upp mig med traktorn!

Har betämt mig för att vara lite duktig idag, så jag ska göra palt!
    Kan salta dem med mina tårar, vi har ätit palt hos makens mamma de senste 4 åren...

Fru bygg, krya på dig! Och om maken står på benen, tvinga honom att uppdatera husapoteket med näsdroppar för småttisar och alvedon, och böcker brukar funka bra att ha under huvudgaveln på sängen, då hamnar lilla huvudet högre...
    Fixar man allt sånt innan brukar de inte bli sjuka

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...