I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
Lanovia, jag tror att det verkligen hinns med efteråt. Först ska du ju koncentrera dig på att föda det barnet du bär!
Förhoppningsvis idag....
Lanovia, jag tror att det verkligen hinns med efteråt. Först ska du ju koncentrera dig på att föda det barnet du bär!
Förhoppningsvis idag....
Ojdå, riskerar jag nu att bli utslängd från tråden.. Det hoppas jag inte..
Jag blev sjukskriven på halvtid av två olika läkare (varav en var överläkare)de två sista månaderna, men försäkringskassan beviljade inte mig sjukpenning. Gillar inte alls försäkringskassan!
Vilken tur att jag bor i sverige just nu då. Jag har inte gift mig rikt, men hittade dock världens underbaraste man, så jag är meganöjd!
Jag fick ju inte beskedet att jag inte fick sjukpenning förrän någon månad EFTER Ella var född, så det fanns inte mkt att göra åt det. Jag trodde ju i min enfald att om en läkare (och i mitt fall två olika) sjukskriver mig, så får jag pengar av försäkringskassan. Jag hade aldrig klarat att jobba heltid på slutet och även om jag hade vetat att jag inte skulle få pengar hade jag varit hemma ändå. Min och mitt barns hälsa är viktigare än pengar! Det är dock tråkigt att bli av med så mkt pengar, hade verkligen behövts nu....
Hej Lanovia!
Du har all rätt att klaga, det är jobbigt att vara gravid på slutet. Det är väl kanske meningen, så att man kan se fram emot förlossningen!
Jag är fortfarande förkyld, men annars är det ok. Ella verkar klara sig från förkylningen såhär långt iallafall. *peppar peppar ta i trä*
Skönt att du inte har ångest över förlossningen längre. Nu ser ni väl bara fram emot att träffa spillevinken..
Ja, kvinnor som har varit gravida... Vi är kanske lite konstiga.
Ja, man har verkligen lärt sig vad man inte ska prata om med gravida kvinnor. Skulle aldrig skrämma upp ngn som var gravid med att berätta skräckhistorier. Förstår verkligen inte meningen med det.
Nu var min förlossningen ingen skräckhistoria heller, så det är ju lugnt!
Hur känns det med "vattnet" idag? Har det kommit ngt mer?