Hemlig2009 skrev 2009-11-13 11:12:44 följande:
Men det är väl det jag försöker säga. Det finns liksom inget rampljus (bara i brudars värld), ja förutom på själva bröllopsdagen. Och den är ju inte samma, eller? Det är 2 veckors mellanrum...
Klart det finns rampljus. Att pyssla med grejer inför bröllopet, prova klänningar, välja blommor, plats, mat, tårta, möhippan! osv.
Alla brudar är ju klart olika, men har man ett 'traditionellt' bröllop, även litet bröllop, så är det upp till ett år att förbereda.
Jag tycker det är fruktansvärt roligt att prata bröllop, både innan och nu efter jag gift mig. Så när mina vänninor ska gifta sig tänker jag göra precis som dem gjorde för mig -glädja mig med dem och låta dem få sitt 'rampljus'.
Jag förstår om du inte känner likadant, men det jag ber om ger jag också och jag hade blivit sur om någon så nära gjort som TS säger har hänt henne. Hade det varit en bekant eller släkting man inte har så bra kontakt med så hade jag nog inte brytt mig, men det är så pass nära släktband i detta fallet, och bara 2veckors mellanrum. Känns lite som när man var liten och man hade en fin leksak, sen kom någon som var avundsjuk och förstörde den bara för att dem själva ville ha den...Det kanske låter tokigt för dig, men så känner jag