lillalyckan skrev 2009-11-13 04:50:44 följande:
å andra sidan planerar jag bröllop samtidigt som min bästa vän. Och fatta hur kul det är att ha någon att prata med som är lika bröllopsgalen som jag! Det är trots allt bara blivande brudar som förstår hur viktigt det är med löjliga detaljer. Försök att se det så är mitt tips.
Härlig synsätt!
Till trådstarten
Jag kan till fullo förstå din KÄNSLA här jag har inte svårt alls att sätta mig in i detta.
Men allt blir hur man väljer att se på saken. Försök att se om det går att vända din första besvikelse till något positivt som att ni kanske kan planera tillsammans
Det behöver inte bli ett sämre bröllop för er för att de gifter sig så tätt efter. Det vore kanske värre om de bokat in sig två veckor FÖRE er.
Vi förlovade oss i juli ena året och tänkte gifta oss sommaren därpå. Min bästa kompis förlovade och gifte sig några månader senare på hösten, dock hemligt. Jag var först lite ledsen över att inte bli inbjuden men valde att dela hennes/deras glädje istället för att deppa. Min andra kompis förlovade sig på julafton samma år som vi förlovade oss och de bokade kyrka till sommaren direkt vilket vi inte hade gjort.
Vi valde helt enkelt att flytta på vårt bröllop och gifte oss flera år senare. Jag ville inte för allt i världen missa möjligheten att stötta och hjälpa till med min kompis bröllop.
Försök hitta ett annat sätt att se på det så du inte fastnar i tråkiga tankar för det ska vara roligt att planera bröllop