• Mamli

Hur lång är du?

Jag älskar höga klackar, sambon med.
    Men med mina 170cm och strl 48 så blir jag ju gigantisk.
    Har köpt kilklacks bröllopsskor på 4,5cm som känns som att jag kanske kan ha. Men drömmen är att ha mina svartvita peeptoe skor på 10cm...

Hur lång är du?
    Hur höga skor ska du ha?

• Svar på tråden Hur lång är du?
  • gumzan

165cm lång eller kort beronde på hur man ser det :) kommer väl ha 6-7cm stilettklack.. världens skönaste pumps från Donn donna man kan gå flera mil i dem.

• Imma

Oroa dig inte - du kommer att vara jättevacker!

Ta med skorna till skomakaren, så kan de säga om de kan ta av 3 cm på klacken. Jag tror att det beror på hur skorna ser ut.

Mamli skrev 2009-11-13 14:49:36 följande:
    ÅÅÅHHH, sömmerskan sydde upp klänningen för lite, har inte råd att betala 375kr i timmen igen då de tog henne 5timmar sist. så nu MÅSTE jag ha mina svart vita höga skor.Mätte och 7cm klack måste jag ha, kan man kapa en klack 3cm hos en skomakare?Kommer vara jätte långt och stor!
  • Mrs Opp

Mamli: Jag tycker du skall ha dina höga skor och NJUTA! Jag har fått klackar kapade förut, men jag tror det beror lite på hur klacken och skon är uppbyggd. Skadar ju inte att fråga en skomakare.

Själv är jag 175cm och hade det inte varit för det faktum att vi skall springa runt i gräset och spela spel på vårt bröllop hade jag lugnt haft högklackat. Nu blir det ballerinaskor och då är jag ändå 3cm längre än min blivande man. C'est la vie!

• mrsJR

Jag är 158 cm kort, väldigt skönt för man behöver aldrig oroa sig för att se "för lång" ut i höga klackar. The sky is the limit :)Jag skulle absolut inte vilja vara längre än vad jag är heller, trivs med att vara liten. Det är ofta väldigt praktiskt. Någon annan kort brud som håller med?

• moule

Jag är 182 cm och ska ha 4 cm klack.. Valde dock dem av bekvämlighet, i vanliga fall festar jag i 10 cm peeptoe jag med..

Ha de skorna du vill ha! (o ta med kilskorna som reserv om du blir trött i fötterna...)

Lycka till!

• kikel

Jag är 177 och ska ha 7cm klackar skorna finns på mitt galeri

• agtiwi

Är 166 cm och hade en klackhöjd på 10 cm!

• miaik

Jag är 168 cm lång, min hubby är 192 cm lång, vi ska vara barfota :)

Men på festen tänkte jag ha ca 7 cm klack på de underbara blå skorna jag ska köpa! :)

• 090208

Men det ar val hennes fel som hon ska justera gratis..?

Mamli skrev 2009-11-13 14:49:36 följande:
    ÅÅÅHHH, sömmerskan sydde upp klänningen för lite, har inte råd att betala 375kr i timmen igen då de tog henne 5timmar sist. så nu MÅSTE jag ha mina svart vita höga skor.Mätte och 7cm klack måste jag ha, kan man kapa en klack 3cm hos en skomakare?Kommer vara jätte långt och stor!
  • Yavannakémentari

Är inte detta ett ganska onödigt inlägg i en tråd där TS är orolig för att hon ska vara "för lång"? En väldigt tråkig inställning, kan man verkligen vara för lång? Varför ska inte en tjej vara längre än sin kille när det är ok tvärtom? Varför skulle långa tjejer behöva skämmas?

mrsJR skrev 2009-11-13 15:09:22 följande:
    Jag är 158 cm kort, väldigt skönt för man behöver aldrig oroa sig för att se "för lång" ut i höga klackar. The sky is the limit :)Jag skulle absolut inte vilja vara längre än vad jag är heller, trivs med att vara liten. Det är ofta väldigt praktiskt. Någon annan kort brud som håller med?
  • Mamli

tack vad ni är snälla, de skor jag vill ha. de svart vita med peeptoe eller va de heter har en klack som ser ut som trä, tjockare upptill sen smalnar den av. så den blir ju lättare att gå i om de blir lite tjockare nedtill. ska gå och höra om han kan ta 3 cm. hoppas de, gått i klackar idag, borde nog börja vänja mig. den är bara de att jag känner mig så stor då jag har strl 46/48 i kläder så blir jag dessutom väldigt långt så känner mig gigantisk. då med en brudklänning som är stor som ett hus med
    och best mannen är jätte liten.

• 090208

Haller med!! Hur lang ar man nar man ar "for lang"??

By the way, jag ska fasen begara loneforhojning for att jag alltid far slappa vad jag gor och hamta grejer i skap och pa hyllor for mina kollegor, aven grabbarna!

Yavannakémentari skrev 2009-11-14 11:33:09 följande:
    Är inte detta ett ganska onödigt inlägg i en tråd där TS är orolig för att hon ska vara "för lång"? En väldigt tråkig inställning, kan man verkligen vara för lång? Varför ska inte en tjej vara längre än sin kille när det är ok tvärtom? Varför skulle långa tjejer behöva skämmas?
  • mittid

Sträck på dig tjejen... det är snyggt att vara lång : )

• iregnet2010

*räcker upp en hand och håller med*

• iregnet2010

om man gillar sin egen längd betyder det automatiskt att det är fult att vara lång ? jag har hela mitt liv varit avis på er långisar så STRÄCK på er. De flesta bröllopsklänningar är dessutom sååååå mkt snyggare på långa tjejer så visst är man lite avis där.

• svxrt

jag är 179 cm. Har gärna skor med klack när jag går ut eller när jag ska vara fin. Då känner man sig lite extra fin.
    Hade jag inte varit på tjocken hade jag lätt haft klackar! Man kan ju skrida in i dom i kyrkan och sen byta till rediga dansdojjer när det blir dags för det Eller för den delen tvärtom.
    Å du, klacken gör ju att du ser längre ut ja visst men om du är orolig för att se större ut (som i fetare?) så blir det ju tvärtom. Men prova vettja, så ser du ju hur det ser ut. Prova innan du kapar klackarna. (om det nu inte är så att du får ont i fötterna av dom)

• 090208

Håller med ovanstående, ser man inte slankare ut om man blir längre..?

Liiite OT: Min man har fått för sig att man får snyggare ben och häck om man mest har skor med klack, stämmer det?

• svxrt

jojomen. man får ju spändare vader och rumpa iom att belastningen blir eljest.

• MV85

Jag är 170 precis som du... Nu ska jag förvisso inte gifta mig än på många år eftersom jag nyss träffat mannen i mitt liv (hamnade på denna sajt när jag planerade bröllop tillsammans med mitt ex).. Men skulle det bli så att han är den jag gifter mig med så är han 183, så där finns utrymme för 10cm klack om jag så önskar - men kommer nog välja att ha ca 3-5cm då det är jobbigt att gå i så höga skor hela dagen o jag vill INTE byta skor efter vigseln.

• novemberbrud2009
    Jag håller med med mina 1,57 :)
Svar på tråden Hur lång är du?