• Mamli

Hur lång är du?

Jag älskar höga klackar, sambon med.
    Men med mina 170cm och strl 48 så blir jag ju gigantisk.
    Har köpt kilklacks bröllopsskor på 4,5cm som känns som att jag kanske kan ha. Men drömmen är att ha mina svartvita peeptoe skor på 10cm...

Hur lång är du?
    Hur höga skor ska du ha?

• Svar på tråden Hur lång är du?
  • moule

Jag sitter precis med skoångest..

Är 182 cm lång och väljer mellan ett par skor med kilklack på 3 cm eller vanlig klack på 7 cm..

Man får ju fin hållning med klack, men samtidigt vill jag ju inte känna mig som en transvestit när jag dansar med mina korta släktingar......

svårt!

• Korallbruden

Jag är 178 och tycker om höga klackar. Är dock orolig för att klänningen blir för kort. Kan man ha Maggie klänningar och vara så lång?

Det är läckert med en tjej kort eller lång som stolt över sin längd.

• Bruden100710

Jag är 163 och ska ha klackar på ca 6cm.
    Man känner sig verkligen elegantare i klackar,
    och 6cm tyckte jag va tillräckligt för att orka gå runt en hel dag.

• perfektionista

Jag är 170 och har i princip jämt höga klackar. På sommaren har jag gärna över 10 cm klack.

Jag tycker inte att det har med längden att göra, utan med hållningen. Man får verkligen så mycket snyggare hållning med högklackat, och om man inte "kan" gå i högklackat så gör man sig själv en STOR tjänst genom att lära sig det.

Tycker att det är trist att långa tjejer ska känna att de inte kanha högklackat på grund av sin längd. Jag har många vänner som resonerar så.

Sträck på er och var stolta tjejer! Oavsett längd!

• Tausen

Jag är 175cm lång och kommer väl ha en klack på ca 5 cm kanske. Detta känns inte konstigt alls..borde väl inte vara problem för dig med 10 cm klack om du bara är 170cm?

• Summer2010

Jag är 171cm. Kommer inte ha klack överhuvudtaget. Tycker det är alldeles för obekvämt!

• Mamli

min tärna är lite kortare än mig, kanske 167 men ska ha 10cm klack.
    sambon är 1,85 men bestmannen är kanske...1,68...så han kommer ju se jätte liten ut.
    Dessutom ska jag ju ha en gigantisk klänning så känns som om jag kommer bli både bred och lång...alltså gigantisk..

Har ett par kilklack nu på 4,5cm klack. De jag vill ha som kommer göra att jag känner mig snyggare..även för sambons skull är 10cm men funderar på att kapa klacken en bit...vet inte hur mycke de kan ta.

• Chris24

Jag är 1,48cm och jag ska min själ o dar har hööööga klackar jag med

Min bt2 är omkring 1,83cm

Go hihg heels go!

• 090208

Nej, snalla sluta.

moule skrev 2009-11-03 16:15:39 följande:
    men samtidigt vill jag ju inte känna mig som en transvestit när jag dansar med mina korta släktingar......svårt!
  • 090208

Omg... Gulligt!

Chris24 skrev 2009-11-04 09:33:36 följande:
    Jag är 1,48cm och jag ska min själ o dar har hööööga klackar jag med Min bt2 är omkring 1,83cm Go hihg heels go!
Svar på tråden Hur lång är du?