• Mamli

Hur lång är du?

Jag älskar höga klackar, sambon med.
    Men med mina 170cm och strl 48 så blir jag ju gigantisk.
    Har köpt kilklacks bröllopsskor på 4,5cm som känns som att jag kanske kan ha. Men drömmen är att ha mina svartvita peeptoe skor på 10cm...

Hur lång är du?
    Hur höga skor ska du ha?

• Svar på tråden Hur lång är du?
  • lexiwed

Klart du ska ha high heels!!!! Jag är 1,70 och ska ha 10cm klack! Tror att höga klackar ger ett smalare intryck plus att man får fin hållning och drar bak axlarna lite mer!
    Jag har röda peeptoe!!

• KatjaB

jag är 164 och ska ha 5 cm klack.. tänkte ha 7 cm men tydligen var mitt "mellan tummen och pekfinger" mått på mina befintilga skor helt fel så skorna blev lite lägre än tänkt. Men de är jättefina och jag kommer garanterat orka dansa hela natten

• TheKnot

Är 1.68 och ska ha 8 cm klack (plus ett par reservskor med 6 cm). :)

• Chris24
    090208 skrev 2009-11-04 10:05:15 följande:
    Omg... Gulligt!
    Hahaha, tack!
  • MsMinelli

Äh, jag är 176 och om jag vill ha klackar så har jag det... Det är inte jag som är för lång, det är dom andra som är för korta isåfall

Det där med att tjejer är rädda för att vara/göra sig långa för att det skulle vara "okvinnligt" är enbart löjligt - det enda som spelar någon som helst roll är att du har på dig dom skor du helst vill ha!

10 cm svartvita peeptoe-skor låter hett, TS!

• pettan

Jag är 162cm och kommer ha 7cm klack, är precis vad jag kan ha för att kunna gå runt i dom hela dagen! Dessutom är fästmannen 179cm så det blir precis lagom!

• Yavannakémentari
    090208 skrev 2009-11-03 15:57:10 följande:
    Jag är 178 och hade klackar, ganska höga. Min man är 177... Stör mig inte det minsta. Trist med tjejer som känner sig okvinnliga om dom är längre.
    Jag håller helt med dig om detta! Vad spelar det för roll om tjejen är längre än killen, det är ju ok att killen är längre än tjejen?

Jag är 180 cm och älskar att ha klack och känna mig lång! Dock klarar jag inte att gå i så höga klackar men det handlar om att jag är för lat för att öva ^^
  • Linadesign

Jag är 162 cm och hade 8 cm klack. Mannen är 180 cm.

• Maria Adelé

Jag är 173 cm och kommer att ha 7,5 cm klack, hållningen blir helt enkelt bättre i lite högre klackar, men det är nog bra att ha några andra skor att byta med under kvällen, fästmanen min är 185 cm.

• Mamli

ÅÅÅHHH, sömmerskan sydde upp klänningen för lite, har inte råd att betala 375kr i timmen igen då de tog henne 5timmar sist. så nu MÅSTE jag ha mina svart vita höga skor.

Mätte och 7cm klack måste jag ha, kan man kapa en klack 3cm hos en skomakare?

Kommer vara jätte långt och stor!

Svar på tråden Hur lång är du?