• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

Hej fruLlan! 180' är ju skrattretande för en semester!!!
    Vi tyckte 9000 till kanarieöarna över jul var för dyrt (där bor vi ju gratis).

ore - Tack för solskenshistorian förresten, den värmde.

• Mrs  B

Precis hemkommen från mina föräldrar, som bjöd på middag. Min mamma jobbar helgen så idag blev det fredagsmat. Härligt för en stressad småbarnsmamma att få äta fin fredagsmat en onsdagskväll.

Hängde upp tvätt i tvättstugan nyss och såg då att musen ätit upp osten men inte hamnat i fällan.
    Attans me.....

Sen välte Max ner två glas från vårt bröllop så de gick i sönder. Skickade upp han på sitt rum och nu ska jag bara räkna till 10 sen blir det natti natti......

AM
    Vi har åkt till en del Sunwing resort hotell och det är dyrt men perfekt när man har småbarn.
    Om en vecka reser vi till Kanarieöarna men då till ett Garden Hotell. Hoppas på att det också ska gå bra!
    Vi har valt att köpa blöjor där nere denna gången (dubbelt så dyrt tyvärr) men vi måste ha mat med till Malte så blöjorna går bort.

• _koko_

Det läbbiga med om katten är instängd är ju att det är höstlov och många är bortresta...

• _koko_

Blöjor i thailand förresten, kommer inte ihåg vilka storlekar de hade, men det vi fascinerades över var att de hade kill- och tjejblöjor. Vet dock inte hur de skilde sig.

• BrudSommar2006

Det finns i alla fall garanterat inte blöjor stora nog till Iris någonstans! Faktum är att lyckas vi inte få henne blöjfri snart kommer blöjorna här inte att vara tillräckligt stora heller...

• viktualia

jul - bläääääää stackars jag ska åka till sväronen.... tycker redan SYND om mig själv... men men... det var den vettigaste lösningen. sen drar vi hem hit några dagar innan vi åker till mina päron...... jag vill OCKSÅ ha föräldrarna på nära avstånd *avis* våra bor 50 mil ifrån varandra...

AM - när jag, häromveckan, köpte inneskor för att ha på jobbet fanns det bekväma sandaler att köpa också...

FruLlan - semester för 180 papp kändes mer än saftigt... fniss fniss.... vår semesterbudget brukar ju inte ens vara en tiondel av det.. ha ha ha...

.. min plan är att sommarsemestern 2010 ska vara en tur till Ön.... maken verkar inte lika övetygad... än.... hihih

Ego - tack för gratulationerna. Lite beige firande utan sprit, men annars hade vi trevligt. Imorgon drar jag på äventyr till Småland och återvänder sent på söndag. Ni får väl babbla nåt galet så att jag har nåt att göra på måndag när jag har semester för att ta igen mig.. fniss!

• Ore

Just det ja, Grattis Vickan, om jag inte redan sagt det

koko: Hoppas verkligen att katten kommer till rätta...

BS: Om Iris växer ur blöjorna är hon ju helt enkelt tvungen att bli blöjfri. Kanske inte blir en rolig övergångsperiod, iofs...

Frullan: 180 000 är väääldigt stor semesterkostnad... Men men, vill man åka någonstans så vill man

• snaily

Äntligen! Läst ikapp. Tror det fortfarande ryker om era tangentbord, eller hur?

Har ingen internetuppkoppling på min dator så lånar makens, är så arg för att det inte funkar!! Såklart hjälpte Telias support föga...

AM
    Tror också ni kommer att hamna i ett WT-träsk! Är väldigt avundsjuk hur som helst. Minns första gången jag var i Thailand - och sååå länge sen var det inte, 10 år nånting - var i Khao Lak och det var nästan inga svenskar som hittat dit än, mest bara tyskar överallt. Skönt på nåt vis! (Att det var lite svenskar alltså, inte överflödet av tyskar... )

Lappis
    Kanadaresan låter kanoooon! Maka plats i resväskan för mig!

Vickan
    Kul, då kanske vi kan ses nästa sommar!

• snaily

Mailat lite mer med chefen, som verkar ha lugnat sig lite på ledighetsprecisionskraven. (Ja, jag råkar gilla långa ord! ) Träffar henne imorgon så får prata om det då. Funderar på att ta ledigt hela veckan då ÄP troligen kommer ske, bara för att slippa stressa över hur det löser sig på jobbet.

• snaily

Glömde: kom heeeeeeeeem nu Koko-kisse!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter