• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Åååh önskar att jag hade barn så vi kunde åka till det där stället du länkade till, AM! Såg mysigt ut!

• nennesjuttioåtta

hahaha, det kanske är bra att jag inte har barn eftersom det enda jag tänkte på var att då lämnar man ungarna på Bamseklubben så håller vi oss till sängen- poolen - sängen - poolen....

• fru AM

Haha - det tänkte vi också, tills vi kom på att det bara är några timmar om dagen som klubben är. Och sen kom vi på att vi har Hektor ... Semesterpökandet får ske efter nattningstid, på balkong eller i duschen

nennesjuttioåtta skrev 2009-10-28 16:55:09 följande:
    hahaha, det kanske är bra att jag inte har barn eftersom det enda jag tänkte på var att då lämnar man ungarna på Bamseklubben så håller vi oss till sängen- poolen - sängen - poolen....
  • Ore

Äh, de får ju se AM:s superfräscha spiror, plus kanske litet mer, så så värst synd är det kanske inte om grannarna...?`

Thailand hoppas jag att vi kan åka till om några år eller så, när jag har övertalat maken till det. Han tycker inte om värme, och han tycker väldigt synd om barn som "tvingas" resa med till värmen... Och som "tvingas" resa över huvud taget. Han var på Gran Canaria när han var hyfsat litet, och minns bara att han tyckte allt var hemskt. Flygresan, värmen m.m.

Åkte förbi en olycka på vägen hem från jobbet. Var kanske femte bilen från det hållet. Funderade ett tag på om jag borde stannat, men de som stod där vinkade förbi en... Det var en cyklist som blivit påkörd av en bil och det såg INTE roligt ut. Men cyklisten rörde på sig i alla fall, de väntade ff på ambulans. Otäckt var det i alla fall.

• Ore

Förresten, 100 liter frigolitkulor är rätt så mycket...

Fick för mig att jag skulle sy en egen amningskudde. Men ville ha såna där små frigolitkulor, inte vadd. Hittade sådana kulor på stoff och stil, köpte ett paket för 179 kr utan att egentligen kolla på hur stort paketet var... Bara att konstatera - jag kan göra många amningskuddar

• fru AM
    Eller fylla badkaret och ta inträde av traktens barn som kan hoppa bland kulorna!
    Ore skrev 2009-10-28 18:23:54 följande:
    Förresten, 100 liter frigolitkulor är rätt så mycket... Fick för mig att jag skulle sy en egen amningskudde. Men ville ha såna där små frigolitkulor, inte vadd. Hittade sådana kulor på stoff och stil, köpte ett paket för 179 kr utan att egentligen kolla på hur stort paketet var... Bara att konstatera - jag kan göra många amningskuddar
  • BrudSommar2006

Maken skulle in på Buttericks efter jobbet och leta efter något till Halloweenfikat på lördag - trodde han, det var tydligen kö långt ut på Drottninggatan och en vakt som släppte in folk i skift. Tur att Iris och jag har våra häxhattar redan i alla fall och maken sade ju tidigare att han möjligen kunde tänka sig att låta bli att raka sig och att det var så läskig han tänkte bli...

Har letat efter spöken att hänga i fönstret men inte hittat några men nu har vi i alla fall tillverkat egna i papper. Kanske inte riktigt så snygga som jag tänkt mig men Iris verkar nöjd. Idag måste de ha pratat om spöken för när vi gick från dagis så konstaterade hon att det var mörkt ute och då skulle det komma spöken efter Iris. Jag fick övertala henne att kom det spöken så skulle man kramadem så blev de snälla!

• Fru FruLLan

Hejsan igen tjejer
    AM
    ha ha
    Precis det dä'r hotellet kollade vi också på när jag insåg att Maldiverna fick vänta. Vad kul att ni faktiskt valt det. Själv är jag i valet och kvalet om man verkligen ska köpa hela barn paketet och köra nåt emd bamseklubb osv. Verkar himla praktiskt emd barnsängar,. babysitters, pottor och hela köret. ELLER om man bara ska välja ett lugnare ställe och köra en större bungalow med ett extra rum. Hmmmmmm får se var vi landar. maken måste bara få tummen ur och kolla upp NÄR i helskotta han kan lämna sina projekt för ett par veckor.

Lappis: Ja man kan få oändligt mycket saker för 180 000. Problemet med maldiverna är ju att det är väldigt få öar som tar emot barn. de allra flesta har 18 års gräns, några få har 12 års gräns och ytterst få är barntillåtna. Sen är det sjukt att priset för två barn (0 och 2 år) blev 50000 oavsett ställe Man kan ju undra på vilket sätt de har omkostnader för en 6 månaders bebis? men men. Jag har inte helelr gjort nån jätte stor sökning med egna hotell och grejer utan gick mycket på ving och stora bolag som kör dit. och 97000 kunde vi få det för. MEN det var inte dit vi ville och känns ändå som att maldiverna får vänta ett parv år.

LAPPIS: vilken häftig resa till canada. Fast jag är själv en njutare på semestern så jag skulle nog inte orka med mountain bike osv. Men coolt.

Kokosen: åhhhh vad hemst att kissen inte dykt upp än. Håller tummarna att inget hänt utan att hon "bara" är inlåst någonstans.

• _koko_

Thailand är verkligen perfekt att åka till med barn! Vi var ju där när conny fyllde ett och han hade så vansinnigt roligt hela tiden! Ingen stör sig på barn på restauranger utan de gör allt för att man ska ha så trevligt som möjligt (nöjda gäster dricksar bra och kommer tillbaka). Barnstolar finns det dock nästan inte alls, så det kan ju vara bra att veta.

Riktiga sandaler skulle jag inte heller chansa på där, klart man vill ha med sig något bekvämt till promenader. Men just flip-flops är så vansinnigt billigt och det finns mycket att välja på (och de som jag köpt har sen dessutom hållit länge!).

Är barnfri en timme, conny sover sött och sambon tog lillebror med sig i bilen en sväng (ska köpa en ny förstärkare till bilen). Så jag surfar här och äter middag under tiden. Försöker komma ihåg att njuta av att vara själv också.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter