• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Mrs  B

BS
    Javisst är Novalucol got!!!! Blev som godis....

Snaily
    Grattis till makens jobb!
    Och snart IVF start?

PB
    Min brudbukett bestod av vita rosor, vad säger det om mig????

Jul här kommer att bli som vanligt. Aldrig någon diskussion.
    Lillejul med mina föräldrar
    Julafton med resten av min släkt
    Juldagen med makens familj

Sen fyller ju Max år på JULDAGEN så vi får väl klämma in hans födelsedagsfirande också någonstans.

• Oupsie

Fast ranunkel låter lite som rapunzel, hon med det långa håret i tornet.

Lapinette, vi gifte oss i slutet av ranunkelsäsongen och floristen vågade inte lova att de skulle vara tillräckligt fina för en brudbukett då. Men i din bukett var de ju jättefina och enligt din presentation så gifte ni ju er längre ifrån ranunkelsäsongen än vad vi gjorde. Nåja, jag blev nöjd med mina rosor ändå, men så här i efterhand så kändes buketten kanske lite tråkig.

• Snorkfröken77

Mrs B - En sibirisk katt kanske? De ska fungera bra om man är allergisk. kompisar till oss har skaffat en sådan då mannen är allergisk, det har gått toppenbra. Sen är de ju galet fina också www.sibiriskkatt.nu/

• Snorkfröken77

Oupsie - Kan du inte säga att pga din depression så tycker du att firandet med makens föräldrar blir ett stressmoment till din make? Så får han fixa det, det ska inte du behöva bekymra dig om nu när du mår dåligt. *kramar om*

• Mrs  B

Koko
    Hoppas katten kommer hem snart!
    Mjölkfri kladdkaka gör jag enbart här hemma liksom allt annat jag bakar och det blir hur gott som helst!

• Mrs  B

Snorkfröken 77
    Ja, det är ju något att fundera på. Söt var den ju också.

• Oupsie

Mrs B skrev 2009-10-28 11:28:34 följande:

Katt är det enda djuret som jag tåler och skaffar vi en kanske jag blir allergisk mot dem också och det vill jag INTE. Många har katt och jag vill gärna kunna åka hem till dem och hälsa på. Men Max tjatar om en katt, förstår inte riktigt när jag förklarar....
    Jaha, vad märkligt. Är själv allergisk mot katt och har hört att kattallergi är den vanligaste pälsdjursallergin. Är man allergisk mot andra djur så är man oftast allergisk mot katt också. Men du tål katter, intressant .
  • Snorkfröken77

Mrs B - Jaaa, de är ju galet söta, sen har de väldigt trevlig temperament, intelligenta och social, vissa säger att de är som små hundar. Min kompis kisse (som för övrigt heter Boris! )älskar vatten.

• Oupsie

Snorkis, vilka fina katter! Sibirisk katt får jag komma ihåg om jag känner att vi behöver en katt någon gång .

Jag har börjat fråga maken lite om han kan tänka sig att åka utomlands över julen och han verkar inte helt främmande för tanken så vi får väl se vad som händer. Tror att han hade uppskattat semester också för han har jobbat som en galning den senaste tiden. Tack för kramen .

• fru AM

Hej i tråden! Har varit och myst på öppna förskolan och låtit Hektor njuta av sångstunden. Han var i extas!

BS: ASTRID - det är ett jättefint namn och jag känner bara trevliga, vackra, begåvade Astrids!

Jul: Vi ska anordna julen. För makens familj - 15 personer ... Förhoppningsvis får vi lite hjälp med sillinläggningar och sånt eftersom vi kommer hem från THAILAND en vecka innan bara. Jag tycker trots allt jobb det innebär att det är så mysigt att ha jul hemma ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter