• Sellen

Jag blir GALEN på mina torra läppar!!

Det är sprickor i dem och gammal hud som jag får "dra bort" varje dag. Har ni några mirakelkurer att dela med er av?!? Det enda jag gör nu är att smörja in mig med försvarets hudsalva var tionde minut. Ni vet säkert något bättre alternativ (hoppas jag i alla fall desperat)!

TACK! :)

• Svar på tråden Jag blir GALEN på mina torra läppar!!
  • JustMeAndMyLove

Det där måste jag testa! :)

SessanC skrev 2009-12-07 21:07:51 följande:
    Prova peelingen i tsk socker½tsk olivoljamassera läpparna med blandningen med en mjuk tandborste, mjukt! Och resultatet blir... Mjukt!
  • Capo

Jag har länge haft precis samma problem som du!
    Har för 6 mån sen börjat med omega-3 och evitamin kapslar och jag märkte skillnad på 1 vecka!!!
    En klart värd investering att ta 2 kapslar varge morgon för att slippa fnasiga läppar och lypsylmissbruk.
    Nu behöver jag inte ens använda lypsyl alls!!

• Sellen

Ville bara meddela att jag nu har peelat mina läppar med miraklet "olivolja å socker" vid två tillfällen nu. Läpparna mår vansinnigt mycket bättre och jag är sååå glad.
    Däremot har jag kvar eksemliknande utslag runt munnen och gissar att enda vägen att få hjälp är att ringa en hudläkare då jag har några konstiga utslag även på andra delar av kroppen som jag vill undersöka.

Tusen tack för all hjälp!!

• so what

Hej
    för mig är det enda som funkar "Carmex" som finns i USA. (Heter blistex i tyskland och england, tror jag) Finns även på NK i stockholm, till ett vansinnigt pris.. I usa kostar det typ en dollar.
    Vet inte om carmex kan beställas via nätet, men säkert om du söker på det!
    lycka till
    ps jag har testat ALLT annat, även rosebud balm, eight hour cream (HATAR) osv ds

• Capo

testa exuviance hudvårdserie för det "exemlika" utslagen runt munnen. Är jättebra för torr och problemhy.

• MattRoZa

Smörj in med vanlig honung morgon o kväll

• Rufsas
    heidrik skrev 2009-12-08 11:44:44 följande:
    Efter ett tips från min syster började jag använda Smith's Rosebud Salve, och den hjälper faktist. Enligt reklamen skall den även hjälpa mot ex. blöjeksem och småa brännsår. Jag köpte mitt Rosebud på Åland, och jag rekommenderar det verkligen. Det bästa av allt är att man kan använda det så länge man behöver, och sedan ha en liten paus utan att läpparna torkar ut direkt. Jag vet ju förstås inte var man kan få tag i det i Sverige.
    Håller verkligen med! Rosebud är en av mina favoritprodukter och jag är verkliegn kräsen. I Sverige har jag sett den på Raglady by Tara (Kungsbacka) och Urban Outfitters (Stockholm). Jag brukar handla på mig några burkar varje gång jag är i USA.
  • stellastella

Vet inte om tipset har funnits tidigare men vanlig idominsalva är guld för mig. Smörjer in på kvällen och på morgonen är läpparna mjuka sen fortsätter jag att smörja tunt några ggr/dag och även det eksemliknande har försvunnit för mig. Första dagarna blir det lite fnas att ta bort men det är inte torrt utan har mjuknat och sen blir läpparna som siden.

• starfish

jag peelar läpparna med fuktad handduk. sen smörjer jag med oriflames tender care. funkar super för mig och jag har också problem med torra och fnasiga läppar.

• FrökenKär

Tänkte också tipsa om carmex som jag såg att någon annan gjort redan :) däremot köpte jag min på willys för några tior. Har även sett den i en svensk nätbutik, tror det var eleven.se för 69 kr. En gul tub med röd kork, ser ut som en tub med lim men det är alltså suveränt. Lite som vaselin fast med mint :)

• ElinDaniel

Här är en till som älskar idominsalva! Finns nu på en annan liten tup på apoteket som är anpassad till läpparna. Känns även som att den inte är exakt lika fet. Men det kan mycket väl bero på att det inte kommer ut lika mycket. Denna tub har ett mycket mindre hål samt är böjd som ett läppstift.

• ElinDaniel

Naturligtvis missade jag halva mitt inlägg... Fortsätter här... :P Jag hade ett munsår/eksem som inte gick bort av vanliga kurer. Det visade sig att många av sådana prudukter bara biter på herpesvirus. I af var det vad personalen på apoteket sa. Idomin blev sedan, den gången räddningen. Då man vill bli av med något testar man ju allt tills nåt funkar. Lycka till!

• Augustivigsel

Tycker själv att Reapir är bäst! Tycker dock du ska kolla andra alternativ än olika fuktgivande krämer/peelingar. Eftersom ingen av dem du provat tagit bort problemen är det troligen bara konstgjord andning. Eksem, allergi eller brister behöver annan behandling. Kolla med en vårdcentral, och glöm inte att berätta om de försök du redan gjort.

Lycka till!

Svar på tråden Jag blir GALEN på mina torra läppar!!