• Sellen

Jag blir GALEN på mina torra läppar!!

Det är sprickor i dem och gammal hud som jag får "dra bort" varje dag. Har ni några mirakelkurer att dela med er av?!? Det enda jag gör nu är att smörja in mig med försvarets hudsalva var tionde minut. Ni vet säkert något bättre alternativ (hoppas jag i alla fall desperat)!

TACK! :)

• Svar på tråden Jag blir GALEN på mina torra läppar!!
  • Hofsan

Först och främst INNAN du smörjer med diverse så måste du PEELA dina läppar. Mary Kay har jättebra läppeeling ch ett tunnt läppbalsam som man tar efteråt. Finns inget bättre!

• Trasan99

Elizabeth Arden eight hour cream: ganska dyr men väldigt dryg och hur bra som helst! Värd varenda krona!

• rosa lavendel

Håller med en tidigare talare om att locobase repair från apoteket är det bästa jag har provat iaf.

• Ananias

ja var likdan tills jag bestämde mig att nu får det vara nog med smörjandet....det var ett helvete i några dagar men sen har kroppen återställt sin egna naturliga fettbalans.
    det som händer när du smörjer är ju att kroppen slutar producera det egna fettet som läpparna behöver...

så det är bara att härda ut..släng alla smörjmedel och ha inget åtkomligt..

• Superstarfia

håller med om forever living products är grymt bra.. hjälper mot torra läppar, å botar munsår på ett kick..

• lemonbird

Make up stores Lip care mix tror jag den heter, inpackning, balm och scrub i ett, superbra!

• Tristan79

Jag har massor med lipsyler och cerat, och när jag använder ett som egentligen inte fungerar och jag blir torr så är det enda som rättar till det Body Shops E-vitamin-lipsyl.

• Sellen

Så underbart med alla svar, TACK!!!

Eftersom det enda jag har hemma just nu är Elisabeth Arden Eight Hour Cream så sprang jag och gnetade på lite direkt, underbart! Att jag inte tänkte på det! Ska sluta med försvarets salva direkt.
    Men visst är det så att man borde vänja av läpparna med alla lypsyler o dyl. Ska försöka göra ett försök till helgen när man inte jobbar (det gör ju så ont och ser ju inte underbart ut...).
    Annars har ju många rekommenderat apotekets repair. Vi får väl se hur länge jag ska behöva gå med det här.

Tack än en gång!!

• Sellen

Oj, fler tips nu. Ska definitivt spare ner den här tråden så jag kan ta fram era tips även nästa gång man får torra läppar.

• KatjaB
    Trasan99 skrev 2009-10-20 21:47:39 följande:
    Elizabeth Arden eight hour cream: ganska dyr men väldigt dryg och hur bra som helst! Värd varenda krona!
    ja, det vasr ju så den hette den jag också menade
Svar på tråden Jag blir GALEN på mina torra läppar!!