• Sellen

Jag blir GALEN på mina torra läppar!!

Det är sprickor i dem och gammal hud som jag får "dra bort" varje dag. Har ni några mirakelkurer att dela med er av?!? Det enda jag gör nu är att smörja in mig med försvarets hudsalva var tionde minut. Ni vet säkert något bättre alternativ (hoppas jag i alla fall desperat)!

TACK! :)

• Svar på tråden Jag blir GALEN på mina torra läppar!!
  • justagirl

Bivaxsalva från Lisen organics. Innehåller bara naturliga och ekologiska ingredienser. Finns bla på hildur.se Använder endast en gång om dagen och mina läppar har aldrig varit finare!

• lecaroline
    Ananias skrev 2009-10-20 21:59:54 följande:
    ja var likdan tills jag bestämde mig att nu får det vara nog med smörjandet....det var ett helvete i några dagar men sen har kroppen återställt sin egna naturliga fettbalans.det som händer när du smörjer är ju att kroppen slutar producera det egna fettet som läpparna behöver...så det är bara att härda ut..släng alla smörjmedel och ha inget åtkomligt..
    Håller med dig. Och blir man lite narig en dag ta fet ansiktiskräm det räcker..
  • Yavannakémentari

Det enda läppbalsam jag inte blir beroende av, och som ger jättebra resultat på mig, är just försvarets hudsalva! Så olika det kan vara.

Men det viktigaste är att bara smörja in om läpparna verkligen är torra, om man börjar okynnes smörja in dem, ja sen är det kört ^^

• happytoaster

När mina läppar blir jobbigt torra så skrubbar jag dem med en tanborste och sen smörjar jag in dem med honung ett par gånger under en dag sen är problemet löst. Kanske låter konstigt men funkar utmärkt! Honung är anitbakteriell och har läkande egenskaper.

• LoveA

Jag använder mig av Locobase Repair, en fet kräm man köper på apoteket. Är toppenbra för torra händer och fötter också

• SessanC

Prova att göra en egen peeling, funkar garanterat!
    Jag gör det själv, och får jätte mjuka läppar efteråt (till oc med min sambo reagerade positivt
    1tsk strösocker
    ½ tsk olivolja
    Peela läpparna med blandningen med en mjuk tanborste, i cirklande rörelser, skölj bort med ljummetr vatten. Klart!

• soon and very soon

oh vilken bra tråd!

• Trasan99

Jag testade Mary Kays läppvårdsset nyligen. Scruben var mycket bättre än MUS, tyckte jag, och även blsamet var toppen. Dyrt, men nästa gång köper jag nog det....

• fromheretoeternity

På apoteket finns bephanten salva som egentligen är till för sprickor i bröstvårtorna (du hittar den på amningshyllan) men det är det enda som har fått mina läppar att läka, jag sprack så jag blödde så fort jag skrattade förrut.
    Denna salvan är även toppen på självsprickor på fingrarna och så.

• perfektionista

Men försök att smörja mer sällan. Att smörja för mycket hämmar den egna fettproduktionen, och man är snart inne i en ond spiral.

Svar på tråden Jag blir GALEN på mina torra läppar!!