• Sellen

Jag blir GALEN på mina torra läppar!!

Det är sprickor i dem och gammal hud som jag får "dra bort" varje dag. Har ni några mirakelkurer att dela med er av?!? Det enda jag gör nu är att smörja in mig med försvarets hudsalva var tionde minut. Ni vet säkert något bättre alternativ (hoppas jag i alla fall desperat)!

TACK! :)

• Svar på tråden Jag blir GALEN på mina torra läppar!!
  • FelizLane

hihi. Den här tråden var rolig faktiskt. Lyssna på tossesnurr hon har rätt :)

• FelizLane

Men! visste att det var nå lurt med 8hour... Har aldrig insett det fantastiska med den..

• Sellen

Underbart att läsa era svar! Ser att det är 1.5 månader sen jag startade tråden och jag kan meddela att jag, efter att ha gått över till Elisabeth Ardens 8 hour cream i 1 vecka för att sen övergå till apotekets repair i ca 6 veckor, fortfarande har nariga, torra läppar med sprickor. Så, jag är fortfarande GALEN!!
    Tossesnurrs svar kändes vettigt så jag tror jag fortsätter smörja mina läppar. Måste bara komma på vilken salva jag ska pröva nu. Och, när jag nästa gång (säkert senast imorgon) får dra av hud från läpparna igen så ska jag blanda socker med honung och olivolja. Tack för tipset!! (vet att det stått tidigare i tråden också, så tack till många!!)

• SessanC
    Sellen skrev 2009-12-07 20:57:31 följande:
    Underbart att läsa era svar! Ser att det är 1.5 månader sen jag startade tråden och jag kan meddela att jag, efter att ha gått över till Elisabeth Ardens 8 hour cream i 1 vecka för att sen övergå till apotekets repair i ca 6 veckor, fortfarande har nariga, torra läppar med sprickor. Så, jag är fortfarande GALEN!! Tossesnurrs svar kändes vettigt så jag tror jag fortsätter smörja mina läppar. Måste bara komma på vilken salva jag ska pröva nu. Och, när jag nästa gång (säkert senast imorgon) får dra av hud från läpparna igen så ska jag blanda socker med honung och olivolja. Tack för tipset!! (vet att det stått tidigare i tråden också, så tack till många!!)
    Prova peelingen
    i tsk socker
    ½tsk olivolja
    massera läpparna med blandningen med en mjuk tandborste, mjukt! Och resultatet blir... Mjukt!
  • SessanC

Oj! 1 tsk socker skulle det stå såklart

• lemonbird

Mary Kay har ett "lipset" som är superduperbra, läpparna blir som nya!! Make up store har oxå en "lip care mix" som är nästan lika bra.

• Johanna6

Såhär ska du göra:

Efter att du tvättat dig ta din handduk och gnugga läpparna ordentligt då de fortfarande är lite fuktiga. När de är torra tar du en torr tandborste och borstar dem med. Det ska inte göra ont men ändå riva lite. På så vis får du bort torr och död hy. Sedan ska du smörja dig med en bra läppkräm, ingen skit som lypsyl eller vaseline som bara förvärrar i slutlängden.
    Den utan tvekan bästa krämen är Elisabeth Ardens eight hour creme. Lägg ett generöst lager av den på kvällen då och då (efter du gjort proceduren med handduken och tandborsten) och ha alltid sammetslena läppar.

Lycka till!

• heidrik

Efter ett tips från min syster började jag använda Smith's Rosebud Salve, och den hjälper faktist. Enligt reklamen skall den även hjälpa mot ex. blöjeksem och småa brännsår.

Jag köpte mitt Rosebud på Åland, och jag rekommenderar det verkligen. Det bästa av allt är att man kan använda det så länge man behöver, och sedan ha en liten paus utan att läpparna torkar ut direkt.

Jag vet ju förstås inte var man kan få tag i det i Sverige.

• justagirl

Okej, bivaxsalva kanske inte låter så hett, men det är naturligt och det fungerar, så jag tipsar helt enkelt om det igen =)

• JustMeAndMyLove

Den funkar för mig med!
    På vintrarna har jag hopplöst tora läppar. Kan få sår också pga torrsprickor. Men några dagar med försvarets salva brukar ta bort problemet helt :)

Tänk på att dricka mycket vatten också!

MondayGirl skrev 2009-12-02 16:13:44 följande:
    Försvarets Hudsalva! Finns på Apoteket. Den är oslagbar =)
Svar på tråden Jag blir GALEN på mina torra läppar!!