• trendig

kostnad bröllop ca 70 pers?

jag har letat runt men inte hittat detta nånstans, snälla hjälp mig ni som vet:

vad kostar /kostade ert bröllop om ni är/var ca 70 pers, gjorde egna kort, dukning, klänning 4500:- , kuvertpris ca 300... fotograf?

vad blev det allt som allt för er??? jag har liksom inte en aning vad det kommer gå på????

snälla hjälp mig!

• Svar på tråden kostnad bröllop ca 70 pers?
  • evst

Vi kommer att ha bröllop för 55 gäster, buffé och efterrätt samt lokal via cateringfirma. Allt som allt kommer det kosta ca 75 000 kr (dock har vi valt att inte ha ringar eller traditionell brudklänning). Då har jag valt billiga alternativ för smink, naglar, hår, blommor (själv).

Kan tillägga att vi bor i sthlm och festen hålls i centrala delen av stan.

• Katarina Michael

Vi kommer har ca 50 gäster, räknar mellan 55-65000kr...

Men då gifter vi oss i trädgården och hyr ett tält istället för ett lokal att vara i...
    Litar inte på svenska vädret!

• Avalon75

60 gäster cirka.
    Budget 75.000:- (ingen bröllopsresa inräknad)

• emmar

ca 70 gäster, budgeterat för 35000 kr, hoppas vi kommer undan med mindre.

Billig lokal, dricka från tyskland, maten blir catering plus hemmalagad buffé, klänning uppsydd 3000 kr, smink, naglar & hår fixas av snälla utbildade grannar...
    Ring blir m2b´s mormors vigselring & i present kommer vi att önska oss presentkort till bröllopsresan...

• Kråke

vi har 70-80 gäster och det kalaset kommer kosta 30.000

Billig lokal 700, mat av en privat person under 10 000 men räknar 10, klänning 3000, sminkning själv. Och då har vi även live underhållning för 5000.

• L U N A

En kompis syster är bröllopskoordinator i Sthlm. Hörde av henne för några år sedan att man bör komma undan med max 1000kr per person.....? Vet däremor inte vad det ingick i det priset?! Troligtvis endast festen, dvs inte resa, kläder mm. Dessutom misstänker jag att en duktig koordinator har många kontakter och därför kan hjälpa till att få fram bra paketpris....

• Loli

Ojoj, vad olika det är :) Vi har tänkt oss max 30 000 för ca 50 gäster. Jag har köpt min klänning begagnad för 1100 (jättefin NIXA). Hittat vigselringar på nätet jag gillar för dryga tusenlappen. Vi anlitar en cateringfilma för buffé eller 2-rätters, de alternativen vi kollat på går på runt 10- 12000 för 50 pers. Sen tillkommer bröllopstårta och alkohol (vi kommer främst satsa på bag in box, vid middagen kan man servera vinet ur karaffer så det ser lite finare ut :) ) Tänkte anlita ett par bekanta för servering (typ syskonens kompisar). Min sambo kommer köpa en fin kostym som han kan använda även efter bröllopet. En kompis fixar hår och smink åt mig. En av bröllopsgästerna fotar mycket i sitt jobb och kommer förhoppningsvis fotografera oss tillsammans med två fotointresserade kompisar med bra kameror. Har hittat fina inbjudningskort på nätet för ca 6-10 kr styck. Resten av trycksakerna, placeringskort, festhäfte m.m fixar vi själva. Lite budgettips där alltså :) Det viktiga för oss är att det blir en rolig och avslappnad fest med mycket dans, skratt och god mat! Självklart vill man göra det fint och se till att alla trivs men detta tror jag inte har så väldigt mycket med pengar att göra utan mer med vilka gäster som är bjudna och vilken stämning man skapar. Jag vet också att det kommer bli en jättehärlig fest med tanke på alla roliga och underbara människor vi bjudit!

• Shiosan

Vi satte en budget på 70 000 för ca 120 gäster (25 barn), men inser nu att vi kommer landa en bit under 50 000 :)

• Hannaibröllopstankar

55gäster och landar nog på runt 80 000kr och då har vi inte ett jättefint ställe efter, utan på en gästgivargård med bra pris. Vi har valt att få dukning och serverad 3-rätters... väljer man detta kommer man knappt undan billigare har jag märkt.

Svar på tråden kostnad bröllop ca 70 pers?