Hej! Oj, sorry att jag svarar så sent!
Vi köpte silverringar istället för t.ex. vitt guld, som vi tycker är jättesnygga. Det sparade vi tusenlappar på.
Jag köpte min klänning på rea så den blev inte så hiskeligt dyr, "bara" 3000 kr...
Lokalen är billig att hyra - endast 500 kr.
Förrätten är en soppa som svärmor gör. Varmrätten sköter en cateringfirma för 130 kr/pers. Efterrätten utgörs av själva tårtan, som ett par kopisar gör som present... Inte alla förunnat dock...
Trycksakerna gör vi själva och jag tycker det blir jättesnyggt ändå ;) Använde photoshop till designen av papprena... Skriver ut dessa själva till självkostnadspris.
Vi har sett till att låna saker där vi kan - dukar och lite av dekorationen, t.ex.
Billig frissa - ca 700 kr. Sminkar mig hos en kompis som säljer Mary Kay-produkter.
Det blir en fotointresserad kompis som tar bröllopsbilderna. Kompisar filmar vigseln och festen. Skulle aldrig drömma om att anlita ett proffs...
Det är lätt att bli en bridezilla och bry sig mer och mer om att det ska vara "perfekt", men jag påminner mig själv om att sätta det i rätt perspektiv... Det är att fira vår kärlek tillsammans med nära och kära som är viktigast! Allt annat är bara lyx! Reklamens budskap är att du kan köpa en perfekt dag för pengar. Det kan du inte. Du kan köpa grejor för pengar. Inget annat. Du gläds över det du väljer att glädjas över.
Sedan är det klart att man vill att det ska vara fint, men jag tycker definitivt att det finns en gräns för vad som är rimligt...
BlomAnna skrev 2009-11-05 11:39:30 följande:
Du har helt rätt att kärlek inte går att mäta i pengar. Men det känns lite som att hur man än gör så blir det dyrt...Hur gör ni för att hålla kostnaderna nere?