• trendig

kostnad bröllop ca 70 pers?

jag har letat runt men inte hittat detta nånstans, snälla hjälp mig ni som vet:

vad kostar /kostade ert bröllop om ni är/var ca 70 pers, gjorde egna kort, dukning, klänning 4500:- , kuvertpris ca 300... fotograf?

vad blev det allt som allt för er??? jag har liksom inte en aning vad det kommer gå på????

snälla hjälp mig!

• Svar på tråden kostnad bröllop ca 70 pers?
  • JuliaAmalia

Som sagt, det beror helt på hur man prioriterar och lägger upp det. Vi ska ha ca 70 gäster och har räknat på att det blir ca 55 000, men vi ska försöka komma under 50 000. För mig är det helt oförståeligt att man kan komma upp i summor över 100 000 för det antalet gäster.

• Liina86

Jag tycker inte det är speciellt konstigt att komma över 100 000, beror ju helt på var man är och hur mycket man kan göra själv.

Vi har tänkt oss ca 90 gäster på en herrgård med ett kuvertpris på drygt 1200 kr. För oss är det nämligen viktigt att gästerna kan bo kvar eftersom de åker rätt många mil för att komma och då är det svårt att hitta ställen där man kan ta med egen mat/dryck. Sen tillkommer ju kläder, fotograf, blommor, tryck och allt sånt så vi räknar med ca 140 000.

• lecaroline

Vårt gick på något mellan 65 000-70 000kr.

• PrinsessanS

BlomAnna: Jag vill ha en riktigt bra fotograf, heldag med reportagestil och då kostar det ungefär så mkt för den kvaliteten jag vill ha.

• BlomAnna
    PrinsessanS skrev 2009-10-20 20:11:05 följande:
    BlomAnna: Jag vill ha en riktigt bra fotograf, heldag med reportagestil och då kostar det ungefär så mkt för den kvaliteten jag vill ha.
    Ok!
  • Superstarfia
    PrinsessanS skrev 2009-10-20 20:11:05 följande:
    intressant.. min svåger är fotograf, i sthlm.. låter som om det är han du beskriver.. han tar inte mer än 20.000 för heldag, och så tar han inga konstlade foton utan fångar varenda bild unikt, och spontant.. allt ifrån en glädjetårs gråtande mamma i kyrkan till en gpaskrattande bröllopsgäst.. men visst.. men för 30.000 hoppas ja att du får en ursäkta mig, jäääävligt bra fotograf.. :)
  • Hemlig2009

Vårt bröllop gick på lite drygt 100.000 kr, då var vi 43 stycken.

Våra ringar var dyra samt att vi var på restaurang som dekorerades av floristen.

Något vi hade kunnat lägga ännu mer pengar på är fotograf men vi fick bra priser så vi hade med fotograf hela dagen.

• trendig

vad intressant det är att veta vad ni har betalat, det skiljer ju sig endel men det är ju helt upp till var o en som sagt...

det jag tkr e viktigt att lägga pengar på är fotograf, det blir ju ett minne för livet... samt att maten är bra, 3-rätters med kvalitet samt snyggt upplägg, och servitriser, blir ett bra helheltsintryck.

• söderbanan

Min erfarenhet är att man inte alltid tjänar in så mycket pengar på att hyra lokal och då anställa serveringspersonal och ta dit catering istället för att vara på ett ställe som har hela paketet med mat och personal på plats.

Mat och dryck (3 rätter+ dryck inkl. fördrink och avec) och lokal, personal, dukning, blommor på borden kostade 75 500 för oss för 70 kuvert.
    Totalt gick bröllopet (ej resa) på ca 140 000 kr.

• rosesarered

Det beror väl mycket på var i landet man bor också. Det är inte direkt en ovanlighet med kuvertpriser på tusenlappen eller mer i Stockholmstrakten. Om man inte har catering eller lagar maten själv. Pengarna rinner lätt iväg

Svar på tråden kostnad bröllop ca 70 pers?