• trendig

kostnad bröllop ca 70 pers?

jag har letat runt men inte hittat detta nånstans, snälla hjälp mig ni som vet:

vad kostar /kostade ert bröllop om ni är/var ca 70 pers, gjorde egna kort, dukning, klänning 4500:- , kuvertpris ca 300... fotograf?

vad blev det allt som allt för er??? jag har liksom inte en aning vad det kommer gå på????

snälla hjälp mig!

• Svar på tråden kostnad bröllop ca 70 pers?
  • moule

Vi kommer ha 60 gäster och landar på ca 60 000, men då har vi verkligen ansträngt oss för att inte lägga ut onödiga pengar så att säga. Kollat runt på internet etc..

Förstår absolut att folk lägger över 100 000 men jag tror faktiskt inte det automatiskt betyder att det bröllopet blir finare. Det handlar snarare om hur kreativ du är och hur mycket jobb du själv är beredd att lägga ner..

• Zazziki

Vi bor i Göteborg och tittade runt länge efter en lokal att hyra, men när vi började räkna på summorna så insåg vi att det blev nästan samma pengar att ta en lokal med allt fixat (restaurang) som att hyra lokal, fixa catering, betala serveringspersonal, köpa vin/öl/sprit, betala bartender + att de lokaler vi hittade låg långt från centrum och ofta krävde dyr transport..

Nu kommer vi va på en central restaurang som fixar allt, har 3 rätter med dryck och 3 glas vin/öl per person i baren efter maten för 75 000:- för 85personer. Blev ju lite mer än vi räknat med, men det andra alternativet blev ca 60 000:- och då är det ju mer lösa trådar. Nu har vi "allt under ett tak".

Hoppas ni hittar vad ni söker!

• Trasan99

Vilket ställe är det ni ska vara på? Vi tänker lite i samma banor, men de flesta hamnar på drygt 1000:-/kuvert....

Zazziki skrev 2009-10-21 19:20:30 följande:
    Vi bor i Göteborg och tittade runt länge efter en lokal att hyra, men när vi började räkna på summorna så insåg vi att det blev nästan samma pengar att ta en lokal med allt fixat (restaurang) som att hyra lokal, fixa catering, betala serveringspersonal, köpa vin/öl/sprit, betala bartender + att de lokaler vi hittade låg långt från centrum och ofta krävde dyr transport..Nu kommer vi va på en central restaurang som fixar allt, har 3 rätter med dryck och 3 glas vin/öl per person i baren efter maten för 75 000:- för 85personer. Blev ju lite mer än vi räknat med, men det andra alternativet blev ca 60 000:- och då är det ju mer lösa trådar. Nu har vi "allt under ett tak".Hoppas ni hittar vad ni söker!
  • annmonw

åh hua jag som ska klämma in hundra pers på 40000 känns ju som en omjölighet. vad är dom största utgifterna ?

• FramtidaFruSandberg
    annmonw skrev 2009-10-26 23:58:34 följande:
    åh hua jag som ska klämma in hundra pers på 40000 känns ju som en omjölighet. vad är dom största utgifterna ?
    Middagen, solklart. Om du är beredd att göra mycket själv kan du spara pengar där. Fotograf och din klänning kommer också högt i topp för vad som drar pengar.
  • annmonw
    FramtidaFruSandberg skrev 2009-10-27 08:19:23 följande:
    Middagen, solklart. Om du är beredd att göra mycket själv kan du spara pengar där. Fotograf och din klänning kommer också högt i topp för vad som drar pengar.
    tänkte köra egen plockad buffe stor pack ala citrygross:D då brukar det bli bra i slut ändan hur mkt tror du man kan räkna med då? tio tusen? för hundra pers ?
  • FramtidaFruSandberg

annmonw:
    det tror jag beror helt på vad du har för råvaror. Jag är tyvärr inte insatt i de priserna. Vi valde att gå den enkla vägen och har bokat en lokal med allt inräknat.

• heartsonfire

Vårt bröllop för 65 gäster kostar ca 30.000 kr inklusive precis allt utom bröllopsresan förstås. Jag tycker inte att det är särskilt billigt men inte så dyrt heller, jämfört med vad ni andra har sagt här. Jag är student och ingen av oss har hunnit spara ihop till detta utan vi bestämde oss ganska nyligen och gifter oss i december. Vill bara ge dig ett råd: lägg inte så mycket pengar på bröllopet, er kärlek går inte att mäta i pengar!

• BlomAnna
    heartsonfire skrev 2009-11-04 19:41:40 följande:
    Vårt bröllop för 65 gäster kostar ca 30.000 kr inklusive precis allt utom bröllopsresan förstås. Jag tycker inte att det är särskilt billigt men inte så dyrt heller, jämfört med vad ni andra har sagt här. Jag är student och ingen av oss har hunnit spara ihop till detta utan vi bestämde oss ganska nyligen och gifter oss i december. Vill bara ge dig ett råd: lägg inte så mycket pengar på bröllopet, er kärlek går inte att mäta i pengar!
    Du har helt rätt att kärlek inte går att mäta i pengar. Men det känns lite som att hur man än gör så blir det dyrt...Hur gör ni för att hålla kostnaderna nere?
  • KatjaB

Vi velar med hur vi ska göra med maten.
    Alternativ 1: laga allt själva med hjälp av släktingar, hitta ett värmeskåp att låna/hyra någonstans OM det går för att slippa värma allt. Helt klart billigast men mest jobb

Alternativ 2: en inhyrd kock lagar maten, vi betalar timlön och råvaror. 3-rätters middag, (detta kräver ju mest personal som serverar)

Alternativ 3: catering med buffé.

Catering och kock kostar ungefär lika mycket skulle jag tippa på. Kanske aningen billigare med kocken, det beror helt på vad vi ska ha för mat.

Svar på tråden kostnad bröllop ca 70 pers?