• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Frulle

Men ska ni inte köpa mat? Dryck? Mannens kläder?

Summer2010 skrev 2009-11-03 13:54:55 följande:
    Hoppar in här oxå. :) Vi har satt en maxbudget på 10000:- men lär hamna under det. Får låna lokal/kyrka gratis, kommer ha havstema och har massor av dekoration hemma redan (snäckor, stenar, flytved osv) Ska prata med en bekant om att hon hjälper till med maten (hon älskar att laga mat och har gjort det till många personer innan utan problem, hennes mat är dessutom otroligt god!) Klänning har jag kollat på, men vill inte köpa ännu. Hittat 2 väldigt fina för 2000:- och 3000:- Så är övertygad om att den kommer hamna däromkring. Ringarna är väl nästa grej som kommer kosta lite.Vi har inte fixat nånting ännu. Vi tycker båda det känns lite tidigt, gifter oss nån gång i skiftet juli/augusti :)
  • Bluebride

här bearbetar jag inbjudningskorten, jag vet fortfarande inte hur framsidan ska se ut. Har havstema. Funderar på servettdecopage, men vet inte hur det ser ut på papper, får väl försöka testa snart.

OT...nu har jag varit räddare i nöden... har räddat en katt som satt fast i en tall, vad skakig jag var när jag gick ner för stegen, men katten kom ju ner och sprang iväg, ville helst inte det för den var väldigt blek och troligtvis lite i chock, men jag hoppas hon sprang hem.

• Summer2010
    Frulle skrev 2009-11-03 13:57:10 följande:
    Men ska ni inte köpa mat? Dryck? Mannens kläder?
    Jo men det är inräknat i budgeten :)
  • Blivandefrueriksson

Vi kommer att bara för maten betala ca5000kr. Och vi är ca 70 pers har hittat ett ställe i jkpg som caterar en grekisk buffe för 69 kr per person, helt lagom tycker jag.

• majsan801

herregud så billigt. Får man verkligen mat för bara 69kr låter helt otroligt.

• KatjaB
    Blivandefrueriksson skrev 2009-11-02 19:53:06 följande:
    Katja det måste väll vara att binda ihop alla på mitten och sen fästa i en slags ram och sen dra dem utåt kanterna/hörnen.
    ja jag tänkte om man kunde fästa ihop det i mitten och fästa i taket på nåt sätt, och sen nita fast i väggarna. Grejen är bara att det är rätt högt i tak så jag är lite fundersam på hur man ska få fast det i mitten
  • Blivandefrueriksson

majsan ja det är toppen att man får det så billigt, minimum är 12 pers för den cateringen och det är ju inga problem.

• Bluebride

tänk om man kunde få det. ska kontakta en catering här och fråga vad de tar igen, om jag bara väljer kött, vegetariskt alternativ kan vi fixa själva

• KatjaB
    Blivandefrueriksson skrev 2009-11-03 17:21:40 följande:
    Vi kommer att bara för maten betala ca5000kr. Och vi är ca 70 pers har hittat ett ställe i jkpg som caterar en grekisk buffe för 69 kr per person, helt lagom tycker jag.
    vad får ni för mat då? låter ju tokbilligt.. billigaste vi hittat är 130 kr / person
  • Bluebride

Idag är det exakt 200 dagar kvar

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här