• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Tausen

var de två tillsammans eller hur var det??

• Bluebride

japp. de påstår att vi inte frågat dem ens mewn det gjorde vi innan dopet och då tackade de ja, de kommer på söndag så ska vi prata om det, för det börjar kännas olustigt

• Trollia
    Bluebride skrev 2009-10-07 19:32:33 följande:
    Hmmm verkar som bestmannen också vill dra sig ur, fattar inte vad som händer
    Vad tråkigt..vi har inte bestämt om vi ska ha någon brudtärna/ best man ännu..vet inte riktigt vem jag ska fråga..kan man be någon man känt endast sedan typ januari/februari om att vara brudtärna?Kanske blir för mkt för en så kort bekantskap men jag känner att jag inte har nån närmre vän just nu iaf..men men hoppas det löser sig för dig iaf o att du får nån förklaring till varför!
  • Bluebride

det gjorde jag, men det gick ju inget bra.

• KatjaB

oj då, vad hyggligt av dem att bara ångra sig sådär!
    Det gör man väl inte, om det inte har hänt nåt så är det ju inget som man ändrar som om det vore vilket fest som helst. Det är ju en ganska så viktig dag i ens liv. Trist om vännerna inte vill glädjas och vara en del utav den.

mrs ida: oj, vilken framförhållning.. har ni redan börjat planera alltså?

• Bluebride

Gubben har frågat en annan vän, jag håller mig till min tärna

• Luring
    Bluebride skrev 2009-10-07 20:03:35 följande:
    japp. de påstår att vi inte frågat dem ens mewn det gjorde vi innan dopet och då tackade de ja, de kommer på söndag så ska vi prata om det, för det börjar kännas olustigt
    Men vad skumt! Du måste uppdatera oss på vad som händer. Verkar ju helt knasigt ju. Stackars er.
  • Bluebride

får se vad de händer på söndag

• Nyårsdagen2011

jag undrar om ida skrev fel på år och månader?

min 10 000 budget alltså:

1000 kostar nu tydligen församlingsgården med dukar(!) bokad
    2000 lär bandet kosta (har några på gång som är 2 pers)

5000 kvar till mat för 60 pers (svampsoppa, lax & rotsaker, tårta)

2000 hår/krona/smink

kläder räknar jag inte med för de önskar vi oss i jul/födelsedagspresenter av våra föräldrar. dryck medtages själva. inbjudningar och tack blir e-mail. dekorerar med massa fint pynt jag redan har och tallgrenar osv.

• Tjena

Hej på er!!
    Vi vill också ha ner priset så mycket som möjligt men då vi inte har någon som sponsrar oss så lär det bli en bra bit över 20... ska bjuda 80-100 pers.
    Men jag följer er och tar åt mig era tips:)

Jag läste att ni skrev om underkläder ... var ni kan hitta det ... så jag vill passa på att tipsa om Change. Om ni blir medlemmar så har ni halva priset året ut där.. och de har storlekar ända upp i J. Och jätte duktig personal:)

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här