• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Tausen

Vi räknar inte med resan då vi ska önska bidrag till den (vi får ju se hur långt vi tar oss) sen räknar vi inte ringarna eller, tar dem på avbetalning så då SER ju budgeten lite bättre ut iaf...:P

• vi är tre

vi har bestämt oss för att gifta oss. ser ut som den 4/9 2010. men vi har inte bokat nått. vet inte alls hur vi ska ha de om vi ska bara ha familjen, om vi ska best/tärna. vad vi ska bjuda på eller nått. ringen vet vi på ett ungefär. jag vill bjuda några vänner men han vill inte. de är så mycke man ska tänka på =)
    kommer bli jag som kommer göra allt de vet jag. så de är nog dags att börja.

• pandis81

Jag satt igår och kollade vad vi hade handlat och vad vi hade betalat.
    Vi har betalt allt utom

*Mat
    *Lokal
    *Dryck
    *Skjorta till m2b
    *skor till m2b
    * Skor till dotter
    *blommor

Det är det som är kvar och vi har hitills handlat för 7800 kr.
    Så alltså har vi 12 200 kr kvar.

• pandis81

den var jättevacker.

Blivandefrueriksson skrev 2009-10-11 11:53:49 följande:
    Åh titta in på denna klänningen, så underbart vacker.
    så fin.. www.brollopstorget.se/Annonser/ in hela länken för att kunna se den.
  • Blivandefrueriksson

Ja den var helt gudomlig.. Mn killen tycker den jag har i galleriet är bättre så blir att beställa den i Juni..

• Nyårsdagen2011

he he. usch, tur att man inte är finansminister, det här blir ju bara värre och värre... jag kan ju inte heller räkna med min ring för 10, det blir ju löjligt att tro att vi ska ha 60 gäster på 3 rätters och fest med band för 10 000?

Fru Indosaurie skrev 2009-10-11 10:35:49 följande:

Jag skulle inte heller räkna resan i budgeten, för den är ju utöver bröllopet Mina ringar vet jag inte om jag ska räkna heller *harkel*
  • pandis81

I våran budget finns ringarna,kläderna,allt smått runt omkring, blommor,mat,dryck och lokal..
    Eller ja allt utom resan. Då vi önskar oss resan i present istället.

• pandis81

Jag tycker nog faktiskt att ringarna ska ingå i budgetten. Det tillhör ju ändå till bröllopet.

Att man inte tar med resan i beräkningarna det kan jag också förstå. För det är inte alla som reser i samband med själva bröllopet.
    Och det är det ju många som gör.
    Eller som önskar sig den i present och då är det ju inte med i budgetten för då betalar man ju inte den själv.

• Blivandefrueriksson

Jag håller pandis ringarna är ju i samband med bröllopet, resan är ju fler och fler som tar senare och inte i direkt samband med dagen D.

Vi har inräknat min ring i budgeten.

Vet nog lite mera vad det blir för kvälls mat framåt 12 slaget nu. Detta vet jag hittills.

Kycklingspett
    Pastasallad
    Tunnbröd med 2 olik sorters röror
    vitlöksbröd med fetaost skiva och torkad tomat på

Kommer ni på något mera?

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här