• Alexxxi

VÄLDIGT OT men behöver hjälp! (Lång)

I februari piercade jag mig i naveln. Inte själv så klart utan hos en piercare. Och ännu har den inte läkt, hon sa visserligen till mig att det tar ca 1 år tills den helläks.

Men grejjen är att min varar fortfarande och är röd. Hela är inte röd utan översta delen om ni förstår vad jag menar.

För ett tag sen tog jag bort piercingen varje gång jag duschade men har slutat med det nu då det inte gjorde nån större nytta. Nu har jag torkat med alsolsprit både i morse och nyss efter duschen.

Och så ofta som jag kommer ihåg smörjer jag in den med helosan.

Men jag behöver hjälp!! Någon som haft en piercing som infekterats eller liknande? Vad gjorde ni för att den skulle läkas?

ps.Går inte till piercaren för råd eftersom hon är väldigt nochalant.

• Svar på tråden VÄLDIGT OT men behöver hjälp! (Lång)
  • Äntligen2010

Kan bara komma med ännu en problemhistoria när det gäller navelpercing. Hade en ca 6 månader gammal peircing i naveln när jag blev gravid. Tog ut den direkt, men det hela slutade med att själva ärret sprack och jag fick ett lång fult ärr över hela magen! När magen sedan drog ihop sig blev det som en hudflik kvar. Funderar nu på att operera mig för att snygga till detta, då det gått fyra år sedan jag fick barn och det ännu ser hemskt ut. Min barnmorska talade om att detta var ett vanligt problem, som många tjejer med navelpiercings råkar ut för. Dock inget som piercerarna upplyser unga kvinnor om!

• Alexxxi

Tack det ska jag

Hon rödhåriga som jobbar där hatar henne! Hehe väldigt konstig stämning där asså. Dem typ tjafsade framför oss förr förra gången jag och min kille va där och det fanns fler folk i butiken samtidigt, hehe.

lillalyckan skrev 2009-10-29 18:51:57 följande:
    Ja, jag har bara dåliga erfarenheter från det stället, hela stället verkar lite konstigt...

Kolla på Andys, annars kan de säkert rekommendera nån åt dig.
  • Alexxxi

Är det sant?? Fy vad hemskt!

Asså den piercaren sa till mig att detta kunde hända, att min kropp kunde stöta ut det. Så hon försökte ju klart inte dölja d på nåt vis men det finns säkert andra som inte upplyser.

Va tråkigt att du känner att du behöver operera den=( Hoppas det blir bar=)

Äntligen2010 skrev 2009-10-29 19:07:04 följande:
    Kan bara komma med ännu en problemhistoria när det gäller navelpercing. Hade en ca 6 månader gammal peircing i naveln när jag blev gravid. Tog ut den direkt, men det hela slutade med att själva ärret sprack och jag fick ett lång fult ärr över hela magen! När magen sedan drog ihop sig blev det som en hudflik kvar. Funderar nu på att operera mig för att snygga till detta, då det gått fyra år sedan jag fick barn och det ännu ser hemskt ut. Min barnmorska talade om att detta var ett vanligt problem, som många tjejer med navelpiercings råkar ut för. Dock inget som piercerarna upplyser unga kvinnor om!
  • Bruden100710

Jag kan berätta att jag pierca mig i naveln för många herrans år sen. Min läkte på bara några veckor och då tvätta jag mig inte något extra runt piercingen utan bara som vanligt när jag duscha. Men för ett par år sen pierca jag mig i överläppen.
    Denna piercing blev så infekterad så att jag fick ta ut den.
    Men själva kulan på staven hade fastnat inne i läppen pga infektionen så det tog ett tag att få loss den. Men efter många tårar så gick det.
    Denna piercing var gjord på panache i Göteborg.
    De hade använt en för kort stav. Det va ingen läkningsstav.

Hoppas det går bättre för dig nästa gång Alexxxi...

• Alexxxi

Oj va snabbt den läkte
    Det gäller ju bara att torka den ordentligt hade du ringt i början lr fick du stav direkt?

Men fyy va jobbigt med den i läppen! Gjorde du om den nånting lr har den läkt fint nu?

• KatjaB

minns inte om jag skrivit i denna tråd innan eller inte, men jag gjorde en piercing i naveln för många år sedan, tvättade precis om de sa att man skulle och med den tvålen jag köpt hos "salongen" men det hjälpte inte ett dugg. När jag efter ett halvår tröttnat på att det bara varade så köpte jag medisvab från apoteket och började tvätta med det istället, tror det tog max en vecka så hade det slutat att vara helt!

• Bruden100710

I

Alexxxi skrev 2009-10-31 00:24:17 följande:
    Oj va snabbt den läkte Det gäller ju bara att torka den ordentligt hade du ringt i början lr fick du stav direkt?Men fyy va jobbigt med den i läppen! Gjorde du om den nånting lr har den läkt fint nu?
    Ja den läkte verkligen snabbt, och jag hade stav redan från början. Men staven jag hade var en sk läkningstav.
    Alltså lite längre än normalt så det inte gjorde så mycket om det svullna.
    Den i läppen har jag inte gjort om än. Men nån gång gör jag det nog. Nu är det bara en liten vit prick där jag hade hålet.
  • Blivandefrueriksson

Lite efter men min varade med efter ca 7 mån och fick ta ut den. Efteråt har jag hört att man ska ha en ring det första halåret för staven irreterar på sidorna så att säga. Min varade där uppe hela tiden. Var med och gjorde min hos en dålig piercare.

• Alexxxi

Okej mina 2 släktingar piercade sig nåt år innan med dem fick oxå läkestav med jag fick läkering, deras läkte tusen ggr bättre än mitt. Lite orättvist=( Men men what to do...

Bruden100710 skrev 2009-10-31 00:51:10 följande:
    I Ja den läkte verkligen snabbt, och jag hade stav redan från början. Men staven jag hade var en sk läkningstav.Alltså lite längre än normalt så det inte gjorde så mycket om det svullna.Den i läppen har jag inte gjort om än. Men nån gång gör jag det nog. Nu är det bara en liten vit prick där jag hade hålet.
  • Alexxxi

Mmm men jag fick ju en ring som sagt, men tror ändå den byttes för tidigt=(

Men du gjorde aldrig om den eller?

Blivandefrueriksson skrev 2009-10-31 01:14:44 följande:
    Lite efter men min varade med efter ca 7 mån och fick ta ut den. Efteråt har jag hört att man ska ha en ring det första halåret för staven irreterar på sidorna så att säga. Min varade där uppe hela tiden. Var med och gjorde min hos en dålig piercare.
  • Alexxxi

Jaså? Det ska jag nog försöka att inte glömma till nästa gång...

KatjaB skrev 2009-10-31 00:36:17 följande:
    minns inte om jag skrivit i denna tråd innan eller inte, men jag gjorde en piercing i naveln för många år sedan, tvättade precis om de sa att man skulle och med den tvålen jag köpt hos "salongen" men det hjälpte inte ett dugg. När jag efter ett halvår tröttnat på att det bara varade så köpte jag medisvab från apoteket och började tvätta med det istället, tror det tog max en vecka så hade det slutat att vara helt!
  • Elbe

Jag vet inte vad du använder för att tvätta med, men jag använde klorhexidin (den starkare sorten som finns bakom disk på apoteket), och den läkte fort utan problem. Jag bara hällde klorhexidinet över piercingen och vred/drog fram och tillbaka lite.

• Alexxxi

Fick tvål av dem, sån flytande för piercingar och tatueringar står det på den=S

• Blivandefrueriksson

alexxxi nej har inte gjort om den, kanske blir i jan får se. Ska göra det en vinter denna gången men gran canaria om 4 veckor och inte innan det.

• Alexxxi

Hehe näää inte så smart att göra det nu om du ska utomlands. Men jag gjorde det i februari... hehe, aja men får se, så fort min har läkt nu när jag tagit bort den så ska jag göra om den och hoppas på bättre denna gång

Berätta hur det går när du gör den, hehe=)

Blivandefrueriksson skrev 2009-10-31 23:10:03 följande:
    alexxxi nej har inte gjort om den, kanske blir i jan får se. Ska göra det en vinter denna gången men gran canaria om 4 veckor och inte innan det.
  • Blivandefrueriksson

Ska visst vara värre att göra om den, var innen och pratade med en piercare för några mån sen. och det går att göra om den men just när det ska igenom ärret så ska det visst inte va skönt

• Alexxxi

Åh tack för den!! Nu känns det genast bättre! Haha, jag hatar nålar men tvingar mig själv till detta för jag tycker det e så fint! Ähh det går snabbt igenom ändå=D

Blivandefrueriksson skrev 2009-11-01 11:13:13 följande:
    Ska visst vara värre att göra om den, var innen och pratade med en piercare för några mån sen. och det går att göra om den men just när det ska igenom ärret så ska det visst inte va skönt
  • lillalyckan
    Blivandefrueriksson skrev 2009-11-01 11:13:13 följande:
    Jag gjorde om en precing i tungan för ett år sen, det kändes riktigt ordentligt när de skulle igenom det gamla hålet igen så jag är beredd att hålla med om det du säger!
Svar på tråden VÄLDIGT OT men behöver hjälp! (Lång)