• Alexxxi

VÄLDIGT OT men behöver hjälp! (Lång)

I februari piercade jag mig i naveln. Inte själv så klart utan hos en piercare. Och ännu har den inte läkt, hon sa visserligen till mig att det tar ca 1 år tills den helläks.

Men grejjen är att min varar fortfarande och är röd. Hela är inte röd utan översta delen om ni förstår vad jag menar.

För ett tag sen tog jag bort piercingen varje gång jag duschade men har slutat med det nu då det inte gjorde nån större nytta. Nu har jag torkat med alsolsprit både i morse och nyss efter duschen.

Och så ofta som jag kommer ihåg smörjer jag in den med helosan.

Men jag behöver hjälp!! Någon som haft en piercing som infekterats eller liknande? Vad gjorde ni för att den skulle läkas?

ps.Går inte till piercaren för råd eftersom hon är väldigt nochalant.

• Svar på tråden VÄLDIGT OT men behöver hjälp! (Lång)
  • Alexxxi

Ouch! Det måste ha svidit med salt!? Eller?

Men säkert värt att prova=)

sockersmulan skrev 2009-09-01 21:24:47 följande:
    Hade jätteproblem med att få min navelpiercing att läka! Fick rådet av piercaren att koka upp vatten med salt i (kommer tyvärr inte ihåg exakt hur mkt salt...), låta svalna tills det är ljummet, hälla i ett rent glas och sedan bada naveln i det (alltså sätta glaset uppochner på magen). Det "drar ut" infektionen. Funkade på mig iaf.
  • JL2b

Har inte läst tården men jag har ett tips som man kan göra. Man köper ögonbad på apoteket som är som en liten bytta som man tar av plasten på. Sätter det över piercingen och trycker mot magen så att det inte rinner ut. Ligg så ca 10min. Jag gjorde det bara tre eller fyra gånger ( en gång om dagen ) och det hjälpte jätte bra! Har aldrig haft några problem sen dess. Och inte pilla på den!

• Alexxxi

Tack! Så bra=D Lätt att jag ska pröva detta med.

Jag vet inte vad hennes problem är, personligt kanske? Hon bor bara några hus ifrån mig med och känner min morbror, hon kanske bara är sån som person men gillar inte att gå nånstans där personen inte gett mig ett bra bemötande.

Rosenpetunia skrev 2009-09-01 21:34:56 följande:
    Här hittar du recept på saltlösning. Låter som att personen du piercat dig hos inte är alltför seriös om hon är nonchalant Hoppas att det löser sig, lycka till!www.eaststreettattoo.se/Piercing_Svenska/Pier...
  • sockersmulan

Otroligt nog inte! Det var tvärtom väldigt lenande och skönt.

Alexxxi skrev 2009-09-01 21:28:22 följande:
    Ouch! Det måste ha svidit med salt!? Eller?Men säkert värt att prova=)
  • Alexxxi

Ännu mer tips! Hehe, inte allt som funkar på alla ju=D

Vad heter ögonbaden då? Nåt speciellt märke?

JL2b skrev 2009-09-01 21:37:08 följande:
    Har inte läst tården men jag har ett tips som man kan göra. Man köper ögonbad på apoteket som är som en liten bytta som man tar av plasten på. Sätter det över piercingen och trycker mot magen så att det inte rinner ut. Ligg så ca 10min. Jag gjorde det bara tre eller fyra gånger ( en gång om dagen ) och det hjälpte jätte bra! Har aldrig haft några problem sen dess. Och inte pilla på den!
  • Alexxxi

Va skönt! =D Ska nog prova det imorgon. Jag har en kropp som läker väldigt dåligt faktiskt. Samma sak med vanliga sår och sånt, det kan ta ett tag tyvärr =(

sockersmulan skrev 2009-09-01 21:44:03 följande:
    Otroligt nog inte! Det var tvärtom väldigt lenande och skönt.
    När jag va 12 gjorde jag hål i öret längst upp, vid brosket. Det läkte inte på 5 år! Helt sjukt! Det gjorde ont när jag sov på den och va svullet. Men när jag gjorde ett till precis under så läkte den första hur fint som helst. Jätteskumt!
  • Flygande taxen

Kan det vara så att det finns nickel i smycket? För nickel är ju nåt som väldigt många är känsliga för (bl.a. jag själv). Och mina symptom av det är att jag blir röd och svullen där metallen har varit i kontakt med huden (t.ex. på magen om det är bältet som har nickel i) och så kliar det.

Men tipsena om saltlösn. och det låter bra, men jag hade nog också bytt smycke för säkerhets skull.

• Alexxxi

Det är ju möjligt. Ska nog ta och köpa en ny faktiskt. Men ska pröva med saltlösning först och hoppas det funkar=D

Svar på tråden VÄLDIGT OT men behöver hjälp! (Lång)