• Alexxxi

VÄLDIGT OT men behöver hjälp! (Lång)

I februari piercade jag mig i naveln. Inte själv så klart utan hos en piercare. Och ännu har den inte läkt, hon sa visserligen till mig att det tar ca 1 år tills den helläks.

Men grejjen är att min varar fortfarande och är röd. Hela är inte röd utan översta delen om ni förstår vad jag menar.

För ett tag sen tog jag bort piercingen varje gång jag duschade men har slutat med det nu då det inte gjorde nån större nytta. Nu har jag torkat med alsolsprit både i morse och nyss efter duschen.

Och så ofta som jag kommer ihåg smörjer jag in den med helosan.

Men jag behöver hjälp!! Någon som haft en piercing som infekterats eller liknande? Vad gjorde ni för att den skulle läkas?

ps.Går inte till piercaren för råd eftersom hon är väldigt nochalant.

• Svar på tråden VÄLDIGT OT men behöver hjälp! (Lång)
  • j0jjje

Hur gick det för dig? Har piercingen läkt?

• Trasan99

Jag hade samma problem när jag piercade navel, på Panache. Det fanns tre kattungar i rummet, lagom sterilt. Jag valde ett roligt smycke, men det läktes inte. Till slut gick jag till Barbarella för råd, de sysslar ju bara med piercing och tatueringar. De sade direkt att ajg skulle byta till ett mindre smycke som sitter helt stilla och jag fick rådet att börja äta zink-tabletter. Zink hjälper tydligen kroppens läkningsprocess. Dessutom skulle jag fortsätta tvätta. Några veckor senare var såret läkt och allt såg bra ut!

• Alexxxi

Tack för att ni frågar=) Nepp den har inte läkt, jag va faktiskt där idag och då säger den ena som jobbar där (den snälla) att jag borde ta bort den, för den har krympt en del nu och det verkar som att kroppen håller på att stöta ut det=(

Så jag ska ta bort den, mot min vilja, låta den läka och göra om den, men tack för råden ändå=)

Känns jättetråkigt men jag får önska mig det i julklapp i år igen =)

Trasan99 jag ska tänka på det med Zink till nästa gång, hehe=)

• Alexxxi

JO förresten! Jag tänker inte göra den på Kitty´s denna gången! Nån som vet en bättre i Halmstad eller runt om?

• Linda o Lars 2010

Mitt bästa tips är 3% Väteperoxid, det kommer spraka och låta med det är toppen!! Lycka till!!

• lillalyckan
    Alexxxi skrev 2009-10-24 19:15:51 följande:
    JO förresten! Jag tänker inte göra den på Kitty´s denna gången! Nån som vet en bättre i Halmstad eller runt om?
    Misstänkte att det var där du hade gjort den när du sa att hon var väldigt nonchalant, hon är inte känd för sin service direkt

Nu är det ju väldigt massa år sen som jag piercade mig i Halmstad men jag har gjort en massa på Andys Tattoo. Förr hade de en piercare som var där en eller två gånger i veckan (kommer inte ihåg, som sagt lääänge sen.) som var jättebra.

• Alexxxi

Jaa.. riktigt jävla otrevlig! Fattar inte vrf =S En gång fråga honom mig varför jag bara kom på lördagar?? Man bara ehhh... va?

Hon fick la för sig att jag ville kolla in hennes utländska kille bara för att jag e utländsk? För dem 2 jobbar tydligen bara på lördagar, haha. Jag vet inte, men konstig e hon!

Jag har oxå funderat på Andys tattoo Hoppas han ff gör!! =D

• iregnet2010

min tog nästan två år att läka helt! men den var kanske inte så röd och svullen hela tiden som du beskriver det. Jag hade ring först vilket ska vara bra för att man kan "snurra den" och på så sätt tvätta bättre.

Jag tar aldrig ur min, har haft den i nästan konstant i 10 år nu (har bara tagit av på röntgen och vid någon sportaktivitet, känns jättemärkligt)

Kan det vara att du irriterar den för mkt när du tar i och ur den när du duschar ? Lycka till med nästa när den har läkt ihop!

• Alexxxi

Ja vissa tar ganska lång tid ju men grejen med min är att den minskade nåt så sjukt snabbt.

Dem senaste 2-3 månaderna tog jag inte ut den när jag duschade längre utan lät den va.

Hade oxå en ring i början, men grejen e att jag tror jag bytte den för tidigt, den va alldeles för tight när jag fick på staven.

I söndags tog jag bort den iafl och den håller på att läka igen nu. Hoppas nästa blir bra och då ska jag verklige verkligen inte ens pilla lr kolla på den mer, haha bara duscha torka av och dölja igen hehe.

Men tack för råden=)

• lillalyckan
    Alexxxi skrev 2009-10-29 17:37:57 följande:
    Jaa.. riktigt jävla otrevlig! Fattar inte vrf =S En gång fråga honom mig varför jag bara kom på lördagar?? Man bara ehhh... va?Hon fick la för sig att jag ville kolla in hennes utländska kille bara för att jag e utländsk? För dem 2 jobbar tydligen bara på lördagar, haha. Jag vet inte, men konstig e hon! Jag har oxå funderat på Andys tattoo Hoppas han ff gör!! =D
    Ja, jag har bara dåliga erfarenheter från det stället, hela stället verkar lite konstigt...

Kolla på Andys, annars kan de säkert rekommendera nån åt dig.

Svar på tråden VÄLDIGT OT men behöver hjälp! (Lång)