• Betty Boop augusti2009

Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!

Vi gifte oss hemligt förra veckan på Mallorca. Med oss var mina föräldrar, min syster och hennes familj och min mans föräldrar. De visste inte om något utan vi berättade det där nere. De bleb jätteglada och bröllopet alldeles underbart!

Men så igår var vi hos min mans bror på inflyttningsfest. Jag kände direkt att det var konstig stämning men stannade ändå kvar efter att min man gick och jobbade. På natten någon gång så flippade han ut och blev vansinnig! Han tyckte att det var för jä...gt att de inte hade fått veta något!!
    Vilken utskällning jag fick! Han var nästan galen!
    Till saken hör att vi inte alls umgås mycket, träffas bara ibland när ngn fyller år.
    Vår dotter är 1½ år och han har inte ringt en gång till min man och frågat hur hon mår!

Istället för att vara glad för sin brors skull så blir han såhär (och hans fru med)!!!
    Vilket folk!!! Usch, vad jag är arg!

• Svar på tråden Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!
  • 090208

Vaa, skrek han pa dig?? Da var det ju verkligen ratt att han inte foljde med. Vilken gris!

• 090208

Ja alltsa, ok att man ar besviken. Men det ar (jaja, jag vet...) ert brollop och det var sa ni ville ha det. Fattar inte varfor folk inte kan vara glada.

• Betty Boop augusti2009

Ja han skrek som en tok!!
    Hans egna mamma tog mig i försvar. Vi åkte hem till oss och till och med hon sa att han hamnar väl snart på psyket.
    Hon trodde att han var alldeles utarbetad, men det finns inga ursäkter.

• yessa76

Tänk att det alltid finns folk som måste ta åt sig på ett personligt plan för att nån vågar sig på att göra nåt utan deras godkännande. Tyvärr finns det gott om egoistiska människor som tror att allt handlar om dom själva och som inbillar sig att om nån gör på ett annat sätt än dom hade tänkt sig så är det en personlig förolämpning mot dom. Detta är något som du inte ska acceptera att bli utskälld för, detta ska din man ta med sin bror illa kvickt! Detta har ju din man o du bestämt ihop ju, att ni skulle gifta er på det sättet. Nä, din man ska ta detta med sin bror snarast och sätta ner foten ordentligt.

• Betty Boop augusti2009

Alltså människan är snart 50 år! Lite vett borde man väl få i livet med åren tycker man.
    Och varför bli besviken? Min syster åkte till Västindien och gifte sig, ingen var med. Jag blev superglad för hennes skull.

(I vår släkt så är det många skilsmässor med fd par som inte kommer överrens. Vi ville inte ha tryckt stämning så därför valde vi att åka bort såhär)
    Inte ens våra pappor var med. Det var våra mammor med styvpappor.

• yessa76

Visst, man kan vara sliten och utarbetad, men det finns gränser för hur man får bete sig. Din man ska sätta ner foten ordentligt och om brodern är så sliten så att han inte kan uppföra sig bland folk, ja då är det dags att göra nåt åt det.

• Betty Boop augusti2009

yessa76 - Min man blev galen. Han ville åka dit i natt och "göra upp".
    Missuppfatta inte nu, han brukar inte springa omkring och slå på folk men han blev galen när han hörde hur utskälld jag blev.
    Ja, han kommer absolut ta tag i saken. Men tyvärr är kontakten med den familjen bruten för alltid.

• Betty Boop augusti2009

Som tur är så är min man mycket yngre än hans bror (han är 31) och mmycket mer muskler.

Jag tror att fjanten blev avundsjuk!
    Sen vill jag säga att de är halvsyskon, har femton år emellan så min man står närmare hans son än honom.

• TinkerBelle

Vännen trösta dig med att er intuition att bara ha en liten liten vigsel med dem som står er närmst visade sig vara det rätta.
    Gläds över att ert bröllop blev vackert.
    Skatta dig lycklig som har en svärmor som stod upp för era val.
    Lägg ingen energi på din ?svåger? ? han mår sämst själv!

• Humlan66

Men varför vart han så sur.. blev han blåst på en bröllopsfest eller ?? va det där skon klämde ?

Svar på tråden Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!