• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Villemoa

Jag gjorde päronpaj häromdagen och det blev JÄTTEGOTT!! Jag gjorde precis som man gör med äppelpaj fast med päron då. Kanel och socker på och sen smuldegen och så svisch in i ugnen.
    Jag använde mig av hårda päron.

Ja äppelpajen var gudomligt god och den var gjord av äpplen från mammas och pappas trädgård. Om några år hoppas jag själv kunna göra äppelpaj med äpplen från vår egna trädgård

• passionsblomman

Kaske skulle jag pröva päron då...

Men vad ÄR det för uselt TV-utbud ikväll?

Varför är det ingen film eller ännu hellre: en sådan där engelsk deckare/mordgåta i typ två eller tre avsnitt...
    Pisstråkigt!

• Villemoa

Har du Tv4+? Kl.22 går "American History X", grymt bra film men lite rå kanske.

Själv ska jag slötitta lite på "Another Cinderella Story", nån tjejfilm som går på Canal+ Hits.

Tittade förresten nyss på Kändisdjungeln och de åt kryp och dylikt, höll på att kräkas så äckligt det var!!

• lanovia 08

Ja vem pratade vi om??
    Jag har glömt...

Oh äpplepaj!!! Det hade jag också tänkt gör idag tills jag hörde ett mummel om att vi gör ju inte annat än att äta äpplepaj. Hmmm... trodde inte man kunde få nog av det men tydligen.
    Päronpaj lät gott.

Ja dagen har varit bra, förutom den snubben som gör att vi får massa försäkringstjafs. Menmen en olycka händer så lätt, denna kändes bara onödigt klantig.
    Det bästa var när han sa "men var kom du i från jag såg dig inte" öhhh nä, det var rätt tydligt att du inte gjorde, men jag stod här hela tiden.

Villemoa vad trevligt med familjebesök. Förstår att de ville se lilltjejen händer mkt på 1 mån. Vet de något om tillökningen?

Nej nu väntar popcorn och film. Vi kör på DVD då det inte går mkt sevärt på TV som du sa Blommis.

• passionsblomman

Nä, ingen TV4+ alls här.

Jag tror jag ska kolla på "Ghost" och fnissa åt när Demi pch Patric drejar lite senare.
    jag köper ibland filmer på ICA när det är 2för99 och så, det är ju ungefär som att hyra fast man har kvar dem, så jag har plockat på mig lite sådana där nostalgiklassiker som kan vara kul att ha. Ni vet som Pretty Woman, Can´t buy me love, Dirty Dancing etc.

Ghost ryckte jag åt mig nu när han dog häromdagen.

"Roligaste" olyckan tycker jag är min svägerska, som åkte till köpcentrum och när hon shoppat klart sklle köra ut ur garaget...
    .."men då var det nån jävel som hade murat upp en PELARJÄVEL rakt bakommig när jag backade!"

Life sucks!

• Villemoa

Lanovia; jadå, de vet om tillökningen. Vi berättade båda för våra familjer tidigt så att de skulle veta om det om något skulle hända. Vi är inte heller så där att vi måste vara hemliga till v.12, har någon frågat så har vi berättat som det är. Gillar inte att dra en vals om något sånt.

Snart kommer jag att go in public på Facebook också så då får alla veta Fast för de allra närmaste vännerna kommer jag att berätta det personligen

• Villemoa

Blommis; brukar också köpa på mig dvd:n på ica. Nu blev man ju sugen att se "Pretty Woman"

• Ninnnis

Hej tjejer!

Lanovia, mysigt med frukost på sängen och bottenlös kärlek! men trist med klantskallar bakom ratten!

Blommis, härligt med kaffemotion

Bruttan, är ni gravida med tvåan allihop? Kul!

Villemoa, låter som en härlig familjedag

Vi har haft en härligt tre timmars promenad nere vid Haväng, vovven har badat två gånger och vi hade (som vanligt) köttbullsmackor i ryggsäcken Nu vankas middag med gott vin, sen mys i soffan. Så mysigt när vi ligger tätt ihop alla tre Håller dock med om att tv-utbudet suger...

• passionsblomman

Hihi! Jag har plöjt igenom allt möjligt roligt, från Rambofilmerna till E.T och en hel del däremellan.
    Tänk vad med film man sett genom åren om man börjar tänka efter...

Sådär ohemlig har jag också varit. Nån kommentrade et och sa att det var värst vad ni berttar tidigt, med undertonen "ni fattar att det kan gå åt skogen va?", men då sa jag att jo, men NU är jag ju gravid och skulle det skita sig så blir jag ju asledsen och då ska man stå ch förklara DET då istället. Det är väl bättre att ni vet så man kan bara vara ledsen rakt av isåfall.

Dessutom hade jag väldigt väldigt lite tankar på att det skulle kunna bli missfall eller gå snett. Jag var mest rädd att jag skulle fucka upp allt själv när bebis var född eftersom jag var så deprimerad under graviditeten...

• Fjällbruttan

Hej!
    Bakar blåbärspajen imorgon Lämnar in lite då!

har haft måilladag hela dagen... suck! Men just nu är det hyfsat!

Päronpaj med krossade polkagrisar i, kan skicka dig receptet blomman, är mums!
    Pärontosca.. dregglar!!

Lingonpäron med kanelglass... VILL HA!!!!
    Päronmmos.. bullar fyllda med päron... herregud, jag vill ha PÄRON!!!

Nu ska jag kolla lite på nåt skit på tv medans gubben lägger lilla vild.. stora tjejerna är hos sin pappa så sen kan jag och gubben mysa

Kramen till ALLA

Svar på tråden I vått och torrt och väntan