pysselmaja skrev 2009-08-13 16:34:06 följande:
Nu känner jag att även jag måste ge mig in i denna tråd. En fråga till er som konstaterar att ni skulle bli ledsna om era barn gjorde som TS har tänkt göra: Hur skulle ni känna om ni visste att barnen inte själva skulle kunna njuta av sin vigseldag bara för att de kände sig tvungna att bjuda in familj och vänner? Att de skulle känna sig illa till mods och obekväma med situationen?Frågan är inte elakt menad utan jag undrar uppriktigt hur ni känner och tänker. Själva smet maken och jag iväg utan att berätta för NÅGON innan. Det kändes mest rätt för oss då vi båda två tycker det är jobbigt att stå i centrum så mycket, plus att själva vigseln för oss båda är något väldigt privat och intimt...
Klart att man inte vill att barnen ska må dåligt, men eftersom min familj är väldigt tajt och vi har nära kontakt med mor och far föräldrar och syskon och hela kittet så kommer de med all säkerhet att följa våra fotspår på det sättet.
Visst är vigseln något väldigt intimt, men för mig känns det konstigt att man kan dela den med en vf och anonyma vittnen och inte sin närmsta familj.
Men inte fan skulle jag lägga skuld på son eller min dotter om de valde den vägen, men det skulle göra ont i mitt hjärta att jag inte fick vara med på den dagen.
Jag har fött mina barn, varje litet sår på knät gör ont i mig, jag önskar jag kunde bära deras smärta, men jag måste låta dem springa och göra sina misstag. Mitt hjärta kommer bli krossat med deras vid första olyckliga kärleken.
Så om jag inte kommer att få vara där och dela deras stora dag så kommer jag att bli jätteledsen ja.