• nni

Tomhet efter bröllop...

Hej!
    Var ett tag sedan jag skrev i forum. Har ju gått och gift mig (27/6). Det var Den underbaraste dagen någonsin. Kan jag börja med att säga...

Tyvärr känner jag att det e (nästan mer o mer) tomhet för varje dag som går. Det e ingen förväntan, stress, upprymdhet etc...kvar längre. E ganska så låg vissa dagar när jag vet att jag inte får uppleva dagen igen. Jag älskar tanken på själva dagen, men vill inte släppa känslan av att vara där. Och t o m den stressfulla planeringen saknar jag. Vi planerade ändå i 9 månader ca...

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Tomhet efter bröllop...
  • Mamsellen på smällen

Jag är fortfarande i planerar-stadiet så jag kan ännu inte känna igen mig i vad du skriver, men jag förstår dig fullt ut! Man lägger ner så otroligt mycket tid och tankar till den dagen och vipps så är det över.

Finns det inget annat du ser fram emot nu? Bröllopsresa?
    Är alla foton insatta i album? Är tackkorten skickade? (Finns ju lite att ordna efteråt också.)

Hoppas att det snart känns bättre!

• nni

Tack för svaret.

Jo vi har en smekmånad att se fram emot senare i höst. Och tackkort, kort i tidningen, album med mera.
    E nog mest känslan att man inte får tillbaka förväntan och själva dagen i sig. Men jag vet, det e inget problem egentligen. Synd man inte kan styra vissa känslor bara.
    Får tänka framåt som du säger på det som kommer också, verkligen försöka.

• Humlan66

Jo det där är ett rätt vanligt fenomen kan jag säga. jag har vart gift förut och jag vart nästan helt nere efteråt- Allt va ju borta, inga som fråfar hur det går, inget planerande osv
    och maken gick och jobbade direkt på måndagen kom jag ihåg

Det bästa är nog att sysselsätta sig med någon kanske efteråt

• nni

Humlan66; Skönt att någon känner igen sig (inget illa menat såklart)
    Ja vi har varit på en resa redan. Var borta från jobbet 2 v. Men det gick alldeles för snabbt allting.
    Jo sysselsättning e väl det bästa, som då e givande. Bara att planera vidare antar jag.

• Princess4aDay

Absolut, jag kände också en viss tomhet och lite sorgsen över att det var över. Kommer fortfarande på att jag går omkring och tänker på vissa saker man ska köpa och fixa, och sen nej just ja, bröllopet har redan varit. Men känner mej nog inte direkt nere. Men sen beror det nog på vart man är i livet också, som vi ska börja titta på hus och funderar på barn och så vidare, då håller man sej sysselsatt lite granna med tanke verksamheten. :)

• nni
    Princess4aDay skrev 2009-08-02 23:44:20 följande:
    Absolut, jag kände också en viss tomhet och lite sorgsen över att det var över. Kommer fortfarande på att jag går omkring och tänker på vissa saker man ska köpa och fixa, och sen nej just ja, bröllopet har redan varit. Men känner mej nog inte direkt nere. Men sen beror det nog på vart man är i livet också, som vi ska börja titta på hus och funderar på barn och så vidare, då håller man sej sysselsatt lite granna med tanke verksamheten. :)
    Vad roligt för er! Vi har ju också en del att planera, som smekmånad t ex, o den går hela vägen till USA. Men jag tror att när planeringen kommer igång känns det bättre. Det ända vi hunnit i princip e att jobba nu. Efter bröllop o vår första smekmånad. Men sitta ner o planera mer ska jag definitivt göra nu snart. Samt organisera med foto och pyssel. Sen blir det nog bättre.
  • Chrisse och Jonas

Känner igen mig lite också faktiskt. Jag gillar att pyssla och dona och tar man bort lite av stressen så var ju så mycket runt bröllopet superkul. Men jag tycker att man får igen känslan lite när man tex tittar på video från bröllopet. Vissa favoritställen som bröllopsvalsen tex.. då får jag den härliga känslan igen.
    Men jag sa till min man att det är nästan lite synd att nu när man är så insatt i bröllopsplanering och vad som fungerar och inte fungerar så är det över och inget man gör igen.. hm.. hahaha.

• Gotlandsbröllop 2009

Jag känner igen mig precis. Vår bröllopsdag blev perfekt och jag skulle gärna uppleva den igen. Jag har sysselsatt mig med att göra tackkort efter bröllopet. Nu ska jag börja med att sätta ihop en fotobok, så lite är det ännu kvar.
    Jag kan inte låta bli att börja planera nästa jämna födelsedag, det blor nog stor fest då, har en del idéer kvar så att säga.

• Frulle

Hej!

Ja du, jag känner igen mig!! Dagen efter bröllopet gick jag nästan in i en depression. Mådde SKIT! (gifte oss 13/6)

Nu är jag inte DEPPIG längre, men TOMT kan det kännas lite då och då. Känns som jag måste ha ett litet projekt hela tiden för att se någon glädje i vardagen!!

• Midsommarbrud09

Det är väl kanske därför som vi gifta kvinnor fortfarande hänger kvar här på BT. Man vill som dra ut på det hela och inte riktigt erkänna att det är över nu.

Försök att vara glada över att allt gick så bra på Er dag och att det faktiskt inte är självklart att man träffar någon att gifta sig med över huvudtaget.

Ni som är barnlösa har ju ett nytt äventyr där att se fram emot!
    LYCKA TILL ALLA!

Svar på tråden Tomhet efter bröllop...