• nni

Tomhet efter bröllop...

Hej!
    Var ett tag sedan jag skrev i forum. Har ju gått och gift mig (27/6). Det var Den underbaraste dagen någonsin. Kan jag börja med att säga...

Tyvärr känner jag att det e (nästan mer o mer) tomhet för varje dag som går. Det e ingen förväntan, stress, upprymdhet etc...kvar längre. E ganska så låg vissa dagar när jag vet att jag inte får uppleva dagen igen. Jag älskar tanken på själva dagen, men vill inte släppa känslan av att vara där. Och t o m den stressfulla planeringen saknar jag. Vi planerade ändå i 9 månader ca...

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Tomhet efter bröllop...
  • passionsblomman

Värt att notera är att det här är dett välkänt fenomen som rör ALLA typer av projekt. Alltså inte är unikt för bröllopsplanerande. Det är väldigt vanligt med känslor av tomhet och tom meningslöshet precis efter avslutade projekt och perioder där man jobbat riktigt hårt för något.

Så, man får försöka se klart på det hela och smälta det man varit med om, ladda batterierna och småningom släppa fram nya planer inom sig, livet har fler faser och det kommer nya intensiva perioder, med annat innhehåll.

• Hemlig2009

Jag känner mig lite annorlunda eftersom jag tycker det är SKÖNT att det är över. Får inte a****t ur vagnen att göra färdigt tackkorten för jag har ingen lust helt enkelt. Är så glad att vi är gifta och myser i det, men just allt runt omkring, nä det är jag så trött på.

• Svanboet

Som alltid väldigt klok passionsblomma.

Kanske man kan undvika lite av "nedgången" genom att ta en liten funderare på att det snart är över när det börjar närma sig så att säga.

passionsblomman skrev 2009-08-03 08:45:09 följande:
    Värt att notera är att det här är dett välkänt fenomen som rör ALLA typer av projekt. Alltså inte är unikt för bröllopsplanerande. Det är väldigt vanligt med känslor av tomhet och tom meningslöshet precis efter avslutade projekt och perioder där man jobbat riktigt hårt för något.Så, man får försöka se klart på det hela och smälta det man varit med om, ladda batterierna och småningom släppa fram nya planer inom sig, livet har fler faser och det kommer nya intensiva perioder, med annat innhehåll.
  • Frulle

Fast jag är inte kvar här för att få hålla fast vid något bröllopsrelaterat.. Utan jag är bara kvar för jag har folk jag blivit lite kär i här inne!

• passionsblomman
    Frulle skrev 2009-08-03 09:04:53 följande:
    Fast jag är inte kvar här för att få hålla fast vid något bröllopsrelaterat.. Utan jag är bara kvar för jag har folk jag blivit lite kär i här inne!
  • Frulle

Kände du dig träffad??
    passionsblomman skrev 2009-08-03 09:10:32 följande:
  • ElMac

Jag är också rädd för när "vardagen" träder in igen.. Shit vad ska jag göra om dagarna då? Sen jag flyttade till den här byn har jag mest planerat planerat planerat.. Iof nu får man tid att umgås med vännerna istället :) Sen planerar jag för att rensa ut alla skåp och förråd för att ha en loppis med mamma och svärmor, det blir ett bra projekt att börja med :) Sen ska vi fortsätta renoveringen i badrummet samt börja med hallen och sovrummet så vi kommer nog att hålla oss sysselsatta :) Sen tänkte jag bli bättre på att göra hemgjord mat, vilket jag alltid drömt om :)

• Besservvisser

Ahhhh.... bröllopsbaksmällan!

• ElinDaniel

Hejsan. Jag är ogift, än så länge. Jag jag kan med värme i hjärtat förstå vad du menar. Jag kan absolut inte känna din känsla. Men känslan av att julen är slut, semestern är slut, då drömmern blir vardag igen... Det kan jag förstå, och tror alla har upplevt någon gång.

Det finns inget handfast råd som jag kan ge, förutom att du inte får bli för ledsen. För då behöver du få hjälp av någon annan. Prata om ditt ledsamhet och försök att varva ner.

Du har haft en underbar dag, som sååå många aldrig får! Det finns massor med människor som letar efter sin drömpartner, men som aldrig hittar denne. Men du har din man. Som älskar dig! Lycka till, tjejen!

Svar på tråden Tomhet efter bröllop...