• Solros 2009

Sex på bröllopsnatten?

Fråga till er som redan är gifta: hade ni sex på bröllopsnatten?

Fråga till er som ännu inte är gifta: är det en viktig grej att ha sex på bröllopsnatten?

För mig känns det inte som någon big deal, vi har känt varandra MYCKET länge. Man kan ju lätt lista ut att man kommer att vara aningen sliten efter månader av förberedelser, spänning under dagen och en del vin under kvällen.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sex på bröllopsnatten?
  • Aleta

Från en som är gift:
    Nej, det orkade vi inte, vi prioriterade att vara uppe sent och fira med alla våra gäster.

Det kändes inte viktigt heller, vi pratade om det innan och tyckte likadant: Kul med sex, men det har vi annars också, bröllopsfest har vi bara en gång.

• Fenixx

för våran del så känns det inte som jääteviktigt då vi ändå varit tillsammans i många år och känner att vi väljer att ha roligt och festa natten lång med våra vänner istället.

sen får man ju se då.

dock nu när jag var tärna på en nära väns bröllop och varit igång sen tidigt morgon så var man helt slut på natten, så kan då tänka mig hur det är sen när vi gifter oss haha.

• konstigabaralillajag

Näe, lägger inget måste i det :)
    Blir det så blir det, men vi festar hellre med våra vänner på vår dag än går hem tidigare bara för att orka med sex :P
    Festen är bara en gång i våra liv, sex kan vi ha vid senare tillfälle :)

• Sesamy

Är gift och vi hade inte sex.

Hade verkligen inte ork till något sådant!
    När vi väl kom ut till mina svärföräldrars lantställe, där vi skulle sova på natten, ville vi bara andas ut....kramas... prata... och försöka smälta dagen - för att sedan ganska snabbt somna.

Dagen var fantastisk - men totalt utmattande både fysiskt och känslomässigt. Så sömn var betydligt mer eftertraktat för vår del... =)

• Fjällbruttan

Håller med alla som skrivit här, så viktigt är det faktiskt inte och vi hade otroligt roligt med våra gäster til klockan 04... jag var trött som en gris sen, men inte min man (hehe, det är fortfarande kul att skriva det) så han ville... men det gick inte så bra eftersom han inte var helt nykter
    Vi somnade fort sen jag skyllt på huvudvärk
    Desto roligare sen när man har fått sova ut och smälta allt!

• annafogel

jag hoppas att vi kommer orka, men är båda trötta så är det ju ändå ingen som har lust, så då spelar det ju ingen roll! vi hare dessutom våran två månaders bäbis med oss så vi får väl se.. =)

• Nanne84

Haha jag har absolut planerat in det fniss, skulle verkligen vilja men vem vet kanske inte alls är sugen när det väl gäller

• Sundance

Nej, vi kommer inte tvinga oss till det bara för att. Men visst, är man sugen så är man . Funderar lite över underkläderna dock. Det hör ju till att man ska skaffa lite nya, snygga underkläder, men när ska man få användning av dessa om man inte får det på bröllopsnatten? Man kanske skulle boka in en natt extra på hotell så man kan mysa lite kvällen efter istället.

• hungran79

vi hade inte sex... vi kom hem 04.30 med vårar 3 barn och sedan skulle vi upp och städa lokalen dagen efter....ett tips till alla snart gifta... ha städhjälp av någon eller kolla med de som hyr ut.... man orkar inte.

• AnnBo

Vi ska definitivt ha sex annars blir jag sjuukt besviken
    Nämen vi har tänkt att avvika lite innan och dricka måttligt så vi kan mysa multum på hotellrummet i bubbelkoppen

Svar på tråden Sex på bröllopsnatten?