• MammaMiaa

08/08-09

Hur går det för er som gifter sig denna underbara dag.

Vi börja få ihopa allt men fortfarande en hel del kvar.

Vi träffade vår präst idag. Det va en helt underbar präst.

• Svar på tråden 08/08-09
  • Juis31

J D skrev 2009-07-31 12:42:22 följande:

Jag tycker istället att du ska försöka vara glad över att vi i Sverige har en så fin tradition om att kvinna och man går tillsammans in i äktenskapet! Flera jag har hört om har också sagt att gången in med maken var det bästa på hela dagen .
    Absolut tycker o tänker jag så...känns nog toppen att gå in tillsammans sida vid sida.. men jag tycker samtidigt att man ska få gå in med sin far om man nu vill de..!!
  • J D
    Juis31 skrev 2009-07-31 14:07:26 följande:
    J D skrev 2009-07-31 12:42:22 följande:Absolut tycker o tänker jag så...känns nog toppen att gå in tillsammans sida vid sida.. men jag tycker samtidigt att man ska få gå in med sin far om man nu vill de..!!
    Ja, men det får man ju- om man gifter sig utanför svenska kyrkan . Jag förstår varför de tycker så med tanke på vad det symboliserar men det är väl onödigt att vi gör den här tråden också till en debattråd så jag hoppas att du istället kan finna glädjen i att gå in med din man om du inte får din vilja igenom! Är säker på att er vigsel kommer att bli underbart oavsett!
  • Juis31

Ja men absolut..jag har inga problem med de..o jag förstår också symboliken i de hela..jag har lagt ner för länge sen o tänker absolut inte debattera mer om de ..Jag VET att våran dag kommer bli precis som vi vill ha den..hur som helst..

BTW...Jag va o hämtade ringen idag,o den va sååååå mycket finare idag än den va när jag kollade in den första ggn..jag längtar till jag får ha den på mitt finger.. ..

• Lischen

Sambons kompisar kom och hämtade honom i morse. Hans bror hade bokat upp dagen genom att säga att han skulle komma med partytältet vi lånar av honom, och även om jag visste att det skulle komma fler, och att det skulle bli svensexa så trodde jag på svågern när han sa att de skulle komma vid elva... så jag blev också överraskad när de började tuta utanför och spela hög musik på stereon...

Så nu är de på väg ner till Småland och High Chapparall. Det var deras gemensamma vattenhål när de var unga o dumma.. Själv ska jag åka hem till mamma som har varit barnvakt i natt, och så ska jag o lill-tjejen sova över hemma hos henne. Bli lite ompysslad och få älta lite bröllopsbekymmer!

Hoppas att ni får en bra dag idag!

• Lischen

p.s. På tal om partytält och väderprognoser...

Vi tog det säkra före det osäkra och köpte ytterligare ett partytält på Jysk igår. De har rea (2500 för ett 5x8 m) och dessutom har de öppet köp även på rea-varor...så om vi inte behöver använda det så får vi lämna tillbaka det! (Lite fult... men jag utnyttjar deras välvilja... =)

• Juis31

Nu har vi varit o övat i kyrkan..de började ju bra..jag SNUBBLADE på mattan uppe vid prästen ..o de är inte ens på riktigt idag..hur tusan ska de gå när vi väl ska göra de..goooosch..Sen skulle vi öva på att säga våra löften osv..o jag började asgarva..tårarna sprutade o jag fick inte fram ett ord på många sekunder..hahahaaaa..Men de kan ju inte bli annat än bra när de väl är dags mao,jag har ju gjort mina tabbar nu,o vet att jag ska lyfta på fötterna när vi kommer fram till mattan..

Nu är jag om mäjligt ÄNNU MER NERVÖS !!!!

• brud2009

Haha, det kommer gå så bra så på lördag
    När vi övade löftena kunde inte jag heller låta bli att skratta, men det blir nog väldigt annorlunda på lördag
    Har precis gjort klart vigselbladet och mailat till vår präst för godkännande sen är det bara att printa!

Nu ska bara festhäftet bli klart oxå!

Juis31 skrev 2009-08-02 18:04:24 följande:
    Nu har vi varit o övat i kyrkan..de började ju bra..jag SNUBBLADE på mattan uppe vid prästen ..o de är inte ens på riktigt idag..hur tusan ska de gå när vi väl ska göra de..goooosch..Sen skulle vi öva på att säga våra löften osv..o jag började asgarva..tårarna sprutade o jag fick inte fram ett ord på många sekunder..hahahaaaa..Men de kan ju inte bli annat än bra när de väl är dags mao,jag har ju gjort mina tabbar nu,o vet att jag ska lyfta på fötterna när vi kommer fram till mattan.. Nu är jag om mäjligt ÄNNU MER NERVÖS !!!!
  • planerarbröllop
    Dristig skrev 2009-07-31 09:37:41 följande:
    Jag kommer att vara gravid... svärmor syr klänningen och ska dit på sista provningen ikväll... ska bli så spännande att se, magen har växt en del sedan senaste provningen men den är skuren under bysten så det borde inte vara några problem, bara jag inte växer supermycket nästa vecka=)Kollar oxå ideligen på väderprognoser då vi ska ha vigsel och picknick utomhus, trots att vi har förberett oss på regn och skaffat partytält och jag vet att man inte kan påverka vädret så känns det ändå bättre om man kan kolla lite innan på hur det verkar bli. Det enda bekymret jag har nu är att jag inte hittar några gummistövlar att ha som reserv... kommer inte in mina gamla då benen har svullnat upp av graviditeten. Funderade på sådana där med kort skaft men hittar inga någonstans, det är helt utplockat i affärerna eller så har de inte hunnit få in inför hösten ännn... blir kanske till att gå barfota om det regnar?
    Jag kommer ha en helt vanlig bröllopsklänning som jag måste försöka sy ut i veckan. Det är en gränspuck men som tur är har jag inte blivit så stor än (v.27). Vilken vecka är du i?

Vi har köpt ett stort partytält och eftersom vi är hemma så kan vi vara inne om det skulle spöregna då vi har ett väldigt stort vardagsrum som tur är.

Min klänning går ner så man inte kommer kunna se skorna så jag ska ha ett par bekväma skor hade jag tänkt, det blir inte högklackat iaf.
  • MammaMiaa

Kan ni förstå att om 5 dagar är vi alla gifta. Det känns så konstigt efter så lång tids planering.

• soffi73

Jag tror inte jag riktigt kommer realisera det hela förrän jag star där pa kyrktrappan och dörrarna öppnas " Oh shit" Just nu känns det som om man har sa mkt i huvudet att tänka pa " har vi gjort det, har vi kollat det, far inte glömma det etc etc" att i alla fall inte jag tänker sa mkt pa just den där speciella stunden i kyrkan. Jag känner mig fortfarande inte nervös konstogt nog, det mer som om att jag knappt kan bärga mig till den stora dagen och allting äntligen händer!!

Svar på tråden 08/08-09