• MammaMiaa

08/08-09

Hur går det för er som gifter sig denna underbara dag.

Vi börja få ihopa allt men fortfarande en hel del kvar.

Vi träffade vår präst idag. Det va en helt underbar präst.

• Svar på tråden 08/08-09
  • planerarbröllop
    Lischen skrev 2009-07-21 22:49:06 följande:
    Fint väder är ett måste!! Vigsel i en dragig loge (men tak över huvudet är inte fy skam! =) och middagen i ett trångt partytält i trädgår'n... Jsg håller alla tummarna för sol och värme!
    Vi ska också sitta i ett partytält ute så det måste här med :)
    Dock gifter vi oss i kyrkan så där kan det få regna lite :)
  • Lischen
    planerarbröllop skrev 2009-07-22 08:02:59 följande:
    Mysigt. Jag ska bli hippad i mogon, vet om det eftersom jag måste åka ner till Sthlm idag.Vi blir nog inte så många heller. Tror det är jag och tre tjejkompisar. Två som inte kunde komma. Hehe, mycket jag vet redan nu :) Aja..
    Ha det så roligt!!!
  • Söderlundskan

Hoppar in här jag också =)
    Ska till frissan idag för provuppsättning,,nervös.. Skulle så gärna velat haft mycket längre hår, men jaa, går nog få till nå ändå kanske.. =)

• B2B090808

Som synes av mitt alias så är det också vår dag. VÅR
    Hmmm - jag har gjort ALLT som har med vårt bröllop att göra och jag känner mig jätte less. Han har gjort.....ingenting, vad jag kommer på (förutom att fria, säger han när man påpekar, det var ju det viktigaste). Men, det blir nog bra ändå, tillslut. Känner nu att jag ordnat med massor men att trådarna ska knytas ihop. Det är inte så mycket kvar förutom lite (mkt) pyssel, matbeställning, men det får bli nästa vecka när jag har semester igen (är ledig i tre veckor, skönt). Det viktigaste som är kvar är att hämta ringarna, prata med prästen, öva i kyrkan, bestämma ingångs och utgångsmusik, skjortor till m2b + ena sonen, beställa buketten (har redan pratat med floristen, prova alla kläderna, gå in skorna, trycka upp festhäfte och vigselprogram, laga till förrätten - oj, listan kan bli hur lång som helst. Men - inget ont som inte för något gott med sig... om 17 dagar så smäller det. Hurra!!

• Söderlundskan

oj, lät som det va lite at göra.. Hmm, det där med vigselprogram.. Jag har int eens tänkt en tanke på att jag/vi ska ha något sånt.. Borde man det?? Neej, det kan väl inte vara något nödvändigt,,eller?

men ungefär samma sak här hemma med att det e jag som gör typ allt inför bröllopet, sambon kan lugnt sätta sig i soffan han o säga att det e lugnt, allt löser sig.. Fast när jag tidigare sa åt han at t"va bra, då kan jag sätta mig ner o inte göra ett skit mer, så kommer allt ändå att lösa sig.." Fick väl inget direkt svar på det..
    Men är det inte så mer (iaf hemma hos oss) att det här med bröllop, det e liksom lite "fruarnas" grej att ordna..Jag tycker ändå att det e lite skönt att sambon jamsar med just i det här läget, för tänk om man han skulle börja ha invändningar mot mitt val av kläder, blommor, fika, upplägg.. *morr*
    (fast självklart skulel man önska liite mer intresse i vissa avseenden.. =) )

såå, vi me gubbar som inte e såå hängivna vårt planerande, vi få rförsöka se den positiva delen av det hela,,vi får det ju på vårt sätt =)

• brud09

Kastar mig in. Mkt är fixat men det jobbigaste är kvar;
    Städning, polering, möblering och dekorering av det egna hemmet eftersom vi ska gifta oss hemligt och "överraska" släkten på festen. Börjar verkligen ångra att jag gick m på att göra det på detta vis...

• roslagsbruden

Panik panik panik! Har det mesta kvar och killen blev bortrövad i natt och kommer inte tillbaka förrän på fredag. Har inte insett att det är så lite tid kvar... Men det som är viktigast just nu känns det som, är att det blir fint väder och det kan man ju i alla fall inte göra något åt. Nu ska jag rulla fler servetter och knyta band runt!

• soffi73

För mig känns det som om jag har allting under kontroll faktiskt och känner mig väldigt lugn konstigt nog. Min m2b beklagade sig i början över att " du planerar ju allting alldeles för tidigt"... nu är han glad azz jag gkorde som jag gjorde för det ger oss tid att slappna av de sista 2 v. Ska till sömmerskan idag med klänningen, ska köpa min handväska da ocksa, och i helgen ska vi köpa presenterna till Brudtärnorna och göra klart programmet för kyrkan, vi ska bekräfta allt med hotellet,tider med fotografen, vilken tid vi blir upphäntade osv.I övrigt tror jag vi är klara med allt!Väntar bara pa att vigselringen ska komma och clip in extensions som jag köpte i England.

• Lischen
    B2B090808 skrev 2009-07-22 10:27:12 följande:
    Som synes av mitt alias så är det också vår dag. VÅR Hmmm - jag har gjort ALLT som har med vårt bröllop att göra och jag känner mig jätte less. Han har gjort.....ingenting, vad jag kommer på (förutom att fria, säger han när man påpekar, det var ju det viktigaste). Men, det blir nog bra ändå, tillslut. Känner nu att jag ordnat med massor men att trådarna ska knytas ihop. Det är inte så mycket kvar förutom lite (mkt) pyssel, matbeställning, men det får bli nästa vecka när jag har semester igen (är ledig i tre veckor, skönt). Det viktigaste som är kvar är att hämta ringarna, prata med prästen, öva i kyrkan, bestämma ingångs och utgångsmusik, skjortor till m2b + ena sonen, beställa buketten (har redan pratat med floristen, prova alla kläderna, gå in skorna, trycka upp festhäfte och vigselprogram, laga till förrätten - oj, listan kan bli hur lång som helst. Men - inget ont som inte för något gott med sig... om 17 dagar så smäller det. Hurra!!
    Skönt att se att vi inte är de enda som har en del kvar att göra! Men när jag sätter mig ner och andas djupa andetag inser jag att jag borde tagga ner liiiiiite... mycket av det jag oroar mig för kan jag inte göra något åt nu.

Jag är jättenervös över matlagningen, eftersom att vi ska laga all mat själva... men jag får ju hjälp av fyra underbara vänner dagarna innan.

Jag är ännu mer nervös över själva vigseln... jag börjar inse att vi faktiskt ska göra det inför PUBLIK! Herregud!! Vad tänkte jag med?!? Varför tog vi inte en enkel hemlig vigsel i rådhuset...
  • Lischen
    brud09 skrev 2009-07-22 18:10:56 följande:
    Kastar mig in. Mkt är fixat men det jobbigaste är kvar;Städning, polering, möblering och dekorering av det egna hemmet eftersom vi ska gifta oss hemligt och "överraska" släkten på festen. Börjar verkligen ångra att jag gick m på att göra det på detta vis...
    Vi ska visserligen inte gifta oss hemma, men vi ska ha festen där! Så en del putsande och fejande och rensande i rabatter väntar mig när semestern börjar den 1:e. Jag har tänkt likadant... varför tyckte vi att det skulle vara mysigt och enkelt hemma?! Vojne...
Svar på tråden 08/08-09