• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • FrökenW

Idag kom mina skor. Hade beställt ett par som var för stora och idag kom en stl mindre. Är hemma med en sjuk dotter men jag packade ner henne i vagnen och gick och hämtade skorna. De känns jätte bra, jag är mycket nöjd! Dold platå är verkligen toppen!

• Hjartafró

Förra veckan beställde jag klänning och ringar. Idag ska jag testbaka osthjärtan till välkomstbubblet och provbinda buketten, för att se om jag ska våga mig på det. Fixade vigselprogrammet i förmiddags och tja.. känner ingen stess alls faktiskt. Vi gifter oss den 10 oktober.

• Kickis

Nyfiken - vad är osthjärtan? Låter gott.

Hjartafró skrev 2009-08-28 16:15:35 följande:
    [citat]
    Idag ska jag testbaka osthjärtan till välkomstbubblet och provbinda buketten, för att se om jag ska våga mig på det.
  • Bustroll

Åh, var iväg och köpte slöja och även väst till sambon idag. Så roligt

• Tojk

Nu har vi varit i tyskland över helgen och även då handlar på oss alkohol

Ska försöka få färdigt festhäfter nu i veckan och då även häftet till kyrkan, eller iaf så mycket jag kan av kyrkohäfter iaf. Vi har fortfarnade inte hört något ifrån prästen. Gissar på att vi bör för höra någon inom 2 veckor iaf.

Klänningen börjar ta form också, ska tillbaka på fredag och då skulle hon ha klippt ut och format överdelen så ska vi passa in den. Är så himla glad att jag valde att göra så här, är verkligen med och bestämmer minsta lilla söm !

Solisten är äntligen bokad också! Det blev bättre än vad vi hade väntat oss så vi är så himla nöjda! De ska även repa in "vår" låt och framträda i kyrkan.

Har köpt in köttet till buffén. Fick veta ihelgen att en av de bjudna är vegetarian så nu måste vi klura ut några fler lite mer matiga vegetariska alternativ. Är lite lurig buffe vi ska bygga samman, tror den enda stora grej vi inte prickat in nu är någon vegan eller nötallergiker. I övrigt har vi nog de stora allergierna med bland gästerna.

Börjar gå lite snabbt fram nu men det känns som vi har bra koll och ligger fint i tidschemat

• Lindan77

Hej!

Ville bara kolla in och drömma mig tillbaka. Gifte mig 4 Oktober i fjol. Ni har en underbar dag framför er. NJUT!! Och ta vara på dagen för den är fort över.

• FrökenW

Är det nån mer som går och oroar sig för svininluensan?
    Jag är verkligen jätte orolig att nån av oss ska bli sjuk så att bröllopet måste ställas in eller att vi eller barnen blir sjuka när vi ska åka till Rom.
    Kommer man hinna vaccinera sig innan oktober?

• fjärilen84

Jag ÄR orolig.. Hörde på radion häromdagen att kulmen på svininfluensan skulle nås om 5 - 6 veckor, precis när vårt bröllop äger rum.. känns inte så jättekul..

• FrökenW

Ja, jag vet. Läste det precis också, mitten av oktober.

• RedRoses

Nej är det sant? Usch, jag som gifter mig den 24...

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2