• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Tojk

Vi som drömmer..

Lämna in dem eller prova att häng den ovanför badkar med riktigt varmt vatten. Tänkt bara på att klänningen INTE får hamna i vattnet

• MTTM

I loooooooooooove våfflor! Det låter som en mycket GOD idé - men tror du inte det finns risk att det blir låååång kö vid våfflorna? Och lite jobbigt att stå där och vänta? Du kanske tänkte ha flera järn iofs?

fru okt skrev 2009-09-05 23:21:30 följande:

Toastmaster Marie: er nattmat låter supergod. Vi är oxå inne på bröd och olika pålägg... Sen har jag börjat fundera på att göra våffelsmet och en stor skål med vispgrädde och sylt. Sen skulle gästerna få göra egna våfflor... (alltså utöver brödet). Men min M2b tror inte ngn kommer göra våfflor, vad tror ni, skulle ni göra våfflor?.
  • MTTM

Vad är det för material? Rent siden tror jag du kan stryka på svag värme. Men det säkraste är nog att fråga i en tygaffär!

Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-09-07 18:53:53 följande:

ToastMasterMarie: men herrejisses människa, hur klarar du av att vänta om du inte vet . brukar den vara sen då?? jag testade jättesent, men kände dock på mig såpass att jag visste . FrökenW: kul att du också har en 2-åring . ja det är klänningen, men vad som inte syntes på bilden var att en massa strass var kring brodyren och var jättefint!!dock var den lite skrynklig eftersom den blev skickad från Kina, vågar man stryka den på svag värme eller vad ska man gör måntro??
  • FrökenW

Jag älskar våfflor men jag är den lite lata typen som om jag är hungrig efter att ha festat så hade jag nog bara ätit bröd och de andra.

fru okt skrev 2009-09-05 23:21:30 följande:

Toastmaster Marie: er nattmat låter supergod. Vi är oxå inne på bröd och olika pålägg... Sen har jag börjat fundera på att göra våffelsmet och en stor skål med vispgrädde och sylt. Sen skulle gästerna få göra egna våfflor... (alltså utöver brödet). Men min M2b tror inte ngn kommer göra våfflor, vad tror ni, skulle ni göra våfflor?Trojk: Jag träffade floristen rean i juli då vi var hemma i Finland (då vi komemr att ha bröllopet där). Kommer att ha en ljusrosa ros bukett med två liljor instuckna. Den kommer vara rund med några rosor som faller ner... Borddekorationerna är ännu oklara men blir ngt enkelt, typ kort ros i champangeglas. Vill inte alls ha höstfärger därav färgvalet. Vi kommer däremot att ha mycket ljus, i olika färger och former.MTTM: Tack för tipset. Hittade dock skor idag! Nedsatta till 9,90?, riktigt fina och bekväma. Ev lite på större sidan (men har bred fot och hittar oftast för trånga skor), fanns bara 1 par kvar. Men jag gick med dem i affären och det gick bra. Funderar på att sätta in gelkuddar under trampdynorna, gör det skorna mindre?
  • Tojk

Våfflor är ju så gott! Fast jag skulle nog inte grädda själv när jag står uppklädd på ett bröllop.

Nu blev jag sugen på langos!

• Vi Som Drömmer Om Bröllop

Tojk: tack för tipset, ska jag prova .

MTTM: jag vet inte riktigt eftersom den är gjord i Kina. ska kanse skicka ett mail till säljaren o fråga. min balklänning var gjord i siden och det känns inte exakt som samma material iaf. bra idé, ska kolla med tygaffären.

• Hjartafró
    MTTM skrev 2009-09-05 19:44:32 följande:
    Vi har bestämt oss för att ha en rund bukett med vita rosor och lite grönt och ev någon dekoration, typ pärlor eller cisal (stavas det så?!). Men vi har inte pratat med någon florist än, tänkte göra det i veckan. Har ni andra pratat med floristen redan? Fru okt: kolla på nätbutiken Pernillas brudbutik (kommer inte ihåg adressen i huvudet, men googla på Pernillas brudbutik) - där har de jättemånga snygga skor. Stora fördelen är också att du kan välja hur hög klack du vill ha etc. Det är iofs 3-4 veckors leveranstid så det kanske är för lång tid...? Men jag tror att de har några skor i lager också, så du kanske iaf ska testa att kolla in?
    Jag har inte kollat med någon florist, istället tänker jag binda min bukett själv. :)
  • FrökenW

I måndags så var vi på lunchen och beställde blommor och bordsdekoration.
    Buketten blev rund men röda små och stora rosor blandade och med lite grönt runt om och ett band runt stjälkarna som är i samma färg som klänningen Bordsdekorationen blir med röda rosor och murgröna.

Just nu längtar jag så grymt mycket efter att få se hur min ring har blivit!

Jag är så imponerad av alla er som fixar massa saker själv till bröllopet.

• Bustroll

Har pratat med prästen nu, ska dit den 20:e och ha vårat samtal

• HelenaOlivia

klart du måste göra ett test, spännande!

ToastmasterMarie skrev 2009-09-06 13:57:14 följande:
    Det är en del oktoberbrudar här som är gravida. Själv planerar vi inget just nu först efter nästa sommar hade vi tänkt börja försöka. Men börjar bli lite nervös nu, 10 dagar sedan jag borde fått mens, känner inget konstigt vet inte om jag vågar testa mig ännu.
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2