• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

tackar så mycket!!

• fru okt
    FrökenW skrev 2009-08-15 07:47:24 följande:
    fru okt skrev 2009-08-14 21:12:06 följande:
    Det var jätte länge sedan som jag gjorde mina nagla men jag skulle nog säga det priset är undefär vad det kostar första gången (sen är det billigare varje månad när man underhåller dem). Jag tror nog att naglarna kommer hålla sig fina men jag skulle nog göra dem närmare inpå ändå....man vet ju inte....Finns det någon annan du kan gå till?
    Finns inget annat ställe där hemma där vi skall gifta oss (en liten ort, som ni säkert kan gissa )
    Får fundera lite hur jag gör det....

I helgen så ligger skor till mig och sonen som prio nr 1. Hoppas verkligen hitta snygga och billiga (och bekväma såklart).
    Har alla färdigt sina kläder inför den stora dagen?
  • Cisslan

fru okt skrev 2009-08-17 22:38:21 följande:

Finns inget annat ställe där hemma där vi skall gifta oss (en liten ort, som ni säkert kan gissa )Får fundera lite hur jag gör det....I helgen så ligger skor till mig och sonen som prio nr 1. Hoppas verkligen hitta snygga och billiga (och bekväma såklart).Har alla färdigt sina kläder inför den stora dagen?
    Ja skorna ja! Har fortfarande inte hittat fina. Men jag har funderat på att busa till det lite och inte ha vita skor till min vita klänning... utan lila som är vår tema färg. Men vet inte riktigt om jag vågar ännu. Fegar jag ut kanske det blir silver istället.
  • Tojk

Slänger mig in lite i whiskeydiskussionen

Tipsar om Dalwhinnie (nr 572) som inte är så rökig av sig men otroligt len och god i smaken. Old Pulteney (nr 10465) är ett annat lite billigare tips, även denna är inte så rökig av sig.
    Gillar din sambo rökiga whiskeysorter så kanske de inte riktigt går hem, men jag som uppskattar rökiga tycker dessa är riktigt trevliga

Mackmyra är säkert skoj att köpa men drickbar är den ju inte enligt min mening

Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-17 16:19:58 följande:

jag vet ju iaf hur whiskeyglas ser ut så den biten är inga problem, puh. fast jag tänkte att glasen skulle bli den dyra delen så finns det nå't billigare whiskey som är gott??

Fru okt: jag ska beställa min klänning idag o hoppas på att den ska passa ordentligt när jag får hem den. har en bild på den iaf i mitt galleri

cisslan: men varför inte ta de lila skorna?? jag tycker det är skitcoolt med de som vågar göra lite sån't .

tojk: vad jag har förstått mig på min sambo o hans whiskeysmak så tycker han både om de mindre rökiga och de riktigt rökiga. jag har bara smakat på Tullamore Dew som jag själv tycker om, men ville prova nå't nytt. det kanske vore värt att köpa nå't mindre rökigt så jag också kan dricka, egoistiskt va .

• FrökenW

Cisslan ? Jag har tänkt att jag ska ha röda skor på mig! Så tänkte jag har röda rosor och så ska N ha en röd slips.

Vi som drömmer om bröllop ? Jag kan inte se bilderna i ditt galleri, jätte nyfiken. Var ska du beställa klänningen från?

Wiiiiiiiiiih, min klänning har kommit! Det plingade på dörren imorse när jag gått till jobbet och N var på väg att lämna barnen på dagis och min klänning levererades. Jag är SÅ nyfiken fast också livrädd?..tänk om den ser helt galen ut? Har iof räknat in att jag ska gå till en skräddare och fixa till den lite. Finns bild i mitt galleri fast den ska så klart vara vit, eller rättare skrivet benvit.

• Tojk

cisslan
    Våga ta de lila!

Vi Som Drömmer Om Bröllop
    Då tycker jag du ska vara lite egoistisk

FrökenW
    Vad spännande! Hoppas den är som du önskat dig!

oj då, var tvungen att ställa in inställningarna på min sida så nu kan ni in o spåna .

FrökenW: va kul, jättefin klänning, hoppas den passar så som du vill!! jag ska faktiskt beställa via Tradera från en försäljare jag vet är seriös . men jag är orolig för jag är gravid, visserligen tidigt, men är lite rädd att jag ska bli för svullen

Tojk: låter ju bra att man får vara lite egoistisk, hihi.

• Tojk

Fröken W
    Vilken snygg klocka!
    Klänningen var jättefin och det kommer ju bli jätteläckert med röda skor till

Vi Som Drömmer..
    Är det snörning baktill så går det ju att justera lite så. Grattis till graviditeten

Jag sitter och pillar festhäfte, är både trist och roligt på samma sätt. Funderade på hur ni andra gör med lekar. Finns ju en del upptåg och lekar som folk ibland har med i sina festhäften.. men det är ju kanske inte lika roligt om man gör häftet själv?

• Nasse ior

hej alla oktober brudar har lettat så -hoppas man får hoppa in här-vi ska gifta oss den 3oktober på gotland så det mesta är fixat( bor på fastlandet) men nu är det nerver och små fix kvar bara.

Tojk har oxå gjort festhäfte-ska man ha lekar???? oj då dom bröllop som jag varit på där det har varit lekar i så är det bestman och tärna som fixat det lägg över ansvaret där.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2