• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Tojk

kickis
    Jag vet mycket väl butiken men kan för mitt liv inte komma på vad den heter. Hojtar till när det dyker upp i minnet eller så får jag fråga sambon

Har också en kräsen sambo men han har problemet också att han har för stora armmuskler (och axelparti) för att vanligen platsa i normala kläder. Finns ibland i större storlekar man då han inte har magen till det ser det hel knasigt ut. Trodde vi skulle få bli tvungna att måttbeställa så vi blev jätteförvånade att de hade en som satt bra så han provade inga fler. Stilig blev han också!

FrökenW
    Hej hej !
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

ToastmasterMarie
    Nja.. ser helst inte att tiden går så mycket fortare vi har en hel del kvar att ordna. Däremot känner jag igen mig på att inte vara stressad. Har sista dagarna faktiskt suttit och läst massor av planeringsguider just för att jag börjar fundera på om jag missat något enormt.

• HelenaOlivia

välkommen!! Hur går det för dig med planeringen?

FrökenW skrev 2009-07-30 21:30:16 följande:
    Hej hej, får man vara med här!Den 10 okt är den stora dagen!
  • HelenaOlivia

jag skulle oxå vilja att tiden gick snabbare, det skulle kunna få vara mitten av september nu tycker jag. Men man får snällt vänta, tror dock att plötsligt är det bara en vecka kvar.

ToastmasterMarie skrev 2009-07-30 22:59:10 följande:
    Är det någon mer än jag som börja känna sig lite rastlös och hoppas att tiden skulle kunna gå lite snabbare.Jag känner att jag har koll på läget liksom och det är inte så mycket att göra nu på en månad. Alla runt om kring frågar hur vi har det och om det är stressig med all planering. Känner nästan att det är något jag har helt totalt missat eftersom jag inte sedan vi bestämde oss för att gifta oss kännt mig stressad eller planernigsorolig.
  • FrökenW

Jag tror att vi har allt hyfsat under kontroll......

Vi har inte beställt ring än tex för den juveleraren som ska göra den har semester tills på måndag men jag räknar iskallt med att det inte kan ta mer än två månader att göra den.....på måndag ska vi dit och prata med honom.

Idag beställde jag min klänning från Kina. Den borde komma runt 10 september.....just nu känner jag mig lugn men den 10/9 kommer jag säker ha panik när det visar sig att den ser helt galen ut....

• FrökenW

Idag ska vi titta på ring! Jätte kul!

Hur gör ni med brudbukett? Låter ni blivande maken välja?
    N ska göra det men jag har hintat vad det är som jag vill ha. Den kommer inte vara så komplicerad, bara röda rosor har jag tänkt. När bör man beställa?

• Bustroll
    FrökenW skrev 2009-08-03 09:05:33 följande:
    Idag ska vi titta på ring! Jätte kul! Hur gör ni med brudbukett? Låter ni blivande maken välja?N ska göra det men jag har hintat vad det är som jag vill ha. Den kommer inte vara så komplicerad, bara röda rosor har jag tänkt. När bör man beställa?
    Vad roligt! Vad har du tänkt dig för ngt då?

Jag hittade en bild på en bukett som jag ville ha och sen lämnade jag den till en släkting på sambons sida. Sambon fick vara med och kolla på bilder och säga vad som tilltalade honom och sen valde jag lite efter det. Han ska ju gärna gila den med
    Men om man ska gå till en florist så skulle jag gissa på att det behöver göras relativt snart, senast en månad innan.
  • Bustroll

Idag är det med lite tur av till stockholm, kanske passar på att kolla lite i butikerna där också. Är så sällan där, kanske kan hitta ngt roligt till bröllopet
    Vore bra om jag hittade löpare i alla fall

• Snoddasen

I helgen hade vi 10 veckor kvar till dagen D!Vart tar tiden vägen?
    Längtar längtar längtar.

Våra klänningar hänger undanhängda i butiken och hela outfiten för dagen är klar!
    Känns otroligt skönt.

Hur går det för er allihopa?

Vi har kommit långt och har fått massa saker gjorda.Nån som kanske ha tips på lite kluriga gåtor förresten?
    Vi tänkte ha en tipspromenad med riktiga tankenötter... =)

• FrökenW

Inga gåtor på lager tyvärr

Igår tittade vi på ring. Jag trodde att jag visste vad jag ville ha, en smal alliansring men nu tvekar jag och tycker kanske att det är finast med en solitär.....jag kan inte ens bestämma mig nu vad som är rimligt att lägga på en ring....
    Hur som helst så var inte guldsmeden där, han hade tydligen fortfarande semester men vi har bokat in en tid med honom den 25 aug.

• FrökenW

Ska ni köra det där nått nytt, nått gammalt, nått ärvt, nått lånat och nått blått?
    Jag tänkte det men jag kan liksom inte komma på nått kul blått som man kan ha.....vad ska ni ha??

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2