• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • ToastmasterMarie

Förstår känslan precis. Vi satt i bilen i dag och plötsligt säger min m2b vad sitter du och ler så drömmand för, jo för jag tänkte på att det verkligen var sant och detta kommer verkligen ske, fattar inte riktigt.

När det räcker, vet inte jag tittar också runt en massa. Gäller nog att hålla koll på att helheten blir bra. Försöker kolla nyansen på det vita kan bli för mycket om det är flera nyanser och olika på olika plag och pärlor. Eftersom jag har hyrt kläningen i butik kan jag gå dit när jag vill och testa olika tillbehör till kläningen. Man måste nästan prova. Kläningen i ditt galleri var där typ en sjal till och även något för armarna, ska du även ha det. Tror det blir för mycket + bolero + slöja.

Bolero och slöja kan gå bra ihop, stackars alla vinterbrudar annars.

Bilderna på smyckena visar en ganska enkel stil på halsband, örhänge mm och då tar det inte över tycker jag och då kan du ha allt precis som du vill.

Bustroll skrev 2009-07-14 22:46:04 följande:
    Satt och kollade på slöjor i dag, känner mig fortfarande så löjligt lycklig över min m2b och vårat liv att jag vill ha allt på en gång Har aldrig varit särskilt tjejig av mig men nu är jag det och vill gärna vara det Är rädd att det blir för mycket bara...alla smycken, ev slöja, bolero/sjal...när räcker det egentligen?Vad tror ni, blir det för mycket att ha slöja, men att kanske skippa boleron eller att ha den hem eller bara ha en större varm och finare sjal över hem sen när det är kallare...???
  • ToastmasterMarie

förtydligande till bustrollet

Jag tycker dina smycken är jätte vackra. Med enkla menar jag att dom inte dominerar ut övriga brudklädseln.

Väljer man ett halsband som sticker ut mer stort, färgat mm så blir det lättare för mycket med många tillbehör enligt min smak.

• Bustroll

Jag kommer inte ha bolero, sjal och slöja...håller med om att det är för mycket. Har lite svårt att veta när man bara är väldigt uppklädd och när det har blivit för mycket, det är ju sällan man klär upp sig så mycket

Kom på igår att jag nog vill ha slöja, ändå gången jag kommer att ha det ju
    Det finns en sjal till klänningen, har inte bestämt mig om jag ska ha den än dock. Känns lite klumpigt, den är lite stel. Plus att jag ska kunna hålla buketten också...lite mycket att hålla reda på för stackars mig Funderar på att istället hitta en snygg och ljus större sjal att svepa runt mig om jag ska ut...då kan jag ju använda den igen senare...
    Ärmarna ska jag inte ha, de har vi klippt sönder och ska sätta bak på klänningen bakom snörningen som ska göras.

• Tojk

Vi postade våra inbjudningar också sent i måndags, så jag gissar på att de kommer dimpa ner med posten idag. Är både spännande och nervöst.

Av de 75 pers som är inbjudna vet 3 om att vi ska gifta oss. Inte en enda släkting vet något utan bara 3 vänner. Ska bli jättespännande att få deras reaktioner!

Har kommit ett litet steg närmare klänning nu, ska börja med att fråga om svärmor kan sy den då hon är duktig på att sy och sytt upp flera fina fest&balklänningar förr. Vågar hon inte på sig det så får jag höra med milly eller liknande om de kan sy upp efter min design. Hoppas på svärmor för jag har hittat ett så otroligt fint tyg som skulle passa utmärkt för 25 kr/m (!! ) trodde det skulle gå på minst 250kr/m

• HelenaOlivia

hej alla oktober brudar nu hittade jag er igen :)
    Vi postade inbjudningskorten i fredags och de verkar ha kommit fram ordtligt, tur. Nästan alla våra gäster viste då vi kommer ha ett litet bröllop, blir 40 totalt med oss och barn.
    Vad ska ni ha för psalmer?? Tycker det är svårt.
    Solosångerna är klara och tjejerna har börjat öva.
    Ja nu börjar det dra i hop sig, roligt och lite nervöst.

• Bustroll

Vi har valt psalmerna 410,411 och 834b.
    Ska "bara" sätta dem i rätt ordning nu med då. Kantorn tyckte att vi skulle sätta dem i ordning efter deras innehåll och betydelse...skitkul...morr...monstret inom mig vaknar, haha...stackars sambon
    Letar just nu med efter vilka bibelstycken som ska läsas, urk...

• purjopillan

Hej på er!
    efter att ha läst en del av denna tråd så här har vi gjort hitills:
    1 jag har fått gjort den mesta av planeringen då min sambo driver ett jordbruk, men än så länge är det bara kul fast det är mycket
    2 vi gifter oss 3e oktober
    3 jag ska ha en lång slöja köpt på lillys i stockholm - rekomenderas, trevlig personal osv... det är en spansk slöja med bredspets ca 10 cm spets och det är släp på den
    4 jag har hyr en typ av sjal "en kort"sjal som ser ut som den är lite päls aktig för att skydda axlarna utanför kyrkan. det är en liten krok eller vad man ska kalla det i fram som håller ihop den.
    5 vi skickade ut våra inbjudningar för ca 1,5 vecka sedan. Det är ganska skoj för det är redan folk som börjat svara.
    6 jag har köpt mina skor på pernillasbrudbutik.se, helt underbara och jag har redan börjat att gå in dem.
    7 vi har hittat min vigselring, sambon och jag visade det sig hade samma smak...

JAG LÄNGTAR TILL OKTOBER!!!

• HelenaOlivia

jag gillar 411 ska kolla upp de andra ni valt.
    rätt ordning? låter lite krångligt. Lycka till och tack

Bustroll skrev 2009-07-15 19:09:25 följande:
    Vi har valt psalmerna 410,411 och 834b.Ska "bara" sätta dem i rätt ordning nu med då. Kantorn tyckte att vi skulle sätta dem i ordning efter deras innehåll och betydelse...skitkul...morr...monstret inom mig vaknar, haha...stackars sambon Letar just nu med efter vilka bibelstycken som ska läsas, urk...
  • Bustroll

Ja hon tyckte att psalmerna skulle placeras i den ordning som passar deras innehåll. Så...ja...krångligt och överarbetat känner jag men gör nog ett försök i alla fall.

HelenaOlivia skrev 2009-07-16 09:38:39 följande:
    jag gillar 411 ska kolla upp de andra ni valt.rätt ordning? låter lite krångligt. Lycka till och tack
  • Tojk

Nu har inbjudningarna börjat dimpa ner och folk blev minst sagt chockade
    Två vågade ringa direkt till oss men många har ringt varanda för att få bekräftelse på att det är på riktigt
    Stackars pappa skulle komma äver igårkväll men skjutsade först hem mamma och de tittade då posten. Han var knappt talbar och rejällt chockad. *skratt*

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2