• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • ToastmasterMarie

Jag tvekar fram och tillbaka vet inte om jag ska köpa en bolero eller inte, kommer inte använda den så mycket men kanske hade varit skönt. Hur kommer ni andra göra?

• Bustroll

Ja den är jättefin, är mest rädd att jag ska förstöra frisyren eftersom det inte är "öppet" om du förstår vad jag menar. Den är ju i ett helt stycke...

MTTM skrev 2009-07-12 21:51:28 följande:
    Jag såg bara den andra när jag var inne. Den var jättesnygg, tycker jag, och röstar på den även om jag inte sett den första...
  • Cisslan

Vi har lagt av oss lite med planeringen, vi gjorde så himla mycket i början men den senaste tiden har det inte hänt nånting! Men nu är det dags igen. I veckan ska vi börja med placeringskorten och festprogrammet.

Jag tror inte jag ska ha bolero, möjligtvis en lite tjockare sjal, har inte tänkt färdigt här riktigt ännu...

• MTTM
    ToastmasterMarie skrev 2009-07-12 22:16:58 följande:
    Jag tvekar fram och tillbaka vet inte om jag ska köpa en bolero eller inte, kommer inte använda den så mycket men kanske hade varit skönt. Hur kommer ni andra göra?
    Jag har köpt en bolero i spets på Lindex faktiskt - de hade den nu i sommarkollektionen. Men jag har mest köpt den för att inte se för bar ut utanför kyrkan (om det är dåligt väder) - den värmer däremot inte så mycket... Får väl hålla tummarna för fint väder!
  • ToastmasterMarie

Nu har vi precis varit och lagt inbjudningskorten på postlådan så de bör vara framme hos gästerna senast onsdag. Tror nog jag ska stänga ner mobilen så man inte blir smsbombad.

Berättade för m2b barndomsvännina idag och hon blev aldeles rörd och började gråta, roligt att se någras ansiktsuttryck då de öppnar inbjudan.

Vad har ni fått för reaktioner då ni skickat ut inbjudan?

• ToastmasterMarie

Ja håller tummarna för vacket väder alla lördagar i oktober.

Förra lördagen körde vi förbi en kyrka då brudparet precis kom ut. +28 grader var det i skuggan och nästan vindstilla, då var man glad att man inte valt sommarmånad.

MTTM skrev 2009-07-13 21:46:55 följande:
    Jag har köpt en bolero i spets på Lindex faktiskt - de hade den nu i sommarkollektionen. Men jag har mest köpt den för att inte se för bar ut utanför kyrkan (om det är dåligt väder) - den värmer däremot inte så mycket... Får väl hålla tummarna för fint väder!
  • MTTM
    ToastmasterMarie skrev 2009-07-13 22:14:52 följande:
    Nu har vi precis varit och lagt inbjudningskorten på postlådan så de bör vara framme hos gästerna senast onsdag. Tror nog jag ska stänga ner mobilen så man inte blir smsbombad. Berättade för m2b barndomsvännina idag och hon blev aldeles rörd och började gråta, roligt att se någras ansiktsuttryck då de öppnar inbjudan. Vad har ni fått för reaktioner då ni skickat ut inbjudan?
    Roligt! Vi skickade våra igår och det verkar som om de flesta har fått dem idag. Ungefär hälften visste redan att vi ska gifta oss, men för många blev det en överraskning! "Roligaste" reaktionen hittills var när jag berättade för min barndomskompis tidigare i våras och hon (precis so din m2bs barndomsvän, ToastmasterMarie) började gråta.
  • ToastmasterMarie

Inga reaktioner än, vi posta dem ganska sent så brevlådan blev nog tömd först i dag. Nästan inga vet att vi ska gifta oss, av alla 110 bjudna så viste 8 personer det i måndags.

MTTM skrev 2009-07-14 20:59:48 följande:
    Roligt! Vi skickade våra igår och det verkar som om de flesta har fått dem idag. Ungefär hälften visste redan att vi ska gifta oss, men för många blev det en överraskning! "Roligaste" reaktionen hittills var när jag berättade för min barndomskompis tidigare i våras och hon (precis so din m2bs barndomsvän, ToastmasterMarie) började gråta.
  • Bustroll

Åhhh, vad roligt. Det är så roligt att överaska folk. Gissar att ni väntar spänt på att telefonen ska börja ringa nu då

ToastmasterMarie skrev 2009-07-14 22:32:24 följande:
    Inga reaktioner än, vi posta dem ganska sent så brevlådan blev nog tömd först i dag. Nästan inga vet att vi ska gifta oss, av alla 110 bjudna så viste 8 personer det i måndags.
  • Bustroll

Satt och kollade på slöjor i dag, känner mig fortfarande så löjligt lycklig över min m2b och vårat liv att jag vill ha allt på en gång Har aldrig varit särskilt tjejig av mig men nu är jag det och vill gärna vara det
    Är rädd att det blir för mycket bara...alla smycken, ev slöja, bolero/sjal...när räcker det egentligen?
    Vad tror ni, blir det för mycket att ha slöja, men att kanske skippa boleron eller att ha den hem eller bara ha en större varm och finare sjal över hem sen när det är kallare...???

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2