• NewLife

Strippa på svensexa?

Hur ställer ni brudar er till att männen har strippor på sin svensexa?
    Helt allmänt liksom, tycker ni det är ok eller inte??

• Svar på tråden Strippa på svensexa?
  • shakynose
    Wedding2009 skrev 2009-07-03 19:48:02 följande:
    Tycker inte att det är ok! Vad är nöjet i det hela? Titta på en kvinna som måste/vill klä av sig för pengar?
    Är det för att du inte förstår det roliga som det inte är okej?
  • JustMeAndMyLove

Fast balettdansare tar också betalt för att visa upp sin danskonst... sen att de har trikåer ör ju en annan sak. Det finns många som ser nöjen i att se på dans i alla dess former.

Wedding2009 skrev 2009-07-03 19:48:02 följande:
    Tycker inte att det är ok! Vad är nöjet i det hela? Titta på en kvinna som måste/vill klä av sig för pengar?
  • Steven och Johanna

Fast balett har väl inte en funktion att skapa upphetsning av sexuell art så som striptease ju faktiskt har? Så att jämföra stripp med balett är väl något konstigt? Skulle dock inte ha nåt emot om min m2b fick en strippa på sin svensexa.

• På rosa moln

Litar på min pojkvän till hundra procent, men jag hoppas (och tror) att han skulle känna sig lika obekväm med det som jag skulle göra ifall någon skulle strippa framför honom. Skulle jag få veta att han skulle fira att vi ska gifta oss genom att sitta och "dreggla över" en annan kvinna som klär av sig så skulle det inte kännas särskilt okej...

• JustMeAndMyLove

Gör jämföringen för att folk verkar tro att om man har dåligt med pengar kan man kasta av sig kläderna inför några gubbar och tjäna storkovan. Seriösa dansare lägger en hel del tid och träning och energi på att dansa sensuellt, vackert och på ett sätt de själva tycker om och ja för att väcka känslor hos andra om så må vara sexuella. Strippteas är nått mycket mer än det som visas upp i rökiga pubbar eller på svensexor.

Samba, tango och magdansning är kankse bättre jämförelser då de ofta anses vara sexuella danser

Tycker det är så synd att man som tjej klassas som korkad om man inte skyler sin kropp. Det om nått är en snevriden kvinnosyn.. Och det är inte riktat till "Steven och.." utan bara allmänt min åsikt i diksussionen :)

Steven och Johanna skrev 2009-07-03 21:52:14 följande:

Fast balett har väl inte en funktion att skapa upphetsning av sexuell art så som striptease ju faktiskt har? Så att jämföra stripp med balett är väl något konstigt? Skulle dock inte ha nåt emot om min m2b fick en strippa på sin svensexa.
  • lyckaäraugusti

OK, Angående intelligensen, om hon nu är intelligent varför väljer hon då att klä av dig inför män? Man behöver inte vara alltför smart för att vilja ha ett annat yrke, något man får lite intellektuellt utbyte av . Det anser inte jag att man får genom att strippa. Att vara strippa säger en del om vilka krav och förväntningar man har här i livet...

• shakynose

lyckaäraugusti skrev 2009-07-03 22:21:02 följande:

OK, Angående intelligensen, om hon nu är intelligent varför väljer hon då att klä av dig inför män? Man behöver inte vara alltför smart för att vilja ha ett annat yrke, något man får lite intellektuellt utbyte av . Det anser inte jag att man får genom att strippa. Att vara strippa säger en del om vilka krav och förväntningar man har här i livet...
    Gör det? Vilka krav och förväntningar är det?
  • lyckaäraugusti

inga alls...utan nöjer sig med att klä av sig...lustigt att du inte ens förstod min poäng!!!

• shakynose

lyckaäraugusti skrev 2009-07-03 22:27:03 följande:

inga alls...utan nöjer sig med att klä av sig...lustigt att du inte ens förstod min poäng!!!
    Tyckte inte att det var en särskilt bra poäng. Lustigt att du inte inser det själv!!
  • shakynose
    JustMeAndMyLove skrev 2009-07-03 22:02:05 följande:
    Gör jämföringen för att folk verkar tro att om man har dåligt med pengar kan man kasta av sig kläderna inför några gubbar och tjäna storkovan. Seriösa dansare lägger en hel del tid och träning och energi på att dansa sensuellt, vackert och på ett sätt de själva tycker om och ja för att väcka känslor hos andra om så må vara sexuella. Strippteas är nått mycket mer än det som visas upp i rökiga pubbar eller på svensexor.Samba, tango och magdansning är kankse bättre jämförelser då de ofta anses vara sexuella danserTycker det är så synd att man som tjej klassas som korkad om man inte skyler sin kropp. Det om nått är en snevriden kvinnosyn.. Och det är inte riktat till "Steven och.." utan bara allmänt min åsikt i diksussionen :)
    Jag håller med dig i allt! Varför ska man se ner på alla som inte väljer intellektuella yrken? Då är stensättare också dumma i huvudet hela bunten, eftersom de hellre arbetar med kroppen än vänder på papper.
    Jag behöver inte en yrkestitel för att bekräfta min intelligens, den finns där ändå. Den som inte förstår det kanske inte själv är särskilt klipsk.
Svar på tråden Strippa på svensexa?